پیش نمایش Haze



Haze 



امسال Ubisoft در کنفرانس رسمی خود ( Ubi Day 07 ) از این بازی پرده برداری کرد و جزییات و تصاویر زیادی در مورد آن بیان کرد که به شرح زیر می باشد :
داستان بازی در سال 2048 اتفاق می افتد . در این زمان بیشتر دولت های جهان باهم متحد شده و از منابع جدید کشف استفاده می کنند . در پی این اتحاد گروه های شورشی به هم می پیوندند تا در مقابل دولت بایستند و منطقه را نا امن کنند . در پی این مشکلات دولت آمریکا و چند دولت متحد دیگر سرباز های خود را برای مقابله با آنها می فرستند . در این بین این دولت ها نیروهایشان را به بهترین لباس ها ( که تیر از آنها به سختی عبور می کند ) و خارق العاده ترین اسلحه ها و بهترین فناوری ردیابی و وسایل نقلیه مجهز می کنند . اما این ها تنها بخشی از وسایل است و وسیله اصلی سرباز ها ماده ی NECTAR ( نکتار ) است که به خون سرباز ها تزریق می کنند .

NECTAR سرباز ها را قوی ، دقیق و بسیار سریع می کند همچنین آن ها را در برابر گلوله و ضربه مقاوم تر می سازد . اما به جز آنها برخی وسایل دیگر هم به تجهیزاتشان اضافه می شود . که مهمترین آنها کلاهی است که شیشه آن تا پایین چانه می آید و رنگ آن زرد است . این کلاه میزان NECTAR خون را نشان می دهد و زمانی که NECTAR کم شود رنگ صفحه تیره تر می شود ( اگر این ماده تمام شود رنگ صفحه سیاه نمی شود ) همچنین این کلاه دشمنان را برجسته تر و اطراف آن ها را قرمز تر نشان می دهد ( روشن و خاموش بودن این تکنولوژی به دست خود بازیکن است ) و این قابلیت را به سرباز ها می دهد که دقیق تر نشانه گیری کنند و دشمنان را با یک تیر Head shot کنند . دستگاه هایی نیز به لباس اضافه می شود که امواج و تششع دشمنان را نشان می دهد که در بازی بسیار مهم است . زیرا شورشیان معمولا در بین شاخ و برگ درختان و دیگر جا ها پنهان می شوند و شما را با اسلحه خود غافلگیر می کنند . همچنین علاوه بر گرفتن Healthدر بازی ، می توانید با مراجعه به پزشکان NECTAR خود را افزایش دهید و در این کار احتیاجی به جمع آوری چیزی یا زمان معین شده ندارید . در Haze مهمترین وسیله نقلیه Buggy است که وقتی آن را نگاه می کنید یاد Warthog در Halo می افتید ( اصلا همان را تقریبا کپی کرده اند ) هر سرباز توانایی حمل دو سلاح گرم و دو نارنجک را دارد . به وسیله ردیاب حتی حرکات پشت سر خود را متوجه می شوید و به راحتی می توانید دشمنان را از پای در آورید.یک وسیله به نام HUD در کلاه وجود دارد که در آن قطب نما ، ضربان قلب و میزان تحمل لباس در برابر گلوله را نشان می دهد ( که در بازی های دیگر جان است ) بر روی Buggy انواع اسلحه ها مانند یک موشک که به راحتی تمام برجک ها و ساختمان ها را منهدم می کند ، Snipe ، Machine gun و یک ماده دودزا که باعث خفگی دشمنان می شود ، وجود دارد .

پس از مجهز کردن سرباز ها به این وسایل player ( بازیکن ) را به جوخه MGI می فرستند . جوخه MGI مهمترین ماموریت را دارد و آن کشتن رییس شورشی ها است . پس تمامی این اتفاقات player را به میدان جنگ و انجام ماموریت ها می فرستند . مراحل بازی طولانی و زیاد است و بیشتر آنها در جنگل ها اتفاق می افتد ، البته چند مرحله در شهر های متروک و یک مرحله در یک آزمایشگاه اتفاق می افتد . در بازی تعداد یاران شما بسیار زیاد است و مانند یک جنگ واقعی همه به هم کمک می کنند . گرافیک بازی با توجه به خود بازی نه دمو از قبل رندر شده در سطح خوبی قرار دارد ( ولی نه به اندازه Crysis ) . برگ درختان ، اسلحه ها و لباس ها با جزییات بالایی طراحی شده اند . دود ها و انفجار نیز با دقت کار شده اند و زیبا از آب در آمده اند ولی Ubi قول داده تا روز عرضه بازی بیشتر روی گرافیک آن کار کند . هوش مصنوعی دشمنان در بازی بسیار بالاست . در این بازی IQ دشمنان با مرغ رقابت نمی کند بلکه آنها مدام حرکت می کنند ، به هم کمک می کنند و در که صورتی ببینند نمی توانند ایستادگی کنند عقب نشینی می کنند . همچنین در زمان عوض کردن خشاب در جایی پناه می گیرند . هوش مصنوعی خودی ها نیز بسیار بالاست و اگر ببینند که شما بین 10 نفر گیر افتاده اید بلافاصله به کمک شما می آیند . همچنین در بازی می توانید نیرو کمکی خبر کنید که شما را نجاتن دهند البته استفاده از این قابلیت محدود است . به گفته کارگردان بازی مراحل به شدت هیجان انگیز است و امکان ندارد کسی از انجام آنها خسته شود ( البته اینها همه در حد حرف است و باید در پایان مراحل را نگاه کرد ) . صدا گذاری اسلحه ها و انفجار ها نیز بسیار عالی و خوب درست شده .

حجم بازی نیز بسیار بالا است و در DVD ها GB 9 عرضه می شود و گرافیک برای تمام دستگاه ها یکی است . البته مسولان Ubi گفته اند این بازی را برای PS3 هم بر روی DVD و هم بر روی Blu Ray عرضه خواهند کرد که در آن صورت در PS3 به خاطر استفاده از Blu Ray کیفیت تصویر ( نه گرافیک ) بهتر خواهد بود . همچنین وضوح تصویر بازی p 1080 قول داده شده و Wide Screen می باشد . نور پردازی در بازی خوب است ولی هنوز جای کار دارد و کارگردان بازی قول داده در آخرین حد توان خود در مورد نورپردازی کار کند . در Haze رانندگی با وسایل نقلیه برای PS3 فرق می کند و در آن کاملا از Six Axis استفاده می شود ( البته در تیر اندازی و جنگ هی تن به تن هم از این سیتسم PS3 استفاده می شود ) در حالی که در X360 برای رانندگی از Analog های معمولی استفاده می شود. البته لازم به ذکر است این بازی یک بار بازسازی کلی شده و در نسخه قبلی آن خیلی از این تکنولوژی ها وجود نداشته ولی با آمدن بازی های خوب ، Ubi تصمیم گرفت این بازی را تبدیل به یک شاهکار کند . همچنین با سبک بازی ( First Person Shooter ) و نوع آن رقیب اصلیش Enemy Territory : Quake Wars می باشد .

در آخر Ubi قول داده که بازی به شدت اعتیاد آور باشد و کسی از خرید آن پشیمان نشود البته بهتر است ما تا روز عرضه صبر کنیم و ببینیم آبا می تواند با بازرگانی مانند : Crysis – Kill zone 2 – Halo 3 و Enemy Territory : Quake Wars رقابت کند . قرار است این بازی در مهر و آبان ابتدا برای PS3 و کمی بعد برای X360 و PC عرضه شود . البته Ubi امیدوار است با آمدن این بازی و عنوان هایی مانند : Assassin’s creed – Endwar -Brothers in Arms و چند عنوان دیگر بتواند بالا تر از EA و Activision قرار گیرد . البته لازم به ذکر است که این بازی از موتور گرافیکی دیگر شرکت ها استفاده نمی کند و به وسیله خود سازنده های بازی ساخته شده است و نام آن FPS 30 می باشد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد