پیش نمایش Tomb Raider Underworld


Tomb Raider Underworld 


باز هم بوی یک بازی ماجرایی خوب به مشام می آید و خبر از بازی زیبایی می دهد. بازی با حرکات آکروباتیک جدیدی و گیم پلی عالی و همچنین با معماهای وقت گیر و جذاب. بله درست حدس زدید "لارا کرافت" بازگشته تا ما را در آنجام یک بازی خوب و خوش ساخت یاری کند.

داستآن بازی از جایی شروع می شود که لارا خودش را در یک وضعیت ناپایدار پیدا می کند.داستآن وی در امریکای جنوبی اتفاق می افتد جایی که قبیله ای به نام Mayan وجود دارد که دارای تقویمی با 360 روز هستند و 5 روز باقی مانده را به نام 5 روز گمشده می نامند و عقیده دارند که در این 5 روز دروازه جهنم باز می شود که در این بین لارا با حل معماهایی قادر به باز کردن دروازه ای در زیر زمین میشود.دروازه ها به طور نمایشی و مهیج شروع به باز شدن می کند و سپس لارا زمان محدودی دارد که به دروازه برسد . البته این زمان محدود با وجود موتور سیکلت لارا که در سری Legend موجود بود به آسانی وارد دروازه می شود و .... .


در Underworld حیوانات و شکارچیان غیر قانونی به عنوان دشمنان شما محسوب می شود .البته اطلاعات زیادی در مورد دشمنان در دست نیست .گیم پلی بازی نسبت به سری های قبل پیشرفت زیادی کرده که مثلا می توانید از اشیا اطراف استفاده کنید. طبق گفته Eidos شما می توانید با دو کلت معروف خود همزمان به دو هدف متفاوت شلیک کند و یا مثلا هنگامی که لارا از صخره ای آویزان است می تواند با دست دیگر خود به دشمنان شلیک کند.همچنین چند اسلحه جدید از جمله نارنجکهای چسبنده در بازی قرار داده شده است.


قسمت جالب بازی این است که لارا می تواند با اشیا اطراف خود معماهای گوناگونی را حل کند و یا از وسایل برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند .به طور مثال شما میله ای را از روی زمین بر می دارید و با آن هم می توانید حیوانات را بترسانید هم می توانید با استفاده از آن راه خود را به جای دیگه باز کنید. در Underworld شما می توانید از صخره ها بالا بروید البته این به همین سادگی بازی های قبل نیست مثلا وقتی از صخره ای در آبشاری آویزان هستید یا در آن مکان به علت بارش باران مرطوب شده آویزان باشید تا جایی که سطح او را پشتیبانی کند می توانید آویزان بمانید و هر لحظه ممکن است که لارا لیز بخورد.

برای سری Underworld علاوه بر اسلحه ها،یک سری توانایی ها برای شخصیت لارا قرار دادند برای مثال ضربه زدن به دشمنان از ضربات مشت ، زانو و پرشهای آکروباتیک جدید استفاده می کند.هوش مصنوعی دشمنان و واکنش یا حمله آنها بر اساس تهدیدی است که از خط دیدشون دریافت می کنند .هر دو نمونه دشمنان از کمینها و تاکتیکهای گروهی برای نابودسازی دشمنانشان استفاده می کنند همچنین در هنگام نبرد به دنبال جایی برای پنهان شدن می گردند و از خود محافظت می کنند. در قسمتی از بازی می توانید مانند بازی Turok دشمنان رو به جان یکدیگر بدازید و خود نظاره گر باشد البته برعکس این عمل ممکن است برای شما پیش آید .در کل هوش مصنوعی قابل قبولی را می توان شاهد بود.


گرافیک بازی بسیار خوب و زیبا است .موتور بازی تغییر کرده و به صورت Next Gen در آمده است، برای مثال لارا ممکن است بر اثر فعالیتهای خود مانند عبور از چاله و یا غلتیدن روی زمین کثیف می شود و این کثیفی روی بدن و لباس لارا باقی می ماند و هنگامی که لارا زیر باران قرار می گیرد بدن و لباس وی تمیز می شود .محیط اطراف شما در Underworld از یک سیستم نور پردازی چندگانه استفاده می کند که Dynamic Light را با Light mapping ترکیب می کند. Eidos از هزاران عکس برای بازی استفاده کرده که مثلا تاثیرپذیری یک درخت هنگام برخورد صاعقه با آن را کاملا واقعی به نظر برساند .بازی دارای یک سیستم پیچیده است به صورتی که هرگونه رطوبت و نرمی محیط را بازتاب بکنه.


در آخر Tomb Raider: Underworld به ما نوید یک بازی زیبا با گرافیک و داستان عالی می دهد و بر روی پلتفرمهای PC-Xbox360-PS3-Wii-DS قابل بازی کردن می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد