پیش نمایش Guitar Hero World Tour

Guitar Hero World Tour 



بعد از موفیت های متوالی در 3 نسخه ی اصلی و نسخه های متعدد برای کنسول ها حالا Neversoft چهارمین بازی از سری Guitar Hero را تدارک می بیند .از سال 2005 تا سال 2007 میلادی که امتیاز بازی در دست harmonix بود، و بعد از آن هم که اولین نسخه توسط Neversoft عرضه شد، دیده نشده که کسی از این بازی ریتمیک ایراد بگیرد ، اما تقلید های مبهمی صورت گرفته به طوری که خود بازی اصلی را در زمره ی تقلید کاران رها می کند ،این نسخه برای Neversoft آلتی است تا اصالت بازی را باری دیگر ثابت کند با توجه به اینکه بهترین بازی ریتمیک در e3 امسال Rock Band 2 شناخته شد ، باید ببینیم نورسافت چه عوامل جدیدی را به کار خواهد گرفت تا پتانسیل رقابت را به بازی بعدی خود تزریق کند.guitar her world tour حول و حوش 27 اکتبر 2008 برای کنسول ها ی xbox360 , ps3, ps2 و wii منتشر خواهد شد،اما تا کنون هیچ خبری از نسخه ی pc نیست. بازی همچون همیشه توسط دو ناشر RedOctane و Activision در آسیا ، اروپا و ایالات متحده عرضه خواهد شد.


پیش از اینکه به جزئیات بپردازیم ، کمی توضیحات مختصر در مورد بازی می تواند خوش حال کننده باشد ، در بازی بعدی از یک سیستم شبیه ساز قدرتمند گیتار استفاده خواهد شد ، تا موزیک راک را به بهترین نحوی که امکانش هست انتقال دهد. این نسخه اولین نسخه در سری guitar hero خواهد بود که امکان کنترل میکروفون و درام را هم به شما می دهد ، از این گذشته بازی به شما اجازه خواهد داد تا آهنگ های جدید خود را کارگردانی کنید ،در واقع می توانید نت ها و صدا های درام ، ریتمیک و بم را با هم مخلوط کنید ، حتی شاید شاهکاری خلق کردید اما نبود صدای خواننده تا حدی جلوی شما را می گیرد ، زیرا به خاطر کپی رایت NeverSoft حق اجازه از صدای خوانندگان را نخواهد داشت. اما در نهایت شما می توانید تمام آهنگ های جدید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، این ها تنها بخشی از تغییرات مهمی است که در بازی و به خصوص در بخش لوازم جانبی قرار است رخ دهد ،guitar hero world tour تا مدتی دلیل برتر ی یا ضعف، نسبت به رقبا ی جدید خود خواهد بود و اما باید دید واقعا Neversoft چگونه فکر میکند؟


در درجه ی اول مهم ترین نقطه قوت بازی باز هم گیم پلی آن است.Guitar hero world tour سیستم گیم پلی نسخه های قبلی را دارا می باشد ،همانطور که star power همچنان در بازی وجود دارد ،اما بخش تک نفره بازی بازسازی شده است در واقع شما دیگر از روی لیست آهنگ نمی نوازید ، از این به بعد بازیباز با پیشنهاد هایی از طرف اسپانسر روبه رو می شود ، و آهنگ هایی را می نوازد که واقعا دوست دارد ، در واقع هرکس بسته به توانایی خود پیشنهاد می پذیرد و باید ببیند آیا می تواند آنچه رو قبول کرده به درستی انجام دهد؟ به درجات سختی بازی یک بخش جدید اضافه شده است که "تازه کار” نامیده می شود ، این درجه این امکان را می دهد تا بدون اینکه بازی را از ابتدا آغاز کنیم بتوانیم از پس آهنگ های سخت بر آییم. همچنین اطلاعات به دست آمده خبر از حضور 5 سبک مختلف در بخش تک نفره می دهد : گیتار کلاسیک ، گیتار باس ، درام ، خواننده و بخش بزرگ گروه کامل (full band) که همه ی قسمت ها را با هم شامل می شود ، این بخش هم به صورت آنلاین و هم آفلاین قابل دسترس خواهد بود.


بخش دیگری که در همان ابتدا به چشم می آید ، بخش ساخت career های مختلف به صورت حرفه ای است ، مانند چیزی که در پرو استریت یا سری های قبلی nfs دیدید ، می توانید دسته مرحله(career) های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. در بخش آنلاین بازی 4 گروه مختلف می توانند به طور همزمان با هم به رقابت بپردازند ، نام ساده ی این بخش مهم نیز “battle of the band” است .


حتی تا به اینجا تغییرات عمده ای را شاهد بوده ایم ، اما هنوز تمام نشده اینجا هدیه ی بهتری در بخش تک نفره داریم ، یک درجه ی سختی بسیار جالب و مناسب به بازی اضافه شده است تا بچه های کوچک تر هم از بازی بی بهره نمانند ، در درجه ی سختی ریتم ساده "easy rhythm" خط های نت ها اکثرا پشت سر هم هستند وتنها دغدغه ی بازیباز، به موقع فشار دادن یک دکمه است.


در مصاحبات اشاره شده است که گیتار باس با مکانیسم جدیدی در اختیار بازیباز قرار می گیرد. به طوری که یک ساز زهی را کاملا شبیه سازی می کند.قسمت درام شامل نت های سخت تری خواهد بود که توسط هردو صفحه ی سنج موجود در کنترلر اجرا خواهند شد و با اجرای آن ها معمولا امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. درامر(drummer) همچنین قابلیت های مخصوصی برای تک نوازی خواهد داشت ، رقص آرایی ها نیز بر روی نت های درام تشکیل می شوند.


غول آخر ها یی که در گیتار هرو 3 و guitar hero:aerosmith بودند باز هم حضور خواهند داشت ، اما نحوه ی مبارزه با آن ها کمی پیچیده تر شده است تا از استفاده ی بیش از حد از ضربات یکسان جلوگیری شود. گروه موسیقی نیز در حال کار بر روی آهنگ های مخصوص و اصلی برای این مبارزات هستند ، تمام این آهنگ ها بر خلاف بازی های رقیب مانند Rock band قابل دانلود و رایگان خواهند بود ، البته در این میان کنسول ps2 مستثنی است.


بازیباز ها قادر خواهند بود تا از بخش "create a rocker" نیز استفاده کنند ، این بخش که برای اولین بار به بازی اضافه خواهد شد چیزی مانند "create a skater" در سری تونی هاوک neversoft است. از قابلیت های ادیتور طراحی شخصیت انتخاب ،هیکل ، لباس ،خالکوبی ، آرایش و سن اوست. همچنین برای شروع می توان از سایر شصیت ها که در گیتار هیرو 3 وجود داشت استفاده کرد و تغییرات لازم را مانند یک تم به آن ها اضافه کرد. بخش جذاب تر قابلیت طراحی گیتار شخصی است که تا درجه ی بالایی پیش می رود در درجات بعدی میکروفون ها و درام هم تا حدی قابل تغییر هستند.


ناشر دوم بازی ،RedOctane، در حال طراحی یک کنترلر گیتار جدید برای بازی است ، که صفحه ی تماس و پنج دکمه ی نت ها را شامل می شود ، در کنار این ها نیز دسته ی گیتار به مناسب ترین نحو طراحی خواهد شد . این کنترلر به بازیباز این اختیار را می دهد که با فشار دادن در موقعیت های مختلف حتی وقتی هنوز نوبت یک نت نرسیده صدا های مختلفی ایجاد کند ، البته کنترلر های قدیمی که برای guitar hero legends of rock استفاده می شدند ، بی مصرف نخواهند بود و هنوز با بازی سازگاری کامل دارند.


با اضافه شدن درام و جاز به بازی ، گیتار هیرو 4 به آلت های شبیه ساز جدیدتر نیز نیاز دارد که ، گیتار ، باس ، کنترلر سرعتی شش تکه ی درام ، دو عدد صفحه ی سنج ، یک تله و یک پدال درام باس را شامل می شود. کنترلر های درام با مشاوره ی جان داواکا (کسی که در ساخت بازی mtv drumscape نیز همین مسئولیت را به عهده داشت) طراحی و ساخته خواهند شد. بخش کنترلر های درام که توسط activision عرضه می شود ، اجازه ی تغییر نت ها را به دلخواه به بازیباز ها می دهد و به گفته ی خود Activision بهترین و واقع گرایانه ترین مجموعه ی درام در تاریخ بازی های ریتمیک است.


بازی با فاصله ی کمی بعد از یکی شدن Activision وVivendi games در دسامبر 2007 رسما تایید شد. تمام قابلیت های جدی ی که به بازی اضافه خواهند شد در واقع در کار های قدیمی RedOctane مانند guitar villain ,drum villain , keyboard hero,drum hero و band hero به نحوی وجود داشته اند. با این وجود منتقدان هنوز اعتقاد دارند که بازی برای این که توانایی رقابت با بازی Rock band را در 2008 داشته باشد ، باید حتی بیشتر از این به ساخت کنترلر ها و اضافات بپردازد. به خصوص که سازنده ی Rock band 2 ، خالق سری گیتار هیرو یعنی Harmonix است.


برای اولین بار "بابی کاتیک" مدیر اجرایی پروژه در 21 آپریل 2008 اضافه شدن کنترلر های بخش صدا و قابلیت های جدید را برای نسخه ی بعدی گیتار هیرو تایید کرد و پس از آن در 21 می برای اولین بار در مصاحبه ای که game informer با سازندگان انجام داد نام بازی رسما اعلام شد.


ابتدا قرار بود به خاطر افزوده شدن بخش درام به صورت حرفه ای نام بازی drum hero باشد ، اما با تعیین Neversoft به عنوان سازنده نام بازی guitar hero باقی ماند(مربوط به زمان صاحب امتیازی harmonix).


مهم ترین بخش بازی موسیقی ها و آهنگ ها هستند. به گفته ی نورسافت در بازی بیش از آنچه از یک گیتار هرو انتظار دارید موسیقی خواهید یافت، به گزارش سایت و مجلات مختلف بیش 85 آهنگ قابل اجرا و دانلود برای بازی وجود خواهد اشت ، اما موسیقی های دانلود شدنی نسخه ی قبلی قابل استفاده نخواهند بود(لایسنس دوباره خریداری نشده است) ، آهنگ ها در فروشگاه ها قابل خریداری بوده و به گفته ی برایان بلایت از نظر موسقی و خوانندگان بازی انشعابی از موسیقی راک دهه ی 80 و 90 و گروه های جدید و قدیمی خواهد بود.


گروه های زیادی در بازی حضور خواهند داشت که مهم ترین آن ها the eagles ، van halen و لینکین پارک هستند.همچنین انتظار می رود sublime از Santeria ، rebel yell بیلی آیدل و everlong از foo fighters نیز در بازی باشند. در بعضی از تریلر ها are you gonna go my way از لنی کراویتز و dammit از blink 182 نیز دیده شده اند که امکان حضورشان را افزایش می دهند. جالب ترین قسمت اینست که در یکی از تصاویر درامر معروف، تراویس بارکر، در حال موشن کپچر برای بازی دیده می شود.البته اشخاص دیگری نیز دیده شده اند که حضورشان کمرنگ تر خواهد بود. شایعات در مورد این اشخاص آنقدر زیاد است که اعتماد به آن ها عاقلانه نخواهد بود ، اما شایعات خبر از حضور شخصیت ها یی از گروه های ، jimi Hendrix ، the doors ،the smashing pumpkins، korn ، system of a down، ozzy osbourne، Interpol و muse نیز می دهند. اخباری نیز در مورد حضور گروه tool به بیرون درز کرده است ، اما هیچ کدام از این ها رسما توسط سازنده تایید نشده اند ، در واقع تنها حضور satch boogie و surfing with the alien در هر دو بازی rock band 2 و guitar hero IV تایید شده است ، آن هم نه توسط سازنده بلکه توسط صاحب امتیاز که اجازه ی استفاده را به هردو سازنده neversoft و harmonix فروخته است.


می رسیم به مهم ترین بخش جدید بازی یعنی ساخت وتغییر دلخواه ترک های موسیقی ، بازی این اختیار را به گیتاریست ها می دهد تا آهنگ های مبتکرانه خود را تدوین و با یکدیگر تقسیم کنند ، به اشتراک گذاری فایل ها توسط xbox live , playstation network و Nintendo wi-fi connection به طور کامل پشتیبانی می شود. در واقع شما موسیقی های منحصر به فردی خواهید ساخت ، اما به دلیل عدم اجازه استفاده از صدای خوانندگان (خرج بسیار بالا برای خرید لایسنس) ، موسیقی ها بدون صدای شخصیت ها خواهند بود درست مانند نسخه های پیشین.قرار بود یک مود تغییر ترک ها نیز وجود داشته باشد در این حالت شما قادر می بودید تا افکت ها و نت های جدیدی به آهنگ های موجود روی هارددیسک اضافه کنید ، اما این سیستم که"jam over" نام دارد با اعلامیه ای توسط Activision از بازی حذف شد.


بخش ساخت موسیقی "advanced studio" چیزی مانند garage band از شرکت apple است ، با این سیستم شما می توانید موسیقی های جدید خود را بنوازید ، حتی اگر سخت به نظر می آید می توانیدبه صورت صحنه آهسته این کار را انجام دهید. تمام افکت های درام و گیتار باس به دقت طراحی خواهند شد ، حتی به گزارش ign آن ها توانسته اند نسخه ی بسیار شبیه آهنگ smells like teen spirit از nirvana را بازسازی کنند.گیتار هیرو از تون های خط 6 در این تکنولوژی استفاده می کند. در پایان تمام آهنگ ها ی شما قابل آپلود در “GH tunes” خواهند بود ، در این سرویس کاربران می توانند موسیقی های مختلف دیگران را جستجو و دانلود کنند ، به آن ها رتبه دهند و همچنین بعضی از بهترین آهنگ های دیگران که توسط neversoft برگزیده می شود را درون ویترین بیابند و بخرند. در ابتدا قابلیت آپلود برای هر شخص محدود خواهد بود ، اما هرچه امتیاز اهنگ های اپلود شده ی شما بالاتر برود ، فضای آپلود شما نیز افزایش می یابد ، بنا براین دارندگان کنسول های نسل جدید می توانند بسیار امیدوار باشند اما در مورد نسخه ی ps2 روی قابلیت های آنلاین حساب باز نکنید ، چون هیچ سرویسی داده نخواهد شد. کاربران علاوه بر اینکه می توانند موسیقی های دیگران را دانلود کنند ، اجازه دارند تا به موسیقی های جدید تری که مدتی بعد از عرضه ی بازی توسط سازنده خریداری می شود گوش کنند و دانلود در این بخش برای اولین بار در این سری بر روی کنسول wii نیز وجود خواهد داشت.


اگر فقط یکی از نسخه های قبلی گیتار هیرو را بازی کرده باشید ، اعتیاد بی وصف به این گیم پلی منحصر به فرد را به یاد می آورید ، اما اینبار هارمونیکس تمام سعی خود را خواهد کرد تا ثابت کند سبک ریتمیک متعلق به اوست ، اگر طرفدار گیتار هیرو یا موسیقی راک هستید نظر شخصی من این است که به جز guitar hero world tour به سراغ سایر بازی ها نروید.
 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد