پیش نمایش Farcry 2

Far Cry 2 


شرکت Crytek سازنده ی شماره ی اول بازی FarCry است که نسخه های مختلف آن برای PC, XBOX, XBOX360 و حتی Wii عرضه شد و تا به امروز توانسته فروش نسبتا خوبی به دست آورد.   
 FarCry توانست با استفاده از تکنیک های پیشرفته سال 2004 مثل Water Shader , ,Pixel ,Shader Normal Mapping و... گرافیکی خارق العاده را به وجود آورد که سخت افزار های معمول آن زمان را به چالش می کشید. موتور پایه بازی نیز Cry Engane نام داشت که نسخه ی دوم آن به نام Cry Engane2 در ساخت بازی Crysis مورد استفاده قرار گرفته است.
 حال بعد گذشت 4 سال و کناره گیری Crytek از Ubisoft (ناشر نسخه FarCry1 ) ساخت شماره دوم بازی به عهده ی استودیو مشهور بازی سازی Ubisoft یعنی Montreal قرار گرفته که در کارنامه ی کاری خود عناوین بزرگی مثل Splinter Cell ,Assassins Creed و... را داراست.
 بر خلاف انتظارات داستان این نسخه هیچ ارتباطی با FarCry1 ندارد و در مورد دلال اسلحه ای به نام شغال((The Jackal است که به دو گروه بزرگ شورشی در آفریقا اسلحه و تجهیزات نظامی می فروشد و شما وظیفه دارید با کشتن او سلح را به کشور های آفریقایی باز گردانید!
 همانگونه که می بینید محیط بازی از مناطق سر سبز و جنگل های زیبای  FarCry1به صحرا های بی آب و علف افریقا کوچ کرده است.جالب اینجاست که سازندگان برای طراحی هر چه بهتر, سفری به آفریقا داشته اند و با تهیه هفت گیگا بایت عکس قصد متحیر کردن مخاطبانشان را دارند.
 در تریلر های عرضه شده به لطف موتور پایه بازی که دنیا ((Dunia نام دارد همه چیز عالی به نظر می رسد.
 افکت های آتش بسیار زیبا و واقعی کار شده اند که با توجه به نور پردازی بازی که در آن از تکنیک های Dynamic Self Shadow و Real Time Lighting استفاده شده لحظات داغی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. نقطه ی مقابل آتش یعنی آب نیز به زیبایی طراحی شده است. دلیل این کیفیت نیز استفاده از تکنیک Hight Quality 3D Ocean Technology می باشد.
 
  
      طراحی و جزئیات تسلیحات, وسایل نقلیه, ابر و آسمان, خاک, حیوانات پراکنده در بازی, شخصیت های بازی, درختان و خلاصه همه چیز عالی کار شده. البته در این گرافیک از تکنیک های پیشرفته ی بسیاری استفاده شده که بحث در مورد آن به چندین ساعت زمان احتیاج دارد!
 اما در کنار گرافیک, این فیزیک بازی است که به شدت خود نمایی می کند, زیرا محیط بازی به شدت پویا و تخریب پذیر است. کافی است به انفجار ها و تاثیر آنها به محیط, در تریلر های بازی دقت کنید تا متوجه منظور من بشوید.
 اما می رسیم به روند بازی. اول این که دیگر از دایناسور و هیولا های نسخه اول خبری نیست تا با ایجاد واقع گرایی در بازی مخاطب با شخصیت اصلی همزاد پنداری کند. در FarCry230 نوع سلاح گرم و سرد همراه با 10-12 نوع وسیله ی نقلیه گنجانده شده که این تنوع در کمتر بازیی به چشم می آید. البته در بازی گلایدر مشهورFarCry1  نیز وجود دارد تا مخاطب را به پرواز در آورد. قرار است نقشه بازی مانند Stalker باز (Sand Box) باشد, و شما خواهید توانست ماموریت ها را به اختیار و بدون هیچ گونه ترتیبی به اتمام برسانید. انجام مراحل بازی به دو صورت مخفیانه و کاملا اکشن صورت می گیرید که البته بهترین زمان برای مخفی کاری نیمه شب است که همه خواب هستند و شما می توانید با استفاده از فضای تاریک ماموریتتان را با حد اقل خون ریزی به اتمام برسانید. مخاطب این توانایی را خواهد داشت که از میان 12 نفری که بازی در اختیار قرار می دهد, یکی را انتخاب کند و داستان مخصوص به آن شخصیت را پیگیری کند و بازی را به اتمام برساند. البته توانایی های این افراد تفاوت زیادی با یکدیگر نخواهد داشت و تفاوت اصلیشان در مامورت ها و پیشینه آنها است. تصور کنید یک بازی را 12 بار به اتمام برسانیم!
 اما یکی از قابلیت های هیجان انگیز بازی تاثیر تصمیمات و عکس العمل های بازیکن بر رفتار بادیه نشین ها و دیگر یارانتان(NPC) است. یعنی اگر در بازی خشن باشید و حسابی بزن و بکش راه بیندازید یارانتان از شما ترسیده و به شما اطلاعات زیادی نمی دهند و خیلی کمکتان نمی کنند.
 یا اگر به بادیه نشین ها کمک کنید و ماموریت های آنها را انجام دهید در مواقع ضروری به کمکتان خواهند شتافت و شما را از مرگ نجات خواهند داد.
 
  
  تا این جا به نکات قوت بازی اشاره کردیم اما Far Cry2 فعلا مشکلاتی نیز دارد.
 هوش مصنوعی قدری مشکل دارد و در تریلر های ارائه شده افت فریم شدیدی مشاهده می شود که البته سازندگان ادعا کرده اند, این مشکلات تا زمان عرضه ی بازی بر طرف خواهند شد.
  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد