پیش نمایش Fallout 3


Fallout 3 



در طول تاریخ این کره خاکی ، انسان های مختلف با سلیقه های متنوعی زندگی کرده اند. از این رو در نقاط مختلف کره زمین تمدنهای گوناگونی به وجود آمده اند . این تمدن ها گاهی با یکدیگر به نزاع و جنگ پرداخته اند ، به طوری که جنگ به بخشی جدا نشدنی از تاریخ هر ملتی تبدیل شده است . در گذشته های دور جنگ ها تن به تن بود ، تنها کسی کشته میشد که در جنگ شرکت کرده بود. اما امروز تمدن ها بی فرهنگ ازگذشته رفتار میکنندو جنگ دامن هر نظامی یا غیر نظامی را میگیرد. با به وجود آمدن سلاح های کشتر جمعی هیچ کس از جنگ در امان نخواهد بود.در راس این سلاح ها سلاح های هسته ای قرار دارد.


از این رو بازیها و فیلم های زیادی با موضوع سلاح های هسته ای ایجاد شده است. بازی Fallout 3 سومین مجموعه بزرگ از سری بازیهای Fallout است.مجموعه بازی Fallout روی آثار و نتایج وحشتناک استفاده از سلاح های هسته ای متمرکز شده است.


زمینه داستان این مجموعه به واسطه یک جنگ هسته ای ایجاد شده است . چند کشور ابرقدرت و مسلح به سلاح های هسته ای در سال 2077 با یکدیگر به جنگ میپردازندو سلاح های هسته ای خود را به سمت یکدیگر شلیک میکنند.


در نتیجه این کره خاکی برای همیشه به زمینی بی آب و علف و آلوده تبدیل میشود . انسان هایی که از این جنگ هسته ای نجات پیدا کرده اند ، در پناهگاه های امن و حفاظت شده ای در زیر زمین پنهان شده اند. این پناهگاه ها در اصطلاح vault نامیده میشوندبزرگترین و امن ترین پناهگاه موجود ، پناهگاهی به نام vault101 در نزدیکی واشنگتن است . جالب این جاست که در این بازی ، کشور آمریکا ، سازنده و اولین و تنها استفاده کننده از سلاح های هسته ای در جنگ با کشوری است که بیش از همه از سلاح های هسته ای آسیب میخورد.


Fallout3 در سال 2277 یهنی 36 سال بهد از fallout2 رخ میدهد . اما تنه وجهاشتراک این دو بازی، زمینه یکسانی است که در بازی رخ میدهد در Fallout3 جرقه بازی از vault101 خورده میشود . قهرمان بازی شخصی است که در همین پناهگاه به دنیا آمده است.مادر او هنگام به دنیا آوردن او از دنیا رفته است و او تنها با پدر خود زندگی میکند . او هرگزمحیط بیرون از پناهگاه را ندیده است و نمیداند به چه دلیل مجبور به زندگی در این پناهگاه است .


او در دوران کودکی خود به طورعجیبی کتابی دریافت میکند که " تو استثنایی هستی" نام دارد . قهرمان داستان با استفاده از این کتاب 7 مهارت خاص به دست می آوردو دوران جوانی را به تمرین این مهارت ها صرف میکند . یک روز صبح هنگامی که که قهرمان از خواب برمیخیزد ، پدر خود را نمییابد . پدر به دلایل نامعلومی از پناهگاه فرار کرده است و به زمین بی حاصل رفته است . فرمانده پناهگاه به قهرمان بازی بد گمان میشود .او متهم است که باعث فرار پدرش از پناهگاه شده است . از این رو مجبور میشود به بیرون از پناهگاه برود و در جست وجوی پدر زمین بی حاصل را بگردد. در این زمین بی حاصل روبات های دشمن ، انسان های بد ذات یا ارتش دشمن برای قهرمان داستان مشکلات زیادی ایجاد خواهند کرد در طول مراحل بازی ، قهرمان از مهارت های خود استفاده میکند ، و مهارت هایش را تقویت میکند .


با طی هر مرحله اندکی به قدرت کاراکتر بازی افزوده میشود . حالت های زیادی برای پایان رساندن بازی طراحی شده است . پایان بازی بسته به راهی که بازیکن انتخاب میکند ، خوب یا بد خواهد بود .


بازی fallout3 برای کنسول های Xbox 360,ps3 و همچنین سیستم عامل های ویندوز ایکس پی و ویستا طراحی شده است . ساخت این بازی از سال 2004 آغاز شده و کیفیت بالای گرافیکی برای آن در نظر گرفته شده است . علاوه بر این که داستان بازی بسیار مهیج و جذاب است . bethesda شرکت سازنده این بازی اعلام کرده است از بیش 200 میان پرده در طول بازی استفاده شده است . میان پرده ها بخشی از داستان را روایت میکنند و به صورت نمایش گرافیکی پخش میشود. در میان پرده ها بازیکن نقشی بر عهده نخواهد داشت و برای پی بردن به راز داستان بازی ، این میان پرده ها را دنبال میکند . بازی Fallout3 یک بازی اول شخص ماجرایی است.اما سازنده بازی امکان تبدیل بازی به سوم شخص را به وجود آورده است . در هر لحظه از طول بازی، بازیکن میتواند زاویه دید را تغییر دهد و بازی را به اول شخص یا سوم شخص تبدیل کند .


این بازی نسبتا دلهره آور است . علاوه بر این که محیط بازی همیشه سیاه و تیره است جنگ های بازی به کشتار ها خشن ختم میشود . از این رو این بازی برای رده سنی بزرگسالان دسته بندی شده است . این بازی پاییز امسال منتشر خواهد شد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد