پیش نمایش GRID



GRID 


در حال گذراندن یک پیچ بد قلق بودم که شیشه جلوی ماشین بر اثر برخورد شدیدم با دیواره ی ماسه ای پیچ له شد و گل گیر ماشینم از کنار ماشین آویزان شد.دور ماندن از این همه حادثه آرزویی بود که با ول شدن فرمان ماشین از دستم و چرخ خوردن های بی پایان آن میسر نگشت .کمی که خواستم از جای خود با دنده عقب خارج شوم با سرعت 75 مایل در ساعت به شدت به تپه ای از آهن خوردم و با اندکی این طرف و آنطرف رفتن در حالی مسابقه را تمام کردم که دیگر چیزی از ماشین زیبایم نمانده بود.؛ در واقع من در آن دور BMW 320si خود را همچون یک سگ بی ادب مجازات کردم.
 
 این توصیف بعد از ظهری بود که شما می توانید آن را با مسابقه در Grand Prix circuit بگذرانید و ماشین زیبای خود را در بازی GRID ,اولین نسخه سری جدید بازی های مسابقه از شرکت Codemasters , له کنید.این سری همانند جانشینی برای سری TOCA است که یک مسابقه بسیار خطرناک می باشد و بعنوان چاشنی , تعدادی از ویژگی های DiRT را نیز در خود گنجانده است.نتیجه همه این ها یک بازی پر برخورد و جذاب مسابقه ای با نام GRID است. بازی دارای نسخه ای پیش نمایشی نیز می باشد که دارای 7 ماشین و 7 جاده قابل انتخاب است ( بدون انواع بازی : career mode , تحت شبکه , تصمیمات تیمی و حتی بدون فروشگاه لوازم ماشین). پس بدون هیچ کدام از این انواع اشاره شده مجبور خواهید بود مستقیم روی صندلی رانندگی بنشینید.هنگام ورود به گاراژ برای اولین بار به شما گفته خواهد شد که شما چیزی به جز یک تازه کار بیچاره نیستید و باید برای بدست آوردن اندکی شهرت و وارد شدن به یک تیم , به انجام مسابقات بپردازید.
حال می پردازیم به بازی اصلی:
 
 یکی از نکات جالب بازی این است که اگر شما نام خود را از میان اسم های حقیقی و رایج انگلیسی انتخاب نمایید تمام بازیکنان و مدیران شما را به همان اسم صدا خواهند زد و در واقع شما می توانید با اسم خود یک شخصیت کامل را برای خود بسازید.
 
 هنگام ورود به گاراژ برای اولین بار به شما گفته خواهد شد که شما چیزی به جز یک تازه کار بیچاره نیستید و باید برای بدست آوردن اندکی شهرت و وارد شدن به یک تیم , به انجام مسابقات بپردازید.
 بعد از انجام تعدادی مسابقه شما پیشنهاد هایی را دریافت خواهید کرد ؛ اگر پیشنهاد شرکت Lumenition را بپذیرید , مبلغ €52,500 دریافت خواهید کرد و در صورتی که حریف آن ها Ravenwood را در مسابقه شکست دهید , €30,000 خواهید گرفت.هرگاه شما بخواهید به مسابقه ای وارد شوید , می توانید سطح دشواری را از یک تا پنج ستاره معین نمایید که وابسته به آن امتیاز بیشتری به شما تعلق می گیرد.همچنین قبل از ورود به مسابقه حالتی به نام Pro وجود دارد که در صورت فعال کردن آن و موفقیت در مسابقه , امتیاز زیادی نصیبتان می شود اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در این حالت اگر ماشین شما با تصادف های مکرر و شدید از دور خارج شود , دیگر قادر به انجام دوباره مسابقه نخواهید بود.
 
 Grid یک بازی روان و شفاف است ؛ این ویژگی را می توانید از منوهای بازی تا داخل بازی و حتی مسابقه ها مشاهده کنید.از همان صفحه اول بازی تا پایان یک مسابقه همه چیز خیلی جذاب و شفاف بخ نظر می رسد.مسابقات حالتی سینمایی دارند و رنگ بندی های خارق العاده بازی فضایی جذاب و دیدنی را پیش روی شما قرار می دهد.
 
 نظام کنترلی بازی (که قابل تغییر نیز هست) بسیار ساده است و برای هر کسی که حداقل یک بار بازی های مسابقه ای را تجربه کرده باشد به خوبی قابل درک می باشد.هدایت کردن ماشین و در واقع فرمان ماشین ها بسیار حساس است و این چیزی نیست که بتوان از آن بعنوان عیب نام برد ؛ زیرا هرکسی که بازی هایی همچون Forza Motorsport 2 و Project Gotham Racing 4 را تجربه کرده باشد مسلما به همان شکل می تواند Grid را نیز بازی کند.شاید در ابتدا کمی دشوار و غیر عادی به نظرتان برسد اما خیلی زود در مسیر درست قرار خواهید گرفت.
 
 این بازی 80% از مسیر آماده شدن را طی کرده است و شرکت Codemasters بعنوان آخرین فعالیت های خود بر روی این بازی , در حال کار بر روی نحوه مسابقه , اشیا و اجسام کنار جاده , گرافیک بازی و مدت زمان بارگذاری بازی است.
 
 هنوز نادانسته های زیادی درباره بازی Grid وجود دارد و مسلما قبل از هرگونه قضاوت در مورد بازی باید نوع career آن را تجربه کرد.پس باید تمام قضاوت ها و نقد هایمان را بعد از انتشار بازی انجام دهیم اما همه ما بی صبرانه منتظریم تا پشت فرمان بنشینیم!!!!!!!!
  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد