پیش نمایش LittleBIGPlanet

LittleBIGPlanet 



سونی و مایکروسافت این روز ها هیچ چیز برای طرفداران کم نمی گذارند ، هر روز یک بازی یا خدمات جدید از سوی سازمان های داخلی ارائه می شود و این عوامل می توانند از کلیدی ترین شاخصه ها برای راضی نگه داشتن طرفداران باشند و در میان بازی های آینده ی ، برای سونی Little Big Planet هم یک بازی کلیدی است.


Little big planet یک بازی پازل پلتفرمر با حالت های اوپن ورلد و البته انحصاری پلی استیشن سونی است . بازی که در اولین نمایش در کنفرانس سازندگان 2007 (که در کالیفرنیا ، سان فرانسیسکو برگزار می شود)توسط فیل هریسون ، نظر همه را به خود جلب کرد و این ، به خاطر سبک شاد و خلاقانه ای بود که سازندگان برایش در نظر گرفته بودند. سازنده ی بازی شرکت انگلیسی media molcule (مدیا مولکول که توسط مارک هیلی سازنده ی rag doll kung fu بنیان گذاری شده است ) به سونی و طرفداران پلی استیشن وعده ی عرضه بازی در اکتبر را داده است . جالب اینجاست که یک نسخه ی بتا از بازی قرار بود در تابستان به صورت رایگان در psn عرضه شود که بعد از مدتی تکذیب شد و دست اندر کاران تنها تست بتا ی خصوصی را تایید کردند .


در little big planet بازیباز کنترل شخصیت های کوچکی که sackboyیا sackgirl نامیده می شوند در دست می گیرد ، این شخصیت ها که از گونی ها ی تو پر درست شده اند می توانند بپرند ، بدوند و اشیا اطراف خود را تغییر دهند یا جابه جا کنند. بازیباز ها می توانند از توانایی های مختلف این شخصیت ها برای تغییر دادن قسمتی از محیط بزرگ بازی در هر مرحله استفاده کنند و قسمتی شخصی و منحصر به فرد برای خود بسازند. همچنین می توانند مراحل مخصوص با مسابقات مختلف طراحی کنند که شاید مهم ترین بخش بازی باشد.


گیم پلی بازی بر پایه ی کار فیزیکی و گروهی متمرکز شده و با وجود علنی قوانین مکانیک و ایرودینامیک فیزیک استفاده از اجسام برای پیش روی مراحل کار بسی هیجان انگیز خواهد بود مخصوصا اگر در یک مرحله تنها شما نباشید که سعی می کنید بهایان راه برسید. شما می توانید مراحل را به کمک دوستانتان در خانه به صورت co-op بازی کنید یا با استفاده از PSN تمام اطلاعا ت ، مراحل و پچ های خود را با سایر کاربران به اشتراک گذارید و به رقابت مستقیم بپردازید.


بازیباز ها می بایست با استفاده از نیرو ها و قابلیت های شخصیت خود که در طول بازی تغییر می کنند (امکان کسب تجربه) ماموریت ها و موانعی که توسط بازی (پیشفرض) یا یک شخص دیگر(به اشتراک گذاشته شده) ساخته شده را پشت سر بگذارند ، در بازی موجود زنده ای به نام دشمن وجود نخواهد داشت اما در عوض اجسام و موانع خطرناک ریز و درشت در بازی خود نمایی می کنند ، به طور مثال ، اقتادن در یک گودال بدون امکان کمک ، سوختن در آتش و یا له شدن زیر اجسام سنگین باعث می شوند که با بارگزاری مجدد مرحله مواجه شوید و مقدار قابل توجهی از امتیاز با ارزشتان را از دست بدهید.


سیستم امتیاز دهی بازی با توجه به مقدار اشیا جمع آوری شده و مهم تر از همه زمان صرف شده برای رسیدن از آغاز مرحله به دروازه ی پایانی بازی ، توانایی های شما را به دقت مورد ارزیابی قرار می دهدو در پایان هر مرحله تمام آیتم های جمع آوری شده توسط شما به امتیاز تبدیل می شوند ، امتیاز ها به چه درد می خورند ؟ تجربه و مهارت شما را بالا می برند. در واقع با استفداه از امتیاز ها می توانید سرعت کاراکتر یا قدرت او را افزایش دهید و یا از امتیازتان برای آزاد کردن اجسام جدید در منوی pop it استفاده کنید.


همانطور که احتمالا تا به حال متوجه شده اید فیزیک و اجسام مختلف بخش بزرگی از بازی را تشکیل می دهند ، این اشیا با بافت های بسیار دقیق اعم از پشمی ، پارچه ای ، فلزی ، خمیری و ... نقش مهم ترین راه برای پیش روی در مراحل و رسیدن به نقطه ی مورد نظر را بازی می کنند ، همچنین فیزیک منحصر به فرد بازی این قابلیت را به موتور می دهد تا میزان کشش سطحی ، سختی یا نرمی اشیا و کشسانی آن ها را به دقت شبیه سازی کند. در واقع شما با پرش روی یک سطح سنگی هیچ تغییر شکلی ایجاد نمی کنید در حالی که با پرش به طرف یک پرچم و برخور د به آن حرکت مواج آن را تحسین خواهید کرد.


یکی از مهم ترین بخش هایی که در بازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت منوی کوچکی به نام pop it است . با استفاد از این منو شما می توانی اجسام جدیدی (مانند صندلی ، پرده و ...) ظاهر کنید ، محیط اطراف را رنگ کنید ، از برچسب های پیشفرض منو برای انحصار سازی محیط زندگی خود استفاده کنید و حتی به جای این برچسب ها می توانید عکس های موجود بر روی هارد دیسک پلی استیشن یا playstation eye را در بازی بارگذاری کنید . بنابراین این منو یکی از غیر قابل اجتناب ترین بخش های بازی خواهد بود که حاصل تخیلات شما را به نمایش می کشد.


کنترل شخصیت از حرکت ، دویدن ، جابجایی یا تغییر شکل اجسام همگی به وسیله ی کنترلر sixaxis به خوبی انجام می شوند و بازیباز خواهد توانست دست سک بوی خود را به تنهایی و مجزا از بدن حرکت دهد و از دکمه های بازی به عنوان میانبر های بازی چند نفره استفاده کند حتی با استفاده از کنترلر می توان حالت های مختلفی اعم از ناراحتی ، عصبانیت ، خوش حالی و معمولی وسرد را به چهره ی گونی وارد کرد بنابراین بازی از نظر کنترل شخصیت نه تنها چیزی کم نخواهد داشت بلکه واقعا قابل تحسین خواهد بود .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد