پیش نمایشPrince Of Persia 4


Prince Of Persia 

تقریبا سه سال از آخرین باری که بازیکنان توانستند در دنیای شاهزاده ایرانی به جست و جو و کاوش بپردازند می گذرد زیرا آخرین نسخه بازی شاهزاده ایرانی یعنی دو تاج (The two thrones) در سال 2005 منتشر شد. از همان موقع انتظار بازیکنان کنسول ها و رایانه شخصی برای خبری از نسخه چهار بازی آغاز شد تا اکنون که زمزمه های از ساخت نسخه چهارم با عنوان اعجوبه ( Prodigy) به گوش می رسد.
 
 باید گفت این نسخه از بازی شاهزاده ایرانی تفاوت و نو آوری را در تمامی زمینه ها معنی می کند.این نسخه از بازی نسبت چندانی با سه نسخه قبلی یعنی : شن های زمان ، جنگجوی درون و دو تاج ندارد.این بار قهرمان تنومند داستان ما باید به مبارزه با دشمنی شیطانی به نام اهریمن (Ahriman) بپردازد که قصد دارد درخت زندگی را نابود نماید.اما اصلا نگران مبارزه با این دشمن وحشتناک نباشید زیرا این بار شما تنها نیستید بلکه به وسیله یک شخصیت مونث به نام الیکا (Elika) همراهی می شوید.
 
 الیکا که یک شخصیت کاملا جدید در بازی است، دارای توانایی ها و مهارت های جنگی مخصوص خود می باشد که بر خلاف شخصیت مونث نسخه های قبلی یعنی فرح ( Farah) نه تنها باعث کندی و دردسر برای شما نمی شود بلکه حرکت ها و مهارت هایی دارد که حتی گاهی به یاری شما نیز می آیند . همچنین او فردی هماهنگ با شماست و می توانید با یکدیگر حرکات آکروباتیک زیبایی را انجام دهید یا با هم فکری و کمک دو نفره ، معماهای بازی را حل نمایید.
 
 گرافیک بازی نیز کاملا از قالب گذشته خود رخت بر بسته است و از آن نمای واقع بینانه نسخه های قبلی دور شده است.گرافیک نسخه ی " شاهزاده ایرانی : اعجوبه" بیشتر به صورت فانتزی است و به شما این حس را می دهد که در یک تصویر و نقاشی بزرگ حضور دارید.محیط بازی نیز به همین ترتیب دستخوش تغییراتی شده است و این بار شما دیگر با یک فضا و محیط خطی رو به رو نیستید بلکه دنیای بزرگی را پیش رو دارید که می توانید تقریبا آزادانه در آن حرکت کرده به جست و جو بپردازید. شما می توانید انتخاب نمایید که ابتدا به کجا قدم بگذارید و چه کاری را در اولویت قرار دهید اما توجه داشته باشید که ترتیب و چگونگی انجام کارها در بازی بر پایان داستان نیز اثر می گذارد ، در واقع ما با یک بازی دارای چند پایان مختلف رو به رو هستیم.

در نظام مبارزه ای نیز شاهد تغییراتی خواهید بود و این بار تقریبا تمام نبرد ها و مبارزه ها به صورت یک در مقابل یک طراحی شده اند پس دیگر خبری از جنگ با یک گروه از دشمنان در یک محدوده زمانی نیست.تقریبا تمام مبارزات بازی بر مبنای وجود رئیس ها ( یا به اصطلاح غول ها) می باشد، یعنی شما در هر جنگ تن به تنی از بازی با یک موجود یا فرد خاص رو به رو هستید که باید قبل از مقابله آن کاملا از کافی بودن قدرت و مهارت های خود با خبر شوید.اما این تنها الیکا نیست که قرار است در این مبارزات شما را یاری نماید بلکه اجزا و ابزار محیطی نیز نقش موثری دارند و قابل استفاده در برابر دشمنان هستند.حتی یک دوربین یا نمای جدید نیز در هنگام مبارزه وجود دارد که سبک و طرزی سینمایی تر را به نبرد شما می بخشد.

حرکات و آکروباتی زیبا و هماهنگ بین شاهزاده و الیکا و همین طور چندین و چند نو آوری و نکته مثبت دیگر ، همراه با یک داستان زیبا و جذاب در انتظار کاربران رایانه شخصی ، PS3 و Xbox360 خواهد بود.منتظر " شاهزاده ایرانی : اعجوبه " باشید....
 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد