پیش نمایش Spore

Spore 



اگر اهل بازیهای رایانه ای باشید و اخبار و اطلاعات مربوط به بازیها را پیگیری کنید احتمالا نام بازی spore را شنیده اید. اگرکمی حرفه ای تر مسائل مربوط به بازیهای رایانه ای را دنبال کنید حتما will right را میشناسید. نابغه ای که با ساخت بازیهای بزرگ The Sims و SimCity دنیای بازیهای رایانه ای را متحول ساخت. کسانی که بازیهای The Sims و SimCity را تجربه کرده اند مطمئنا به هوش و ابتکار عمل ویل رایت سازنده ی خوش ذوق و مبتکر این بازیها پی برده اند. بازیهایی که بسیاری از رکورد ها را ازآن خود کردند و توانستند محبوبیت زیادی از سوی گیمر ها بدست آورند. البته بازیهای ویل رایت طرفداران خاص خود را دارد و هر کسی نمیتواند با این بازیها رابطه برقرار کند. و اما spore ...


Spore نام بازی آینده ی شرکت Maxis و ویل رایت است که قرار است شهریور امسال به بازار بیاید. بازی فعل و انفعالات عالم هستی را از همان ابتدای خلقت مورد بررسی قرار میدهد. شما با یک موجود تک سلولی بازی را آغاز میکنید.خودتان را یک موجود تک سلولی فرض کنید در اعماق آب ها و اقیانوس ها ی بیکران. در زمانی که تقریبا تمام سطح سیاره ی زمین را آب فرا گرفته است و هنوز هیچ موجودی که شباهتی به موجوداتی که ما در اطرافمان میبینیم داشته باشد وجود ندارد. چیزی نیست که فکر کند. چیزی نیست که راه برود. چیزی نیست که با همنوعانش تعامل برقرار کند. فقط و فقط شمائید و تک سلولی های ریز و درشتی که در اطراف شما وجود دارند. در میان این تعداد موجودات زنده شمائید که باید مثل دیگران سیر تکاملی رشد را سپری کنید و خود را از بند آبها رها سازید.این امر مقدور نیست مگر با خوردن کوچک تر ها و فرار از خورده شدن توسط بزرگ تر ها. شما باید موجوداتی را که در اطرافتان وجود دارند و از شما کوچکترند را پیدا کنید و از آنها تغذیه کنید.مواظب باشید که گیر بزرگ تر ها نیفتید و خورده نشوید و البته از تولید مثل هم غافل نشوید . شما باید با گشتن در محیط و پیدا کردن دی ان ایاز انقراض نسلتان جلوگیری کنید.

 البته بسته به نوع دی ان ای که پیدا میکنید شکل و خصوصیات نسل های بعدی بدست می آید. سال ها میگذرد. منظور یک سال و دو سال نیست. منظور چندین میلیون سال است. اینک شما به موجودی بزرگتر با خصوصیاتی متفاوت تبدیل شده اید .شاید چیزی شبیه به ماهیها و اولین آبزیانی که در دریاها می زیسته اند. زندگی برای شما رنگ و بویی تازه پیدا میکند. خود را در فضای وسیع تری میبینید و اینک همسایگان بیشتری دارید.باید با آنها تعامل برقرار کنید چون دنیا به ارتباط بین شما احتیاج دارد. باز هم سالها میگذرد .گذشت زمان و تنوع شرایط زیست محیطی شما را به موجودی دیگر با خصوصیات و ظاهری جدید تبدیل میکند . شاید وقتش باشد که طعم زندگی در خشکی را بچشید. پس از گذشت سالها و عبور از عصر دایناسورها و دوره های مختلف به انسان تبدیل میشوید. انسانی که هنوز به سلاح علم مسلح نشده و مجبور است به محیط اطرافش و ابزار و وسایلی که در آن است تکیه کند. اینجاست که حیوانات را به بردگی خود در می آورید و به تعداد انسانها ی اطراف شما افزوده میشود. احتمالا میخواهید یک قبیله بسازید چون میخواهید زندگی اجتماعی انسان ها را گسترش دهید و با کمک و همفکری دیگران زندگی کنید. اینک کنترل قبیله ای را در دست دارید. قبیله خود را گسترش میدهید . محیطی که در آن هستید کفاف تمام نیاز های شما را نمیدهد. به همین دلیل عده ای را تحت عنوان قبیله ای جدید به مکانی دیگر میفرستید. روز به روز به تعداد قبایل و افرادی که در آنها زندگی میکنند افزوده میشود.
 


شما میتوانید موجودات دیگری را نیز طراحی کنید . با هر خصوصیات و هر ظاهری که دوست دارید. افزایش تعداد انسانها مشکلاتی را برای شما بوجود می آورد. به همین دلیل شما نیازمند ایجاد تمدن در میان انسانها هستید. شهر کوچکی میسازید. ساختمانها و بافت شهر را هر آنطور که میخواهید و دوست دارید طراحی کنید .دست شما در این زمینه بسیار باز خواهد بود. تعداد شهر ها افزایش می یابد و اینک سرو کله ی دشمنانتان پیدا میشود. باید مواظب باشید تا به شما حمله نکنند و به شهرتان آسیبی نرسانند. ولی راه معقول دیگری هم دارید که صلح است. اگر بتوانید نظر آنها را جلب کنید و با آنها رابطه برقرار کنید در حقیقت به نیروی خود افزوده اید و قلمرو حکومتی خود را وسعت داده اید. کشور ها ... قاره ها ... کم کم تمام کره زمین مال شما خواهد شد . اینجاست که حس کنجکاوی وجود شما را فرا میگیرد. آیا در سیاره ای دیگر جایی برای زندگی وجود دارد؟ این سوالی است که ذهن شما را به خود مشغول کرده به همین دلیل افرادی را با ماشین ها و دستگاههای پیشرفته به سیارات دیگر میفرستید تا دست به اکتشاف بزنند. گشت و گذر شما در کهکشان ها آغاز میشود . هر جایی که دوست دارید بروید ولی به نظر شما آیا چنین چیزی ممکن است ؟ شما میتوانید در محیط بینهایت بگردید؟ بله در spore این امر تحقق می یابد. همه چیز مال شماست. دیگر چیز جدیدی نیست که بخواهید بدست آورید. حال بروید و به سرزمین هایتان برسید و زندگی در آنها را پررنگ تر کنید. باید خوشحال باشید چون بازی چیزی به نام پایان ندارد و این انتظاری است که هرکسی از چنین بازی بزرگی میتواند داشته باشد.


متنی که خواندید روند و سیر تکاملی بازی spore میباشد که از ایده های ویل رایت بوده و هم اکنون مراحل پایانی ساخت را پشت سر میگذارد. این بازی توانست در نمایشگاه E3 2008 بسیاری از جوایز را بدست آورد و بسیاری از تماشاگران را حیرت زده کند. البته شما نباید انتظار زیادی از گرافیک بازی داشته باشید ولی در عوض با یک گیم پلی و روند کاملا جدید رو به رو خواهید بود. بازی در سبک استراتژی ساخته میشود که میشود گفت تقریبا با چند سبک دیگر تلفیق داده شده است. قسمت آنلاین بازی هم که بسیار قابل توجه است و میتوان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. در قسمت آنلاین میتوانید با دوستان خود به بازی بپردازید و تکنولوژی ها ونیرو هایتان را به رخ هم بکشید. میتوانید با آنها به مبارزه بپردازید یا با آنها متحد شوید. میتوانید از شهرهایشان استفاده کنید و از شهر هایتان استفاده کنند. در کل باز هم باید منتظر بازی بزرگی ار سوی شرکت Maxis باشیم .بازی توسط شرکت Electronic Arts و در سپتامبر 2008 منتشر میشود .


منتظر باشید تا خودتان را در بینهایت غرق کنید!
 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد