پیش نمایش Alan Wake

Alan Wake 



کاغذهای پر از لغت در کنار دست او قرار دارد در دست راستش قلم مشکی وجود دارد که بر اثر نوشتن زیاد اثرات مشکی را در جای جای دست او به جای گذاشته است ، انگار بی هوش شده و بر روی کاغذی که تا نصفه نوشته شده خوابیده است، موهای مشکی، یک ته ریش وچشمانی بسته ، عرق در جای جای صورت او دیده می شود و باعث این شده است تا ورقی که در روی آن خوابیده است از قطرات عرق خیس شود.ناگهان صندلی پشت فرد تکان شدیدی می خورد و او از خواب بیدار می شود، صورت او قرمز قرمز است و نشانه اضطراب شدیدی است که در صورت او وجود دارد. او سریع از روی صندلی بلند می شود و صورت خود را می شوید او می داند باید تحمل کند این  کتابی است که می تواند او را به بلندترین قله ها ببرد. او باید تمام تلاش خود را بکند.


مقدمه
بازی های عجیب و غریب در دنیای بازی های کامپیوتری کم پیدا می شود ولی این بازی که قرار است سال 2008 به بازار بیاید، واقعا متفاوت و زیبا است ...بازی که شرکت محبوب Remedy Entertainment (کمپانی سازنده بازی Max Payne).


داستان
داستان بازی حالت جالبی دارد داستان ،داستان نویسنده ای است که در مورد داستان های ترسناک می نویسد البته در این کار موفقیت زیادی کسب نمی کند. ولی او تلاش های خود را برای نوشتن یک کتاب خوب ادامه می دهد ولی باز هم به موفقیت نمی رسد. روزی به صورت تصادفی با دختری به نام آلیس آشنا می شود این آشنایی بیشتر و بیشتر طول می کشد تا به یک عشق عمقی تبدیل شود. او خوشحال از این آشنایی شکست های قبلی خود را در زمینه داستان های ترسناک فراموش می کند و قصد نوشتن کتاب جدید را دارد ولی حتی بعد از یک هفته هیچ چیز را نمی تواند روی کاغذ سفید بنویسد او ناراحت و افسرده می شود و هر بار که آلیس را  می بیند آرامش می گیرد، ولی قضیه به اینجا ختم نمی شود روزی که با آلیس قرار ملاقات داشت قضیه نتوانستن نوشتن مطلب را به آلیس در میان می گذارد... آلیس هم قول می دهد در نوشتن کتاب به او کمک کند. آن شب بعد از ملاقات، آلیس خواب ها و کابوس های عجیبی دید. چند روزی با این کابوس ها اذیت شد ولی با نوشتن همین کابوس ها و خوابها به صورت یک کتاب، برترین و پر فروش ترین رمان ترسناک سال را نوشت ... در طول نوشتن این رمان هیچ خبری از آلیس نبود و آلن هر چه به دنبال او گشت نتوانست او را پیدا کند.او اکنون به آرزوی خود رسیده بود هم معروف شده بود و هم پول نسبتا خوبی را به دست آورده بود ولی مشکل جدیدی بعد از ناپدید شدن آلیس به وجود آمده بود و آن بیماری انسومنیا (بی خوابی) بود که گریبان او را گرفته بود.آلن با اینکه امروز معروف و محبوب و پولدار شده بود ولی این مشکل از مشکلات قبلی برای او سخت تر بود او به کلینیکی در شمال غربی آمریکا برای درمان خود راهی شد بعد از مدتی او کاملا سلامتی خود را به دست آورد. او در هتلی مقیم می شود ولی شب باز هم کابوس ها شروع میشود. صبح روز بعد با تاکسی به تعمیرگاه نزدیک خانه خود می رود (نزدیک یعنی چند کیلومتر)  اتومبیلش  را از تعمیرکار می گیرد.او اکنون قصد دارد تا به کلبه خود بر گردد و اتفاقات جدیدی را که در کابوس های جدید خود می بیند به صورت داستان بعدی خود در بیاورد.در بین راه رهگذری را سوار می کند،رهگذر که آلن را می شناسد صحبت را با او باز می کند و در مورد کتاب آلن صحبت می کند در مورد اینکه چگونه در اول کتاب آلن یک نویسنده که قصد نوشتن دوم کتاب خود را دارد یک رهگذر را سوار می کند و رهگذر می میرد،رهگذر در مورد این شروع داستان آلن بحث می کند ناگهان کمی جلوتر تصادفی اتفاق افتاده است فردی خونین، وسط خیابان است آلن پیاده می شود و به سمت جسد می رود ولی نه تنها از جسد خبری نبود بلکه انگار داستان آلن در حال واقعیت پیدا کردن است. کامیونی بزرگ به سمت ماشین آلن می آید و مسافر را از بین برده و موج حاصل از انفجار خودرو، آلن را بیهوش می کند.بعد از بهوش آمدن بقیه داستان در حالت خطی و به صورت فیلمی دنباله دار و طولانی ادامه پیدا می کند.


گیم پلی
حالت بازی را می توان به چندین قسمت تقسیم کرد که به هریک به صورت مفصل می پردازیم1.سبک بازی 2.حالت بازی


سبک بازی: باید گفت سبک بازی حالت خاصی دارد شاید شبیه ترین بازی که با این سبک ساخته شده است را بتوان تا حدودی سایلنت هیل نامید ولی این بازی با سایلنت هیل تفاوت بسیاری دارد که در موقع خود به آن می پردازیم. سبک بازی در عین گستردگی،ترسناکی دارای تمی اکشن نیز هست، و البته به خاطر وسعت بالای بازی حالتی جستجویی نیز به بازی می دهد زیرا بازی به قدری بزرگ و البته زیباست که انجام دهنده بازی را به کندوکاو در این دنیا وادار می کند.پس می توان گفت این بازی از چندین سبک بازی به وجود می آید و یک نوآوری کاملا عالی را به وجود آورده است.در بعضی صحنه ها شما با قسمت های فکری نیز رو به رو می شوید .


حالت:سیر سریالی بازی از جالبترین حالت های بازی است، شما ماموریت خود را به خوبی می دانید و باید با استناد به نقشه ماموریت را انجام دهید و این مسئله  بسیار جالب است اگر به قسمت داستان بازی برگردید من به شما می گویم که از قسمت رفتن به پیش تعمیرکار تا آن تصادف در بازی وجود دارد  و شما نقش اول را به صورت سوم شخص ایفا می کنید و بعد از آن بیدار شدن آلن اتفاقات شروع می شود، شنیدن صداهای عجیب، ناپدید شدن مسافر، تاریکی مطلق و ... شما تصور می کنید که سریالی دنباله دار را خود اجرا می کنید تا به راز و رمز آن دست یابید تا آخر خود را از این کابوسی که رنگ واقعیت پیدا کرده است نجات بدهید.

شهر و محیط اطراف
محیط شهر گسترده است در جای جای شهر افرادی هم زندگی می کنند. بازی سیر شب و روزی دارد و زندگی در نزدیک به 100 کیلومتر مربع در جریان است.قسمت های مختلفی در این 100 کیلومتر وجود دارد از دریاچه گرفته تا دهکده های متروکه و راه آهن، جنگل،شهر و هریک از این اماکن در پیشبرد بازی نقش بسزایی دارند؛  هر قسمت بازی در قسمتی از این دنیای 100 کیلومتری اتفاق می افتد گاهی اوقات به بازی حالت اکشنی می بخشد، گاهی معما و مسئله ای را برای شما مطرح می کند، و گاهی در یک جنگل تاریک لرزه را بر بدن شما می اندازد. شهر ها و محیط به خوبی ساخته شده اند و بسته و مکان در جای مناسب قرار گرفته شده اند برای درست کردن این محیط از هزاران نقاشی که توسط نقاشان گروه رمدی کشیده بود ساخته و طراحی شد. در دوردست کوههایی را می بینید که شاید حتی بشود به آنجا هم برای  کوهنوردی رفت که این در نوع خود فوقالعاده است.


ترس واضطراب در تاریکی
بازی چون حالت شب و روزی دارد پس باید گفت ترس را باید در شب بیشتر حس کرد و سازندگان بازی هم همین را می خواهند در روز کاری با قلب شما ندارند ولی  وقتی که خورشید در بازی غروب کند و هوا کم کم تاریک و تاریک تر شود تعداد ضربان قلب شما نیز افزایش می یابد و اتفاقات شروع می شود صداهای عجیب و زوزه ها شروع می شود. انگار افرادی در لابه لای برگهای درختان شما را نگاه می کنند . ترس از هر سمتی به شما هجوم می آورد . موجودات عجیبی که فقط به نور حساسند وارد کار می شوند.روح ها و اشباح ظاهر می شوند و بلای جان آلن قصه و همچنین قلب بخت برگشته ما می شوند. با تاریک شدن هوا آلن چراغ قوه خود را روشن می کند ولی چراغ قوه ای که تنها می تواند بخشی از محیط را روشن کند، چطور می تواند شما را از ترس نجات دهد.اگر شما در ماشین باشید چراغ ماشین به زیبایی تاریکی را می شکافد ولی ترس و وحشت بیشتر و بیشتر می شود.ترس با نزدیک شدن دشمنان بیشتر می شود. در قسمت های شب که به حالت اکشنی است ترس را حس می کنید و نمی توانید از آن فرار کنید. صداهایی که شما را به صورت عجیبی صدا می کنند.آیا شما می توانید از کابوسی که به آن گرفتار شدید نجات پیدا کنید؟؟


تجهیزات
تجهیزات شما در ابتدای بازی، یک تفنگ و یک چراغ قوه است. خوب این دو اسلحه کاربردهایی خوبی برای شما دارند شاید سوال اول شما این باشد که چراغ قوه چه کاربردی برای شما می تواند داشته باشد  و چرا من به عنوان اسلحه از چراغ قوه استفاده کردم ولی مسئله اینجاست نو آوری در بازی بسیار بالا است همان طور که در قسمت بالا گفته شد چراغ قوه نیز در شب کاربرد دارد و همچنین صداها و موجودات عجیب نیز در شب ظاهر می شود پس ارتباطی بین چراغ قوه و موجودات مرموز بازی وجود دارد و آن حساسیت است بله این موجودات به نور شدید حساسند پس در شب حتی چراغ های  کنار خیابان هم اگر از کار بیفتند شما خرده نگیرید چون حتما کار همان موجودات ناشناختست و نباید تقصیر را گردن کس دیگری انداخت.پ نور می تواند این موجودات را یافته و یا نابود کند که با مشخص شدن آنها می توانید بوسیله تفنگ آنها را نابود کنید ولی مسئله جالب اینجاست هنوز معلوم نیست این تفنگ و این چراغ قوه را چه کسی به آلن داده است زیرا بعد از تصادف و به هوش آمدن آلن این دو را پیدا کرده است شاید همان آلیس مرموز او را به این دنیا آورده است و این تجهیزات را در اختیار او گذاشته است ولی هنوز هیچ چیز معلوم نیست.


سیستم آب و هوا
در بازی های کامپیوتری برای اولین بار است که سیستم روز و شبی منظم وبه این زیبایی درست شده است که هر چیزی را در بر می گیرد حتی وقت گرگ ومیش صبح با آن تاریکی مطلق، وقت طلوع خورشید ،غروب خورشید و هر چیزی را که شما فکر می کنید در بازی دیده می شود در اویل صبح در بعضی مناطق جنگلی مه زیبایی به وجود می آید . در بعضی روزها هوا ابری است و باران می بارد ، در بعضی روزها هوا طوفانی است که این مسئله در نزدیکی دریاچه موجود در بازی بیشتر خود را نشان می دهد.هر کدام از این حالت ها به صورت اتوماتیک است و هیچ چیز از قبل تعیین نشده است و تاثیر مستقیم در بازی می گذارد و باعث اتفاقاتی جدید الوقوع می شود.در کل باید گفت آسمان به شکلی زیبا برای شما درست شده است تا آن را با تمام زیبایی و در بعضی موارد ترسناکیش، حس کنید.

تفاوت با بازی سایلنت هیل
بازی تفاوت های بسیار زیادی با بازی سایلنت هیل دارد ولی به بخشی از آن می پردازیم: اگر ما از گرافیک فوقالعاده بازی بگذریم بهتر است چون  گرافیک این بازی قابل مقایسه با سایلنت هیل نیست (آلن ویک یک سر و گردن بالاتر است)پس با گرافیک یکسان این دو بازی را مقایسه می کنیم .. 1.در بازی سایلنت هیل بیشتر بازی فکری است تا اکشن چنانکه اگر از دست دشمنان هم فرار کنید چیزی را از دست نداده اید . ولی در آلن ویک بیشتر بازی هول و هوش اکشن می گذرد2.در سایلنت هیل بیشتر دشمنان آدم های کج و کوله ای هستند که یا سر و دست و پا ندارند و یا به صورت عجیبی درست شده اند ولی هنوز ماهیت موجودات بازی آلن ویک اصلا مشخص نیست3.در بازی سایلنت هیل با گشت و گذار گسترده باید هدف بعدی خود را پیدا کنید ولی در آلن ویک با فلشی که کنار صفحه وجود دارد و نوشته شدن ماموریت شما در هر قسمت کار شما ساده تر و راحتر و بهتر بگویم شیرین تر است.4.وسعت بازی سایلنت هیل را نمی توان حتی با آلن ویک مقایسه کرد در آلن ویک 100 کیلومتر بازی داریم که به زیبایی درست شده اند.5.حالت آب و هوایی و صبح و شبی در سایلنت هیل وجود ندارد.


گرافیک
گرافیک بازی را باید به چندین قسمت تقسیم کرده و هرکدام را به صورت جداگانه برای شما توصیف کرد:1.کلی2.نورپردازی 3.فیزیک 4.جزئیات


کلی:گرافیک بازی را به صورت کلی باید گرافیک آینده نامید یعنی گرافیکی که بر پایه دایرکتیس10 ساخته شده  و با ویندوز ویستا به اوج خود می رسد. گرافیکی که باید برای اجرای آن سیستم قدرتمندی داشته باشید تا بتوانید بازی را به راحتی انجام دهید.


نورپردازی:این بخش یکی از برترین قسمتهای بازی در بخش گرافیک محسوب می شود. نور پردازی و سایه زنی بسیار حرفه ای طراحی شده است، و بر محیط پیرامون خود تاثیر زیادی می گذارد.وقتی خورشید در بازی از لابلای کوهستان بالا می آید گویی  همه چیز زنده شده است ،آن چیزهایی که در تاریکی برای شما ترسناک بوده اند ماهیت اصلی خودشان را  نشان می دهند.سایه ها به واسطه نور و نوع تابش اندازه و مسیر متفاوتی را دارند و اگر باد و یا نسیمی هم وزیده شود باعث حرکت درختان و در نهایت تکان خوردن سایه آنها می شود.در روز نور زیبا و دلنشین است و حتی کوچکترین چیزها ی روی زمین را هم در بر میگیرد.با رفتن روز به سمت بعد از ظهر خورشید کم کم قصد پنهان شدن دارد و در لا بلای درختان به پایین میخزد و ناپدید می شود با ناپدید شدن خورشید تاریکی مطلق آغاز می شود و فقط نورهای بعضی چراغهای وسط راه و چراغ قوه و چراغ های خانه ها و چراغ ماشینتان است که روشنایی را به بازی عرضه می کند. این بار هر کجا که شما چراغ قوه خود را بگیرید سایه ای کوچک ایجاد میشود. همان درختان ساده به موجوداتی ترسناک مبدل می شوند .نور چراغ قوه تاریکی را در خود می بلعد و بخش رو به روی شما را روشن می سازد. ماشین هم به همین حالت است و فقط چراغ ها هستند که روشنایی شما را تامین می کنند.در کل بخش نورپردازی بسیار زیبا و کارآمد درست شده است و نظیری ندارد.


فیزیک:در طول زمانی که بازی ساخته شده است بیشترین زمان را صرف ساخت این قسمت از بازی کرده اند. شرکت رمدی می خواهد تا هیچ مشکلی در این قسمت از بازی به وجود نیاید چون این قسمت رابطه مستقیمی با کل بازی دارد، مثلا  اگر فیزیک بازی مشکل داشته باشد نمی تواند به این زیبایی سایه تولید کند . وقتی که باران شروع به باریدن می کند و بر روی آسفالت خیابان می ریزد اون موقع است که شما به فیزیک فوقالعاده بازی دست پیدا می کنید. آب باران به زیبایی روی سطح آسفالت برخورد کرده و متلاشی می شود.وقتی که به درختان نگاه می کنید این بار آنها را زنده می بینید که فرق چندانی با باران حقیقی نخواهد داست، واین فوقالعاده است. وقتی که شما صحبت  فیزیک می کنید باید بدانید فیزیک بازی کاری کرده است که شما حتی از دور بتوانید تا 2کیومتر از سطح بازی را ببینید.فیزیک همه چیز را در برگرفته است تا هیچ مشکلی در هیچ جایی به وجود نیاید.


جزئیات:وقتی که در بازی تخته سنگی را در گوشه خیابان می بینید، متعجب خواهید شد. تخته سنگ به قدری زیبا و با دقت درست شده است که شما را به فکر فرو می برد .علف های گوشه و کنار بازی به قدری طبیعی هستند که شما را وارد طبیعت می کنند. همه چیز به زیبایی و با جزئیات بسیار بالا درست شده است تا شما مشکلی در گرافیک بازی مشاهده نکنید.


صداگذاری
وقتی در تاریکی صداهایی می شنوید باید بدانید روی تک تک آن ها کار بسیاری شده است ، وقتی دیالوگ ها به زیبایی با دهان گفتگو کننده مچ است .و وقتی در صحنه های ترسناک و اکشن موسیقی خاص و در صحنه های آرام موسیقی مربوط می شنوید باید به این قضیه پی ببرید که تمام اینها با برنامه ریزی انجام شده است تا شما بتوانید از حداکثر توانایی های بازی استفاده کنید،

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 21:36 http://dgame.blogfa.com

سلام
من شما رو لینک کردم
شما هم بنام "+دانلود+ترفند+موبایل+"
لینک کنید بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد