پیش نمایش Riddick: Dark Athena

Riddick: Dark Athena 



 اگر یک بازی وجود داشته باشد که با تجربه کردن آن 90% دیگر عنوان های سبک اکشن اول شخص اصلا به چشمتان نیاید بدون شک آن بازی Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay است.اکشن های از هر نطر عالی و در عین حال جذاب و طبیعی، گرافیک فوق العاده و از همه مهم تر طراجی چهر و صدای "وین دیزل" بازیگر محبوب سینمای هالیوود کاری کرد تا این بازی در بین دیگر عناون ها همانند رنگ سبز فسفری در بین یک خط نوشته شده با رنگ سیاه باشد. مدت 5 سال از انتشار آن می گذرد و می توان گفت کمتر کسی وجود دارد که آن را تجربه کرده باشد و به یاشد نیاورد.با توجه به اینکه این بازی تحت لیسانس یک فیلم با اسم مشابه بود، شاید کسی انتظار نداشت نسخه دیگری از Chronicles of Riddick را ببیند اما شرکت Starbreeze اعلام کرد نسخه ای جدید را برای پلتفرم های PS3 ، X360 و رایانه های شخصی روانه بازار خواهد ساخت.
 


در ابتدای ورود به بازی ، بازیباز باید بین دو نسخه Escape from Butcher Bay و نسخه کاملا جدید Assault on Dark Athena یکی را برگزیند و وارد آن شود. مورد اول تقاوت چندانی نداشته و شاید تنها بتوان گفت مقداری کیفیت گرافیکی آن بهبود یافته است.همچنین حالت تحت شبکه جدید نیز برای بازی در نظر گرفته شده.
 


Assault on Dark Athena از نظر سیستم کنترلی و جو کلی بازی کاملا مشابه با نسخه پیشین طراحی شده اما هنگامی که سراغ داستان و ماموریت ها می رویم شاهد تقاوت های کلی هستیم. در واقع نسخه جدید شخصیت بازی را در قالب ماجراجویی هایی جدید خواهد آزمود و روند داستانی جدیدی را پیش روی شما قرار می دهد که این موضوع در برابر وجه تشابه دو نسخه یعنی گرافیک و گیم پلی قرار می گیرد و موجب آن می شود تا Assault on Dark Athena را بیشتر یک بازسازی موفق بدانیم. 
 


برای آن دسته از کسانی که نسخه اول را تجربه نکرده اند باید گفت The Chronicles of Riddick یک اکشن صرف نیست بلکه ترکیبی هوشمندانه از حرکت های خاموش و بی صدا و نبردهایی فوق العاده دشوار و پر سر و صدا با سلاح های سنگین و سبک مختلف به شمار می رود. همانطور که در نسخه اول نیز تجربه کرده بودیم، در Assault on Dark Athena نیز تعداد زیادی از مراحل بازی را باید با مهارت های نبرد تن به تن و البته بدون سر و صدا با سلاح های سرد پشت سر بگذارید که این نوع مبارزات در نسخه جدید به مراتب بیشتر شده و تقریبا نیمی از بازی را تشکیل خواهند داد. این قسمت از روند بازی زمانی برای شما جذابیتی بیش از پیش خواهد یافت که بدانید شخصیت بازی توانایی دیدن در محیطهایی کاملا تاریک و بی نور را دارد . این موضوع نادر و منحصر به فرد را می توان امتیاز انحصاری بازی و نوآوری بی چون چرای آن نامید که واقعا بازی را هیجان انگیز تر از پیش می کند.
 


شما در یک کشتی مزدوران که کاپیتانی بسیار بی رحم و آدمکش دارد گیر افتاده اید. این کشتی پر است از سربازانی کم هوش اما پر زور و قدرتمند که سلاح هایشان به دستشان پیوند داده شده پس شما نمی توانید با کشتن یکی از آن ها به صورت مخفیانه، از سلاحش استفاده کنید اما راههای جالب دیگری برای استفاده از جسد نگهبانان در بازی وجود دارد. هر یک از این اجساد این سربازان می تواند با قرار گرفتن در دست "ریدیک" بعنوان یک سپر انسانی و همچنین یک سلاح قدرتمند مورد استفاده قرار گیرد و در واقع شما خواهید توانست از دست او بعنوان سلاح استفاده کنید اما نه برای کل مدت بازی ؛ این کار فقط برای مدتی نه چندانی طولانی امکان پذیر است و پس از آن جسد بی استفاده خواهد شد.


بسیاری از شما از یک بازی اکشن اول شخص انتشار دویدن و تیر اندازی های پیاپی با سلاح هایی فوق العاده قدرتمند با تعداد انبوهی مهمات را دارید اما برای این دسته از بازیبازان این بازی دلسردی بوجود خواهد آورد. این موضوع با توجه به آن گفته شد که تقریبا 40 درصد ابتدایی راه فقط باید با حرکان دزدکی و مخفیانه پشت سر گذاشته شود و شلیک های زیادی برای از پا در آوردن شخصیت بازی لازم نیست زیرا او فقط سلاح سرد همراه خواهد داشت. اما مطمئن باشید اگر بتوانید این مدت از بازی را تحمل کرده و سعی کنید از ویژگی های جذاب آن لذت ببرید ، آنگاه صبر شما بی پاداش نخواهد ماند.
 


بازی هنگامی جذاب تر خواهد شد که "ریدیک" به اتاق کنترل سربازان راه پیدا کند. شما می توانید از درون اتاق تمام سربازان Drone را کنترل کرده و از سلاح هایشان در جهت اهداف خود استفاده نمایید. Drone ها با اینکه موجوداتی کند و تقریبا کم هوش هستند اما تقریبا با گلوله هایشان هیچ چیز را سر راهشان سالم نگه نخواهند داشت. واقعا جالب است به کنترل عده ای دسترسی پیدا کنید که مدت زیادی شما را آزار داده اند اما اکنون دیگر نوبت شماست که بوسیله آنان دیگران را آزار دهید.



از این قسمت بازی به بعد ، استفاده از مهارت های مخفی کاری بیشتر تبدیل به یک ابزار می شود که می توانید آن را انتخاب کنید یا نکنید. تعداد و تنوع سلاح های بازی زیاد شده و بازیباز خواهد توانست تا از سلاح های فوق العاده ای بهره ببرد و دیگر با ترس و مخفی کاری خداحافظی کند. همچنین سیستم زمان روز و شب نیز در بازی شروع به فعالیت می کند . در حقیقت شاید در 40 درصد ابتدایی بازی شما کنترل هیولایی را داشتید که در قفس بوده اما اکنون دیگر آن هیولا آزاد شده و همه دشمنان را قربانی خواهد کرد.
 


اما باید گفت حتی این بازی فقط به مخفی کاری و سپس تیراندازی هم بسنده نخواهد کرد بلکه همانطور که در Butcher Bay دیدیم شما می توانید با بسیاری از زندانی ها صحبت کرده و داستان های آن ها را بشنوید و گاهی کارهایی برایشان انجام دهید . واقعیت این است که شخصیت های زیاد در طول بازی وجود دارند که هریک جالب تر از نفر قبلی هستند و کارهایی را از شما می خواهند که در مقابلش پاداش هایی فوق العاده کارآمد را دریافت خواهید کرد. اما حواستان باشد زیرا تمام زندانیان هم اهل گفت و گو و مصالحه نیستند!
 


حالت های تحت شبکه جذابی نیز به بازی افزوده شده است که از جمله آنان می توان به حالت Pitch Black اشاره کرد. به جز حالت 12 نفره عادی که در بسیاری دیگر بازی ها وجود دارد ، این حالت جدید شما را در فضایی کاملا تاریک قرار خواهد داد که در آن می توانید انتخاب کنید که آیا به جای "ریدیک" مسابقه دهید یا سربازان دشمن. حتما می دانید که چشمان "ریدیک" چه توانایی ویژه ای برای دیدن در تاریکی دارد!
 


بازی The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena جذابیت های نسخه قبلی را دو برابر خواهد کرد و بازی تکنولوژی های جدید سازگار خواهد بود. این بازی مسلما می تواند توجه بسیاری را به خود جلب کرده و جزو لیست به یادماندنی هایمان شود.
 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد