پیش نمایش Pro Evolution Soccer 2009

Pro Evolution Soccer 2009 


با توجه به سقوط ناگهانی این سری بازی در PES 2008 بسیاری از طرفداران PES نا امید شدند و حتی بسیاری به طرف مقابل یعنی EA FIFA 08 روی آوردند. این در حالی بود که کمپانی EA توانسته بود در FIFA 08 انتظارها را تا حد زیادی برآورده کند و به این ترتیب Konami در نظر بسیاری از طرفداران و منتقدان از دور رقابت فاصله جبران ناپذیری گرفت. و اما Konami در تلاش است در نسخه جدید یعنی PES 2009 شکست خود را جبران کند که مشخصاً کار ساده ای به نظر نمی آید.

تا به حال از آنچه دیده و شنیده شده است، در رابطه با تغییرات حاصله در نسخه جدید، سازندگان منوی بازی را بسیار کاراتر از قبل و استفاده از آن را برای گیمر ساده تر کرده اند. متاسفانه هنوز مشکل پخش موزیکهای مضحک در منوی بازی وجود دارد که مشخصاً وارد شدن این قضیه از PES 2008 شروع شد و به نوعی یک کپی برداری ناشیانه از EA FIFA بود و همچنان این سری بازی از آن رنج میبرد. در زمین بازی، گرافیک واقعیتر شده و بازیکنان ( مخصوصاً ستاره های بازی ) بیشتر به واقعیت شباهت دارند.

گزینه جدیدی که در منوی اصلی اضافه شده است با نام Become a Legend ثبت شده و شباهت زیادی به Be a Pro در EA FIFA دارد. به این صورت که شما یک بازیکن مهاجم مشخص میکنید و با آن برای رسیدن به مسابقات حرفه ای و تبدیل شدن به یک ستاره فوتبال تلاش میکنید و در واقع نوعی شخصیت پردازی در بازی صورت میگیرد. اگر خوب و خلاقانه عمل کنید و به عنوان عضوی موثر از تیم خودنمایی کنید، توجه مدیران باشگاههای دیگر را جلب میکنید و میتوانید سیر صعودی خود را طی کنید. و اگر توپها را خراب کنید و در خط حمله موثر نباشید باید دقایق طولانی روی نیمکت بنشینید. این سیستم که بسیاری میگویند کپی برداری از EA FIFA است، میتواند جذاب باشد و برای کسانی که از تکرار Master League خسته شده اند تنوع خوبی باشد. البته کمپانی Konami در جواب این شایعات گفته است ما زمانی پیش در نسخه های ژاپنی Winning Eleven این سیستم را داشتیم و اکنون قصد استفاده از ایده های قبلی خود را داریم. تفاوتی که در گیم پلی Become a Legend با Be a Pro وجود دارد این است که در Become a Legend نمیتوانید از هم تیمیهای خود درخواست توپ کنید و درصد پا به توپی شما وابسته به توانایی شما و شناخت تیم از شماست که این باعث میشود بازی واقعیتر و همچنین حساستر جلوه کند. بعلاوه بازیکنان هم تیمی شما برای پاس دادن به شما دقت کافی را میکنند و برای اینکه به شما پاس دهند باید در شرایط خوبی باشید، به عنوان مثال با یک فرار خوب و یا قرار دادن خود در موقعیت شوت و یا ... توپ را در اختیار خواهید داشت.


در رابطه با گیم پلی Konami هرگز به نسخه قبلی برنخواهد گشت و به گفته سازندگان ملاک گیم پلی بازی بر پایه PES 5 و PES 6 قرار دارد. سازندگان میگویند حرکات بازیکنان و مخصوصاً فیزیک توپ و عکس العمل آن نسبت به شرایط و حتی نوع چمن و شرایط جوی بسیار نزدیک به واقعیت هستند. همچنین تکنیکهای فردی هر بازیکن تا حد توان نزدیک به شخصیت اصلی او طراحی شده است و ترفندهای شخصی هرکدام و مخصوصاً بازیکنان سرشناس بازسازی شده اند.

ظاهراً در Master League اختیار بیشتری به بازیکنان تیم شما داده شده است و قدرت تصمیم گیری دارند. به عنوان مثال اگر بازیکنی قصد رفتن به باشگاهی دیگر را به علت شرایط مساعدتر داشته باشد برای تیم شما خوب توپ نمیزند و بی انگیزه است. قسمت Multiplayer بازی به صورت چهار نفره قابل استفاده است و به گفته سازندگان قرار است خیلی کاملتر از قبل باشد.

حرکت دیگری که Konami انجام داده است، این است که PES 2009 را برای XBOX360 با دسته جدید طراحی شده توسط مایکروسافت در نمایشگاه Games Convention معرفی کرد که باعث جذابیت بیشتر و تحت تاثیر قرار گرفتن حضار شد. این دسته جدید (D-Pad) دارای 16 جهت حرکتی به جای 4 جهت است و در کنترل بازی بسیار موثر است. در PES 2009 میتوانید با اتصال یک دوربین خارجی به کنسول یا کامپیوتر خود هر عکسی را مستقیماً وارد بازی کرده و از آن در طراحی شخصیتها که گزینه های آن کاملتر از قبل خواهد بود استفاده کنید. سازندگان گفته اند در بازی یک مسابقه مهم بین دو تیم اروپایی به صورت رسمی با تمام جزئیات و مشخصات بازسازی شده است که فعلاً از فاش کردن آن خودداری میکنند.

در یک نگاه میتوان امیدوار بود که Konami باز به روزهای اوج بازگردد و تجربه تلخ نسخه پیشین را جبران کند، در ضمن قرار است که دیگر از اشتباهات فاحش گرافیکی و هوش مصنوعی نسخه قبل خبری نباشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد