پیش نمایش Red Faction: Guerrilla

Red Faction: Guerrilla 


شما با چکش سنگین مخصوص معدن خود تمام آنچه که در مسیرتان قرار دارد نابود می کنید. این کار به ظاهر کار بسیار وقت گیری است اما با توجه به فنا پذیری بالای محیط بازی لذت این کار دو چندان می شود و باعث می شود که شما تحمل این کار وقت گیر را داشته باشید. 
 
 تمام این اتفاقات و خراب کاری ها توسط فرزندان معدنچی هایی اتفاق می افتد که در مریخ زیر دست نیروهای محافظت از زمین کار می کنند و بر علیه اربابان خود قیام نموده اند.شما در این بازی عزوی از یک گروه مقاومت و در واقع یک سرباز پارتیزان هستید که باید به سیستم های دفاعی و دیگر سیستم های نیروهای محافظت از زمین نفوذ کرده و در آن ها دست به خرابکاری ، گرفتن کنترل بخش های مختلف و در نهایت هر کاری بزنید تا زندگی انسان های ساکن در مریخ از دست اربابان ظالم خود کمی ساده تر شود.
 
 بازی حالت فضای باز و غیر خطی دارد و شما می توانید خارج از دستور کار و ماموریت های داستانی بازی ، هر ماموریت جانبی که دلتان می خواهد انتخاب نمایید و آن را به انجام برسانید. البته ماموریت های داستانی بازی را باید به ترتیب انجام دهید و همانطور که گفته شد ، این آزادی تنها مربوط به ماموریت ها و اعمال جانبی و غیر اصلی بازی می شود. در پیش نمایشی که از این بازی نمایش داده شده است هیچ یک از ماموریت های داستانی به نمایش کشیده نشد ، بلکه تنها نکته نمایان شده چند ماموریت پارتیزانی (جانبی) بود.
 
 در طول بازی شایعات و خبرهای رسانه ای بسیار زیادی در مورد فعالیت های پنهانی گروه پارتیزانی خواهید شنید.در هر گوشه و کناری از خیابان کیوسک های خبری از شورش و آشوب خبر می دهند ، اطلاع رسانی های رادیویی از آشفتگی اوضاع سخن می گویند و اکثر عابرانی که از کنار شما می گذرند بدنبال دستی برای یاری می گردند. تمام این اتفاقات خیلی فعال و زنده رخ می دهد و هنگامی که در خیابانی راه می روید باید هر لحظه منتظر وقوع حادثه و آشوبی باشید. اگر از فاصله چند صد متری شما صدای درگیری به گوش رسید ، می توانید مطمئن باشید که عده ای از پارتیزان ها با نیروهای حاکم درگیر شده اند و حال دیگر با شماست که خود را وارد این درگیری ها بکنید یا کنار بایستید. در طول بازی تعداد زیادی از این درگیری ها وجود دارد که به صورت کاملا ناگهانی رخ می دهد و باعث می شود تا بازیکن خود را کاملا در یک شهر زنده و فعال حس کند که هر لحظه منتظر آشوب و طغیان است.
 
 بعنوان اولین فعالیت پارتیزانی در پیش نمایش بازی ، بازیکن با یک انقلابی عجیب به نام "جرج" که بر روی یک موتور سیکلت قرار داشت رو به رو شد. او از بازیکن خواست تا عقب موتور بسیار مسلح او بپرد - موتور بوسیله یک مسلسل ثابت و یک نارنجک انداز مسلح شده بود- و به همراه او نزدیک چند ساختمان اداری دشمن برود تا نهایت خسارت را به آن ها وارد آورد. در این ماموریت از بازی در حالی که بازیکن در پشت موتور "جرج" قرار داشت باید به تمام وسایل نقلیه دشمن که او را دنبال می کردند شلیک می کرد و تمام ساختمان های دشمن را که در سر راهش بودند از بین می برد.اگر "جرج" بازیکن را با موتور خود به نزدیکی یک ساختمان بلند می برد ، او باید با نارنجک انداز خود به قسمت مبنای ساختمان نشانه می رفت تا بیشترین خسارت را به آن وارد نماید. اگر شما نیز با این صحنه رو به رو شوید و هدف گیری مناسبی انجام دهید ، خواهید دید که تمام پیکره ی ساختمان به یک باره فرو می ریزد و نهایت فنا پذیری از یک محیط را به شما نشان می دهد.
 
ماموریت پارتیزانی دیگری که بازیکن در پیش نمایش بازی امتحان کرد ، "متخصص انفجار" نام داشت. در این ماموریت که بر علیه یک سرباز خانه دشمن انجام می شد ، بازیکن باید در زمان سه دقیقه با زمانبندی مناسب خود ، یک سربازخانه دشمن را به طور کامل ، از زیر و با استفاده از مواد منفجره نابود می کرد و پس از یک بار امتحان می توانست بار دیگر این کار را امتحان کند تا بهترین زمان خود را ثبت نماید. هنگامی که ساختمان منفجر شد و در واقع طی فرایند انفجار آن ، تمام جزئیات و عوامل انفجار در همکاری با یکدیگر به خوبی دیده شد.تکه تکه های سیمان به هوا پرتاب شد، تیرآهن ها از دیوارها بیرون زد و همه چراغ های پشتیبانی یک به یک از بالای سقف سقوط نمود. کاملا مشخص است که تمام این جرئیات با دقت و ظرافت خاصی کار شده اند.
 
 خراب کردن و نابود سازی مناطق و پست های نگهبانی دشمن فواید زیادی دارد. نه تنها پس از خراب کردن یک ساختمان می توانید از ابزار و وسایل داخل آن استفاده نمایید و سلاح های خود را با استفاده از آن ها ارتقا دهید، بلکه هر پایگاه دشمن عده ای از انسان های ساکن مریخ را تحت سلطه خود دارد. بعد از نابود شدن هر پایگاه دشمن سلطه و نفوذی که آن پایگاه و افراد آن بر روی ساکنین منطقه داشته اند نیز به اتمام می رسد، بنابراین شما می توانید ذهن های مردم را از حقایق سرشار نمایید ، چشمان آن ها را رو به حقیقت باز کنید و دروغ بودن پیغام ها و سخنان افراد حاکم را بر آن ها ثابت نمایید.اما این کار فقط یک حقیقت گرایی و روشن سازی مثبت نیست ، بلکه هرچه افراد ساکن حرفهای شما را بیشتر بشنوند به شما علاقه مندتر می شوند و در نهایت در نبرد با دشمن یاریتان می کنند.هنگام درگیری شما با دشمن ، ساکنین آن منطقه به جای گریختن و پناه بردن به خانه های خود ، سلاح یک سرباز مرده را برخواهند داشت و به کمک شما خواهند آمد. اما این اتفاق ممکن است به صورت منفی هم رخ دهد ، بدین معنی که اگر شما به خطا یا به عمد یکی از ساکنین را هدف گلوله قرار دهید ، رضایت و علاقه مندی آن ها نسبت به شما بشدت کاهش خواهد یافت.
 
 همانطور که در هنگام نبرد باید به خوبی به هدف گلوله های خود توجه داشته باشید ، نکته دیگری نیز وجود دارد که در نبرد بسیار مهم است و آن سیستم دفاعی و پناه گرفتن در بازی می باشد. هنگام نزدیک شدن به دیوار تا حد معینی ، شخصیت بازی بلافاصله به دیوار می چسبد و پناه می گیرد و بعد از این کار شما می توانید همانند بسیاری از بازی های ، به بیرون خم شده و تیر بزنید یا اینکه همانطور بدون هدف گیری تیر اندازی نمایید. ممکن است چسبیدن خودکار به دیوار به نظرتان خیلی مناسب نیاید اما آنطور که در پیش نمایش بازی مشاهده شد ، این کار کاملا با برنامه ریزی و با طراحی مشخص کار شده است تا شما به هر دیواری نچسبید و مشکلی در این رابطه نداشته باشید. خارج شدن از پناه نیز بسیار ساده است و فقط با حرکت کردن به سمت مخالف تحقق می یابد . اما در صورتی که برای مدتی بسیار طولانی پشت یک دیوار پناه بگیرید ، دشمنان دیوار را خراب خواهند کرد و بعد از این کار بازی به صورت خودکار به شما هشدار می دهد که دیگر پناهی ندارید.
شما باید حواس خود را خیلی خوب جمع کنید تا قبل از اینکه پناهگاهتان کامل خراب شود به فکر چاره ای دیگر باشید و مطمئن باشید جان پناه شما چه دیوار باشد چه قطعه ای آهنی ، قابل تخریب و تکه تکه شدن است.از این ویژگی شما نیز می توانید به نفع خود استفاده نمایید . برای مثال می توانید دودکشی که بالای سر یک دشمن قرار دارد نابود نمایید تا بر روی فرد دشمن سقوط نماید و او را از پای در آورد، یا اینکه بر روی زمین دراز بکشید و جان پناه دشمن را از زیر نابود نمایید و راهی برای عبور گلوله خود باز نمایید. برای استفاده کردن از این فنا پذیری بالا به بهترین نحو ، بازی سلاح های جالبی را نیز در نطر گرفته است.یکی از جالب ترین سلاح هایی که در پیش نمایش این بازی مشاهده شد سلاحی به نام "گریندر" بود. این سلاح شعاعی شامل تعداد زیادی تیغ به سمت دشمن پرتاب می کند که پس از برخورد به دشمن با ناله و زجه های او همراه خواهد بود.این بازی هیچ هراسی از ریخته شدن خون و قطعه قطعه شدن انسان ها ندارد!!!!
 
 در هر حال اینطور که به نظر می رسد ، وارد کردن نسخه جدید بازی Red Faction به فضایی باز و غیر خطی بسیار خوب جواب داده است و موجب تحولی عظیم در این سری خواهد شد. توانایی بازیکن برای رهایی از مسیر اصلی بازی و پرداختن به کارهایی که دوست دارد بسیار بر جذابیت بازی خواهد افزود.منفجر کردن بشکه های آتشینی که دوره گردان برای گرم کردن خود از آن ها استفاده می کنند یا نصب تعدادی مواد منفجره بر روی یک پل و مفجر کردن آن هنگام عبور یک ماشین دشمن ، سرگرمی های بسیار جالب و البته خشن و خون آلودی است.باید منتظر ماند و دید در این فضای غیر خطی و متحول شده در سری Red Faction ، داستان چگونه خواهد بود و البته برای پی بردن به این موضوع نیازی به صبر زیاد نیست و در آینده ای نزدیک داستان بازی نیز آشکار می شود.این بازی نیز همانند بسیاری بازی های دیگر در سال 2009 و برای رایانه های شخصی و همچنین دو کنسول همیشه رقیب یعنی PS3 و Xbox360 قابل دسترس خواهد بود.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد