پیش نمایش Diablo III

Diablo III 



حدود دو هفته پیش شرکت بلیزارد به وسیله گردهمایی سالانه خود ، خبر سازترین شرکت بازیسازی بود . بلیزارد در گردهمایی سالانه اش که این بار در پاریس برگزار شد ، اطلاعات جالبی پیرامون بازیهای ساخته شده و یا در حال ساخت خود عرضه کرد .شرکت بلیزارد یکی از بزرگترین و البته پر درآمد ترین تولید کنندگان بازیهای ویدئویی است و به طور یقین ، بازیهای ساخت این شرکت به اندازه سازنده خود بزرگند . بازیهای معرفی شده در این سری از گردهمایی نیز مثل همیشه در خور تحسین بودندیکی از این بازیهای زیبا diablo3 نام دارد .


Diablo3 سومین نسخه از سری بازی محبوب Diablo است . این بازی در دسته اکشن نقش آفرینی قرار می گیرد . بازی diablo3 مانند نسخه قبل ، برای بازی یک نفره یا چند نفره ( تحت شبکه محلی ) طراحی شده است . diablo3 فضای ترسناکی دارد ، در واقع محیط تمام قسمت های این بازی شبیه به یک زندان یا سیاه چال بزرگ طراحی شده است . فیلم معرفی این بازی نیز در نگاه اول این خصوصیت را برجسته می کند . انیمیشن آغازین بازی با رنگ های تیره و سیاه طراحی شده است . آهنگ پس زمینه این انیمیشن نیز وهم آلود است و حس ترس را برای مخاطب خود نمایان می کند .


بازیکن در آغاز بازی یک کاراکتر انتخاب می کند . این کاراکتر در جهانی تیره و تاریک و پر خطر داستان بازی را آغاز می کند . بلیزارد مثل همیشه کاراکتر بازی را خیلی قدرتمند ظاهر نمی کند ، بلکه این بازیکن است که با طی مراحل بازی اندک اندک تجربه کسب می کند و کاراکتر بازی را توانمند می سازد .


بازی از چشم بازیکن ، سوم شخص دیده می شود بلیزارد از قالب همیشگی و البته محبوب خود استفاده می کند . پالت بازی در وسط پایین صفحه نمایشگر دیده می شود . این پالت نماینده خط تجربه ( experience bar ) کاراکتر ، وردها و وضعیت جسمانی اوست . دو دایره در دو طرف این پالت جاسازی شده است که میزان سلامتی و توان جادویی ( mana ) کاراکتر را نمایش می دهد و به تصویر ، توازن خاصی می بخشد . در گوشه سمت راست صفحه یک نقشه کوچک دیده می شود که محیط فعلی که کاراکتر در آن حضور دارد را نشان می دهد .


در دیابلو 3 هر کاراکتر یک کلاس منحصر به فرد خود را دارد . کلاس نمایانگر این امر است که کاراکتر از چه سبکی برای مبارزه استفاده می کند. شرکت بلیزارد تنها 2 کلاس از کلاس های دیابلو 3 را معرفی کرده است . یکی از این کلاس ها " بربر" نام دارد . بربر هیکل نیرومندی دارد و از گرز،تبر یا شمشیر برای جنگیدن استفاده می کند . در واقع بربر یک جنگجوی فیزیکی است و با ضربات سهمگین خود دشمنان را از پای در می آورد . witch doctor نام کلاس دیگری است که بلیزارد تا کنون معرفی کرده است . witch doctor جادوگر یا طبیب قبیله های بدوی و آفریقایی است . سر تا پای این جادوگر قبیله ای از نمادها و طلسم ها پوشیده شده است . او می تواند مرده ها را احضار کند یا با نفس زهر آگین خود دشمنان را از پای در آورد . او از وردهای شیطانی استفاده می کند و با طبیعت مانوس است . یک عصا که بالای آن با یک جمجمه انسان پوشیده شده در دست این جادوگر است . بازیکن میتواند در آن واحد 2 یا حتی بیشتر کاراکتر داشته باشد . بنابراین استفاده همزمان از چند کلاس امکان پذیر است . اما بلیزارد تاکید دارد هر کاراکتر ، کلاس منحصر به فرد خود را دارد و نمی تواند به دو سبک مبارزه کند.


محیط بازی مثل همه نسخه های قبلی دیابلو ، یک سیاه چال عظیم است . البته بلیزارد فکر همه جا را کرده و با تغییر رنگ ها و به کاربردن محیط های روشن و تاریک از خسته شدن چشم بازیکن جلوگیری کرده است ، اما در مجموع می توان فضای بازی را تاریک ارزیابی کرد . یکی از برگ های برنده در نسخه های قبل آیتم های تصادفی بود که بازیکنان به دست می آوردند . هر بازیکن می توانست با کشتن یکی از دشمنان بزرگ ، چند سلاح یا لباس جدید دریافت کند ، اما این اسلحه یا لباس جدید به طور تصادفی تولید می شد . یعنی دو بازیکن مختلف سلاح های مختلفی دریافت می کردند . اما برگ برنده در دیابلو 3 ، پا را فراتر گذاشته است و محیط های تصادفی تولید می کند . کل سیاه چال از اتاق ها یا فضاهای باز کوچک تشکیل شده است . این اجزای کوچک در هر بار بازی به طور تصادفی تولید می شود و فضاهای جدیدی برای بازیکن ایجاد می کند . با توجه به محیط های تصادفی ، دشمنان نیز متفاوت خواهند بود و در نتیجه جایزه هایی که بازیکنان دریافت می کنند نیز تغییر خواهد کرد .


بلیزارد برای گرافیک دیابلو 3 سنگ تمام گذاشته است . محیط های بازی جزئیات بسیار زیادی دارند . هنگامی که کاراکتر با یکی از موجودات داخل بازی صحبت می کند یک کادر داخل صفحه باز می شود و صحبت به صورت میان پرده به نمایش در می آید . البته گرافیک خود بازی به گرافیک بالای این میان پرده های بسیار زیبا، نزدیک است . در بیشتر اتاق ها یا فضاهای باز کوچک ، یک اتفاق غیر منتظره رخ میدهد که بازیکن را سر جای خودش میخکوب می کند به عنوان مثال ناگهان دیوار فرو میریزد و یک موجود ترسناک وارد می شود و بازیکن را دچار شوک می کند . وردها و حرکات فیزیکی کاراکترها بسیار زیباست .


برای مثال موجودی در بازی حضور دارد که با کوبیدن پتک خود بر زمین موجب ایجاد رعد و برق می شود. هماهنگی بالای صدا و تصویر ، این لرزه را به قدری زیبا و واقعی جلوه می دهد که بازیکن آن را به وضوح احساس می کند. انعطاف پذیری زاویه دید به طور کامل در محیط های بازی رعایت شده است و با حرکت کاراکتر در محیط های مختلف ،زاویه دید او نسبت به اشیا ، به طور مناسب تغییر میکند .


دیابلو 3 از اولین بازیهایی خواهد بود که شرکت ترکیبی activision blizzard منتشر خواهد کرد . طراحی کل این بازی بر دوش بلیزارد خواهد بود. به گفته سازنده این بازی ، دیابلو 3 در دو سیستم عامل ویندوز و mac Os قابل اجراست . اساس این این بازی یک نفره طراحی شده است ، اما بازیکنان می توانند با استفاده از حالتbattle.net ، بازی چند نفره را تجربه کنند . در واقع کسی با داشتن مجموعه ای از کاراکتر ها می تواند در یک نبرد قدرت شرکت کند . سایت videogames.ir مجموعه ای از تصاویر و عکس های منتشر شده در جشنواره بلیزارد را در اختیار علاقه مندان به این بازی قرار داده است . در میان فیلم های این بازی یک کلیپ 19 دقیقه ای از چند نبرد سهمگین این بازی نمایش داده شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد