پیش نمایش Saints row 2

Saints Row 2 



با توجه به نزدیک بودن زمان انتشار GTA 4 و نیز محبوبیت آن و همینطور صاحب سبک بودن GTA 4 در این ژانر بازی، کسی چندان به Saints Row 2 فکر نمیکند. این در حالی است که سازندگان Saints Row 2 یعنی کمپانی Volition Inc با تمام توان برای مقابله با رقیب کهنه کار خود یعنی Rock Star در تلاش هستند.

در این شماره سعی شده است بسیاری از قابلیتهای بازی چندین برابر شوند. به عنون مثال در شماره ابتدایی بازی شما تنها نقش یک مرد را میتوانستید بر عهده بگیرید، در حالی که در Saints Row 2 نه تنها جنسیت شخصیت اصلی بازی بلکه تمامی خصوصیات ظاهری و حتی خصوصیات شخصیتی و رفتاری او را میتوانید به دلخواه خود تغییر دهید. کلیه خصوصیات یک شخص قابل تنظیم است، این تنظیمات شامل طرز راه رفتن، طرز مسخره کردن، طرز سلام دادن و طرز مبارزه و حتی صدای استفاده شده بر روی شخصیت اصلی میباشند. آنگونه که سازندگان گفته اند و دیده شده است، سازندگان زحمت و زمان زیادی صرف ساخت این قسمت کرده اند و انتظار میرود وجود این طیف کامل خصوصیات بتواند قسمت چند نفره بازی را چندین برابر جذاب کند. ضمناً با پیشرفت در بازی و شکست دار و دسته های مخالف گزینه های جدیدی در این قسمت اضافه میشوند.

داستان بازی چندان تغییری نداشته است و همان درگیری میان دار و دسته های مخالف را روایت میکند. شهر Still Water بسیار گسترده و پرجزئیات طراحی شده است و همینطور مردم شهر دارای ظاهری واقعی و حرکاتی طبیعی هستند. ساختمانها آنگونه که انتظار میرود از حالت نمایشی در آمده اند و میتوانید وارد آنها شوید. سازندگان گفته اند که بیش از 100 ساختمان بزرگ موجود در Still Water کاملاً با نمونه های اصلی شبیه سازی شده اند.

همانند شماره قبل بازی جایی به نام Crib ( پاتوق ) وجود دارد که در آن میتوانید بازی را Save کنید و یا در گاراژ آن ماشین و موتور خود را قرار دهید. در ابتدا این پاتوق شبیه یک خرابه میماند و باید با پیشروی در بازی و خریداری وسائل مختلف برای آن و بازسازی، یک محل مناسب بسازید. با ساختن محل اقامت برای افراد گروه و ایجاد وسائل رفاهی در آن، افراد تحت فرمان بیشتر به شما احترام میگذارند و در ماموریتها با جدیت بیشتری کار میکنند و همچنین با انجام ماموریتها، درجه احترام (Respect) مقدار بیشتری ارتقاء پیدا میکند. مبارزات نیز در این شماره بسیار ارتقاء پیدا کرده اند و علاوه بر اضافه شدن حرکات جدید برای مبارزات اسلحه ای و دید هدفگیری دقیق از کنار شانه، میتوانید از افراد دشمن به عنوان سپر استفاده کنید و افراد گروه مقابل به سمت یار خود و در حقیقت به سمت شما شلیک نخواهند کرد. اسلحه جدیدی که در بازی دیده شده است یک اسلحه انفجاری است، به این ترتیب که با پرتاب عامل انفجاری و چسبیدن آن به شخص مورد نظر یا وسیله نقیله دشمن و سپس زدن دکمه کنترل، شخص یا وسیله نقلیه مورد نظر نابود میشود و حقیقتاً انفجار و پرتاب ذرات به اطراف بسیار چشمگیر و نتیجه انفجار غیر قابل حدس و طبیعی است.

نکته بسیار جالبی که وجود دارد و سازندگان تنها نوید آن را داده اند توانایی بازی در حالت دو نفره و همکاری برای پیشروی در بازی است که این میتواند بسیار جذاب و امتیاز قابل توجهی برای بازی باشد.

هنوز تاریخ عرضه دقیق این بازی مشخص نیست و تنها انتظار میرود در سال 1387 روی کنسولهای PS3 و XBOX360 عرضه و به دست علاقه مندان برسد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد