پیش نمایش Starcraft II


Starcraft II 



یکی از بازیهایی که شرکت بلیزارد در گردهمایی سالیانه خود پیرامون آن صحبت کرد بازی starcraftII بود. starcraft II در ادامه نسخه اول starcraftکه بسیار پرطرفدار و محبوب بود ساخته شده است . starcraft یک بازی نظامی – علمی تخیلی است که در رده بازی های استراتژیک قرار می گیرد . نسخه قبلی این بازی در سال 1998 یعنی 10 سال پیش به عرضه عمومی گذاشته شد . تقریبا در این 10 سال هیچ خبری از starcraft نبود و گسی گمان نمی کرد بلیزارد با موفقیت هایی که در world of warcraft به دست آورد ه است ، دوباره starcraft را باز کند . با این وجود ، بلیزارد ایده طراحی نسخه دوم starcraft را عملی کرد و هم اکنون مشغول ساخت مراحل نهایی آن است .


داستان 
خط داستانی ، I starcraft I ، 4 سال پس از نسخه اول آغاز می شود و بازگشت قهرمانان و شیطان صفتان داستان قبلی را نمایش می دهد . در ابتدای داستان ، بازیکن مرور کوتاهی بر اتفاقات پیشین خواهد داشت و با برخی از قهرمانان آشنا می شود . Xel’Naga یکی از اصلی ترین کاراکترهای بازی است که مسئولیت خلق گروههای Protoss و Zerg را بر عهده داشته است . این کاراکتر ، بیشترین نقش را در طول داستان بازی ایفا خواهد کرد . در پی اتفاقاتی که در نسخه پیشین رخ داده است ، اینک Kerrigan گروه Zerg را رهبری می کند و بر منطقه وسیعی حکومت می کند . او توانسته است نیروهای حاکمان زمین را شکست دهد و قلمرو Terran را نابود سازد . علاوه بر این هم اکنون در حال یورش بردن به Protoss هاست . از این لحظه به بعد ، سران گروه های مختلف که بعضی هایشان از نسخه قبلی باز گشته اند ، در پی بازپس گرفتن زمین های تحت حکومت خود هستند . تعداد کاراکترهای بازی در نسخه جدید نسبت به نسخه قبل ، به مراتب افزایش یافته است ، چرا که با حفظ کاراکترهای قبلی ، کاراکترهای جدیدی افزوده شده است . با توجه به این که 10 سال از تولید نسخه قبلی این بازی میگذرد . با نگاهی به پیچیدگی داستان I starcraft I ، بلیزارد به خوبی سعی کرده است تا هیچ نکته مبهمی برای بازیباز باقی نماند .


گیم پلی 
به گفته خالق starcraft ، این بازی طراحی می شود تا نهایت بازی های استراتژیک باشد. هر چند این گفته اغراق آمیز به نظر می رسد ، از بلیزارد ، ساخت این چنین بازی بعید نیست . با توجه به موفقیت نسخه قبل از این بازی، بلیزارد امید زیادی به موفقیت نسخه جدید بسته است . 
به گفته بلیزارد گروه های zerg و Protoss و ,Terran یعنی همان 3 گروهی که در نسخه قبل وجود داشت ، تنها گروه هایی هستند که در starcraftII وجود خواهند داشت . سازندگان starcraft II به جنگ های چند نفره توجه زیادی داشته اند، چرا که در نسخه اول، جنگ های چند نفره آن چنان که باید پر حرارت نبود ، بلیزارد به خاطر این بازی ، اصلاحاتی در battle.net ایجاد کرده است . battle.net شبکه ی آنلاین بازیهای بلیزارد است . بازیکنانی که از طریق battle.net ، I starcraft I بازی می کنند ، در یک جدول نردبانی رده بندی خواهند شد . این رده بندی ، سطح هر بازیکن را مشخص می کند تا بازیکنان با رقیبانی هم سطح خود رقابت کنند . پیروزی در هر بازی ، می تواند ، درجه بازیکن را ارتقا دهد .



گرافیک 
I starcraft I مانند اجداد خود پر از میان پرده های گرافیکی است . این میان پرده ها بعد از هرمرحله ای به نمایش در می آیند و همه می دانند بلیزارد چه کیفیتی را برای آنها در نظر گرفته است . جالب این جاست که بلیزارد در معرفی ، I starcraft I تاکید کرده است یک موتور گرافیکی جدید برای این بازی طراحی شده . بلیزارد ادعا میکند این موتور جدید ، کیفیت محیط اصلی بازی را بیش از حد تصور به کیفیت میان پرده های گرافیکی نزدیک خواهد کرد .


یگان ها 
بلیزارد در سایت رسمی I starcraft I بیشتر نیروهای نظامی را معرفی کرده است . برخی از این نیروها در نسخه قبلی بازی نیز به کار گرفته شده اند . با این تفاوت که تغییرات شگفتی در طراحی کاراکتر های جدید ا عمال شده است . کاراکترهای جدید جزئیات خیلی زیادی دارند . نحوه نبرد بعضی از کاراکترهای قدیمی اصلاح شده است و طبق معمول ، بلیزارد وسواس زیادی در موازنه کردن قدرت نیروها به خرج داده است . بلیزارد برای این کار مجبور شده است برخی از خصوصیات نیروها را تغییر دهد . به عنوان مثال ، سبک جنگیدن نیروها تغییر کرده است و یا قیمت آنها کاهش یا افزایش یافته است .


ساختار 
I starcraft I با یک زبان برنامه نویسی خاص به نام Medusa ساخته می شود تا در سیستم عاملهای ویندوز و MAC OS X اجرا شود . یکی از نکات عجیبی که بلیزارد به آن اشاره کرده این است که ساخت این بازی در سال 2003 آغاز شده ، در حالی که کمتر از یکسال است که رسانه ها از ساخت این بازی با خبر شده اند . I starcraft I از DirectX 9 پشتیبانی می کند اگرچه کاملا با DirectX 10 نیز سازگاری دارد. بلیزارد در نظر دارد سیستم VOIP را در این بازی به کار گیرد . VOIP به بازیکنان اجازه می دهد در حین بازی آنلاین با یکدیگر صحبت کنند . نایب رئیس بخش اجرایی بلیزارد در گرد همایی اخیر ، اعلام کرد نزدیک به یک سوم از مراحل ساخت این بازی انجام شده است و احتمالا مراحل باقی مانده تا پایان 2008 به اتمام خواهند رسید . با این وجود هیچ یک از مقامات بلیزارد ، تا کنون از تاریخ عرضه این بازی خبری اعلام نکرده است . در هر حال اگر بلیزارد به وعده هایش عمل کند میتواند در سبک real time strategy یک انقلاب عظیمی به وجود بیاورد . 
 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد