پیش نمایش Ninja Gaiden II


Ninja Gaiden II 


این عنوان چیزی جز سری دوم بازی Ninja Gaiden نمیباشد که من برای سهولت کار خود مخفف این عنوان (NG2) را به کار میبرم. شرکت سازنده NG2 همان استودیوی قدیمی یعنی، Team Ninja است که سرپرستی ساخت بازی هم بر دوش آقای ایتاگی است "در چند سطر پایین تر هم به صحبت های اقای ایتاگی در مورد بازی توجه خواهید کرد" و کار انتشار NG2 را دو شرکت : Tecmo و Microsoft بر عهده دارند . که به نظر من کار اصلی Microsoft در انتشار بازی بر این اساس باشد که NG2، حالا حالاها برای کنسول معروف خودش انحصاری بماند، اما شک و شئبه هایی هم وجود دارد که NG2 مانند چند عنوان انحصاری X360 برای PC بعد از گذشت 1-2 سال پورت شود . تاریخ انتشار بازی هم به سال 2008 موکول گشته . در نمایشگاه TGS هر انچه از بازی بر روی پرده می رفت فقط عده ی محدودی از خبرنگاران و عوام الناس حق ورودی داشتند و از این رو ممکن است این رونمایی در هر هفته با اطلاعات جدید اپدیت شود.

معرفی کوتاهی از  Ninja Gaiden تا به حال :
در سال 2004 اقای ایتاگی با سرپرستی گروهی از اشخاص مجرب در زمینه ی بازی سازی شروع به ساخت بازی ای به سبک نینجا مانند کردند این تیم که با نام Team Ninja در همه جا مطرح هستند، اولین کار خود را با نام :  Ninja : Black به انجام رسانیدند که با موفقیت بسیاری برای انها به سرانجام رسید . اقای ایتاگی با این موفقیت بزرگ تصمیم خود را بر ان داشت که دست به سری های بازی به نوع Gaiden بزند ( شاید تا به حال برای شما سوال شده باشد که Gaiden به چه معنا است , حال من مختصری توضیحی در مورد ان میدهم " از انجا که ژاپنی ها به افسانه و خیالات خود پابرجا هستند بر ان تصویر هستند که شخصیت هایی با توانایی های مافوق بشر در روی زمین زندگی می کنند که در قدیم به دسته های : Samurai , Ninja و از گروهی که از این دو دسته الهام گرفتند یعنی Shinobi ها دسته بندی شده اند هنوز بر روی زمین هستند و به این اقسام Gaiden می گویند که از مهارت های بالای شمشیر زنی و ... برخودار هستند .) از این رو عنوان دوم خود را با نام  Ninja Gaiden : Sigma برای کنسول PS3 ریلیز کرد که تنها چیزی که باعث قشنگی در بازی شده گرافیک بسیار بالای این نسخه بود ( به این علت که اقای ایتاگی یکی از گرافیست های مطرح جهان به حساب می اید ) . و حال هم عزم خود را جزم کرده تا نسخه ی NG2 را بسازد .

شخصیت بازی در هر 3 سری , شخصی با نام Ryu Hayabusa است . که مهارت قابل قبولی در شمشیر زنی دارد و چهره وی هنوز هم لوس نشده و همیشه با دستمالی رو چهره ی خود را پوشیده ( فکر کنم جزام داره , واسه خنده ) در کل می توان این کارکتر را به : Master Chief  تشبیه کرد.

گیم پلی :
در نمایشگاه TGS گیم پلی ای از بازی عرضه شد که حدودا 9 دقیقه بیشتر نبوده اما به جایی رسیده که این گیم پلی در Xbox Live قرار گرفته . که حال به بررسی ان می پردازیم : " بازی با تصویری از Aqua Castle اغاز می شود و در پس ان تصویر هایی مشاهده میکنید که حاکی از نشان دادن مجسمه ازادی است , در این لحظه Ryu شخصیت اصلی وارد ماجرا می شود , Ryu چه کاری در New York City دارد ؟ و حالا خیابان را مشاهده می کنید که چندتا canal-ridden ظاهر می گردند ... " این دمو که بر روی پرده رفت بیشتر نکات قبلی در ان تکرار شده بود و باعث کسالت من شد اما در این دمو قطب های مثبتی هم دیده می شود از قبیل " درست شدن ستونی در NG2 که میزان سلامتی شما را نشان میدهد , معهذا دیگر مثل نسخه ی قبلی میزان اسیب پذیری کم نخواهد بود ( منظور تخریب پذیری محیط بر اثر نبرد ) و در آخر هر نبرد انها به صورت اتوماتیک از بین خواهند رفت . برای بازیابی سلامتی شما باید همانند POP عمل کنید و در مکان های خاصی سلامتی خود را دوباره تمدید کنید , که کار جالبی است و باعث می شود شما به مکانهای معیین برای تمدید سلامتی خود بروید و خاطرات POP را زنده میکند . "
    
هر چی باشه باید از این بحث کسل کننده در بیایم , بنابراین من می خواهم سیستم سلاح را به شما معرفی کنم . سیستم تعویض سلاح همانند نسخه قبل است که شما را مجبور می سازد که مکثی انجام بدهید و برای تعویض سلاح خود به منوی Select روجوع کنید . دو سلاح جدید هم به بازی اضافه شده , یکی شبیه به داس (scythe ) و دیگری شبیه به  پنجه هایی که در دست قرار می گیرند (wolverine claws ) که سلاح دوم خود تکنیک ای است در دنیای مبارزه که ان هم از بازی Jade Empire به احتمال زیاد الگو گرفتند . سیستم افزایش قدرت سلاح افزار ( اپدیت اسلحه ) در NG2 هم مانند نسخه قبلی است . همان گونه که موسوم بوده برای هر دفعه اپدیت اسلحه باید به مراتع پول زیادتری نسبت به قبل بپردازید , که این تنها نکته ای است که از سیستم اپدیت سلاح گفته شده . و اگر مثل سیستم قبلی در بازی رعایت شود , شما شاهد قدرتمندتر شدن سلاح و بالارفتن سرعت عمل ان خواهید شد . دیگر وقت شما را با این حرف ها پر نمی کنم و به دموی 9 دقیقه ای باز میگردم : " پس از ظاهر شدن ridden ها دیگری بین انها و Ryu درست می شود و باز هم حرکات غیر قابل قبولی در مورد تکنیک های نینجایی را از Ryu مشاهده خواهید کرد , اما تنها نکته مهمی که در این درگیری وجود داشت , این بود که با وارد شده هر ضربه بر نقطه ای از بدن دشمنان میزان خونی که از انها که به خارج درج پیدا میکرد نسبتا معین بود و ریختن خون هم در این نسخه خیلی بهتر از نسخه قبلی است . "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد