پیش نمایش Splinter Cell: Conviction

Splinter Cell: Conviction 


شرکت های بازی سازی دنیا هرگز دست از ساخت نسخه های جدید از بازی های موفق خود بر نخواهند داشت . برای مثال می توان به شرکت بزرگ و بسیار معروف UBI soft اشاره کرد که بار دیگر قصد دارد تا همه ما را با اتفاق و حادثه ای جدید برای Sam Fisher ، شخصیت سری بازی های " فرار از سلول یا Splinter Cell آشنا سازد.استودیو بازی سازی Ubisoft Montreal که ساخت این بازی را به صورت کامل بر عهده دارد قصد دارد ابتکارهای جدید را وارد سری نماید و تحولی در حد مناسب در بازی ایجاد نماید و با روند و داستانی تازه و بدیع ، سری Splinter Cell را به موفقیت های جدید برساند.
 
 این بار شرکت سازنده بازی بازیکنان و طرفداران این سری را با نسخه ای آشنا خواهد ساخت که به سم فیشر ، شخصیت اصلی بازی و مامور نخبه و سرامد سازمان امنیتی NSA ، چهره ای کاملا متفاوت و متحول شده می بخشد.اگر به یاد بیاورید در نسخه پیشین این بازی،یعنی Double Agent ، سم فیشر برای انجام ماموریتی در راستای خنثی کردن تحرکات تروریستی فرستاده شده بود اما در پایان طی اتفاقاتی که رخ داد تحت تعقیب FBI ، NSA و البته پلیس آمریکا قرار گرفت ، پس در این نسخه یعنی Splinter Cell: Conviction یک فراری و در واقع یک تحت تعقیب هستید. با توجه به اینکه سم تحت تعقیب از طرف بسیاری از سازمان های امنیتی آمریکا قرار دارد ، دیگر نمی توان گفت سم فیشر در این نسخه از بازی شباهتی حتی از نظر چهره به نسخه های قبلی دارد چراکه این بار او را با مو و ریش هایی کاملا بلند و خارج از آن لباس مخصوص و در لباس های معمولی خواهید دید و حتی دیگر خبری از آن دوربین دید در شب همیشگی بر روی سر سم نیست. سم فیشر این بار باید در خیابان های شلوغ شهر واشینگتن بدنبال راهی بگررد تا نام خود را بار دیگر از گناهان پاک نماید و در این راه ظاهر او که هم اکنون همرنگ جماعت شده است ، بسیار کارآمد است.
 
 همانطور که اشاره شد ، خیابان های شهر واشینگتن فوق العاده شلوغ است و سم فیشر در این نسخه از بازی به خوبی می تواند از این موضوع استفاده نماید.گاهی اوقات ممکن است شما در نقش سم فیشر وارد مناطقی بشوید که بیش از 100 مامور امنیتی در جای جای آن در حال نگاهبانی هستند. هنگامی که شما سر خیابانی می رسید که چند نفر در حال نگهبانی از آن هستند ، می توانید با استفاده از بوجود آوردن یک آشوب ساده ، مثلا قاپیدن لپ تاپ یک نفر ، از نگهبان ها عبور نمایید.در چنین آشوبی شما باید با آغاز شدن فریاد های مردم و جلب شدن توجه ماموران امنیتی ، طی یک حرکت بسیار سریع و چابک لپ تاپ را به طرفی بیاندازید و بین جمعیت رفته خیلی زود از معبری که اکنون بی نگهبان شده است عبور نمایید.ممکن است در چنین موقعیت هایی مجبور شوید از حالت مخفیانه خارج شوید و اقدامی علنی انجام دهید ، این دقیقا همان زمانی است که مسلسل MP-5 سم فیشر ، که آن را در زیر کت خود پنهان می کند ، به کارتان خواهد آمد. شما باید در این موقعیت خیلی سریع ماموران را بکشید و به راهتان ادامه دهید که البته این کار در اکثر مواقع آشوب و درگیری های بیشتری را بدنبال خواهد داشت که این ایده را خیلی مناسب نمی سازد.
اما به غیر از چهه و ظاهر کارکتر اصلی بازی ،نکات تاثیر گذار دیگری نیز تغییر کرده اند . روند بازی و در واقع آنچه بازی از شما می خواهد نسبت به نسخه های پیشین ( کشتن دشمنان و عبور از مراحل در ضمن انجام ماموریت ها با کمترین سر و صدای ممکن و قرار دادن پنهان کاری بعنوان یک شاخصه اصلی) تغییر کرده است.بر خلاف گذشته ، شخصیت بازی حرکات آشکارتر و خشن تری را انجام می دهد و عکس العمل های متنوع و بسیار زیادی را از شخصیت بازی و همین طور دشمنان خواهید دید. با توجه به تغییرات بسیار زیاد و عمده ای که در بازی رخ داده است ، نسخه جدید از رده بندی سنی نوجوان به بزرگسال رفته است که این خود بیانگر صحنه های اکشن بیشتر و متنوع تر است که باید دید آیا واقعا در این زمینه تغییر چشم گیری حاصل شده است یا خیر؟
 
 به محض اینکه سم فیشر به واشینگتن می رسد راه خود را آغاز کرده و شروع به امتحان کردن تمام مسیر های ممکن برای رسیدن به هدف خود می کند.بعنوان اولین اقدام سم باید خود را از کله گنده ها و رئیس های سازمان ها و بخش های مختلف دور نگه دارد و اجازه ندهد آن ها به حضورش در شهر پی ببرند. همانطور که قبلا هم اشاره شد جمعیت حاضر در مکان های مختلف و عابران پیاده نقش بسزایی را در رسیدن شما به این موضوع ایفا می کنند.البته در یک ماموریت خاص سم فیشر باید بدون رعایت سکوت و پنهان کاری با رو یا رویی مستقیم دشمنان خود را از بین ببرد. برای مثال بازی شما را در مسیر هک کردن چهار سیستم امنیتی قرار می دهد. گاردها و ماموران امنیتی سرتاسر ساختمان را پر کرده اند و در همه گشت می زنند و نگهبانی می نمایند. نگهبانان تا قبل از هک شدن اولین سیستم توسط شما بسیار آرام و خونسرد به کار خود ادامه می دهند. با هک شدن هر سیستم عده بیشتری متوجه حضور شما می شوند و در نهایت تمام ساختمان به حالت هشدار در می آیند و برای دستگیر کردن شما دست به کار می شوند. بالاخره بعد از مقداری تعقیب و گریز کار به جایی می رسد که بازیکن به جز رویارویی مستقیم با دشمن هیچ چاره دیگه ای ندارد.در اینجا شما نه تنها می توانید با سلاح خود دشمن را از پای در آورید بلکه برای هموار ساختن راه فرار خود ، می توانید برای مثال کاغذ های روی میز را به صورت دشمنتان بریزید و سپس پا به فرار بگذارید یا حتی یک صندلی را بلند کرده و به سر دشمن بکوبید.همچنین تکان دادن میزها نیز راه بسیار خوبی برای درست کردن پناه یا مسدود کردن درهاست.نکته جالب دیگر اینجاست که شما با از پای در آوردن هر دشمن می توانید پیغام گیر یا بیسیم او را بردارید و با گوش کردن به صدای دیگر ماموران ، در یابید که آن ها در همان زمان در کجا بدنبال شما هستند!
 
 با توجه به شناختی که از سیم فیشر داریم همه ما انتظار داریم هنگام بازی در قالب شخصیت او ، بهترین , به روز ترین ، کارامد ترین، متنوع ترین و متعدد ترین لیست ابزار آلات و لوازم را در اختیار داشته باشیم. اما در این نسخه با توجه به اینکه از طرف دولت یا هرگونه سازمان خاصی پشتیبانی نمی شوید ، بیشتر ابزار آلاتتان از طریق بازار سیاه بدست می رسد و این بدان معنی است که نباید انتظار مدرن ترین ابزار آلات را داشته باشید.
 
 در حال حاضر با وجود اینکه اطلاعات کاملی در مورد مبارزه در دست نیست ، اما نبرد تن به تن بر بازی افزوده است. به غیر از حرکات رزمی با دست و پا و کشمکش های معمول در نبردهای تن به تن ، سازندگان بازی به سختی در حال کار بر رو ی حرکات ویژه و منحصر بفرد تمام کننده رزمی هستند. در واقع لازم نیست شما برای از پای در آوردن هر دشمن و خارج کردن او از مسیر خود وقت زیادی را صرف مبارزه با او بکنید بلکه می توانید زیر پاهای او بزنید و از بالکن او را به پایین بیاندازید و فقط در طی چند ثانیه مسیر خود را هموار سازید. همچنین راههای دیگری نیز وجود دارد ، برای مثال شما می توانید دستان دشمن خود را به نرده ای ببندید و سپس او را از پله به پایین هل دهید. سازندگان کماکان مشغول کار بر روی سیستم نبرد تن به تن هستند و وعده داده اند تا ابتکارهای زیادی را در این زمینه خاص از بازی به کار بندند.
 
 در واقع UBI soft خیلی مصمم بود که اطلاعات دیگری از این بازی در این مقطع زمانی بروز نکند.هم اکنون نسخه های Xbox360 و رایانه شخصی در دست ساخت است اما دارندگان PS3 نیز می توانند بر روی انتشار این بازی برای کنسول خود حساب باز کنند. هنوز تاریخ انتشار چندان رسمی از بازی اعلام نشده است اما انتظار می رود که به زودی اعلام شود. در نهایت امیدواریم توانسته باشیم با این نگاه اجمالی اطلاعات جدید از شخصیت همیشه محبوب بازی های رایانه ای ، سم فیشر ، در اختیار شما قرار دهیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد