نقدوبررسی Need for Speed ProStreet

Need for Speed ProStreet 


6.0
نسبتا خوب
 
GamePlay 
 4
Graphics 
 8
Sound 
 8
Value 
 5
Tilt 
 6
سطح بازی: Hard
درجه سنی: Everyone
زمان یادگیری: بین 15 تا 30 دقیقه
نقد پلتفورم: PC X360 PS3
نقاط قوت : قسمت شبکه بی نقص - صحنه های تصادف و خرابی به خوبی طراحی شده اند - افکتهای تصویری جالب
نقاط ضعف : استفاده بیش از حد بازی برای تبلیغات شرکتهای دیگر - شخصیت پردازی بد - صداگذاری بد - زود تکراری شدن مراحل
 
این نسخه از سری Need For Speed هرگز مورد انتظار نبوده است. همه به سبک قبلی آن از NFS:Underground 1 تا NFS:Carbon عادت کرده بودیم و به خاطر تفاوت آن با دیگر مسابقات ماشین و حس آزادانه و خارج از قانون بودن آن بسیار جالب بود. اما باید بگوییم که دیگر تمام شد. همانگونه که در ابتدای بازی بیان میشود که : دیگر مسابقات غیر قانونی تمام شد و وقت آن است که به مسابقات قانونی برویم!! این حرکت شرکت EA را میتوان اشتباه شمرد. این سری بازی بیشتر به خاطر خصوصیت قبلی خود مورد توجه بود. در این حالت جدید که همتاهای زیادی دارد انتخابهای بهتری برای بازی کردن وجود دارند.

 

بازی دیگر مانند قبل دارای داستانی خاص نیست که باید گفت در بازی NFS: Most Wanted واقعاً داستان بازی و شخصیتها جذاب بودند. سعی شده تا یک داستان به زور در بازی قرار گیرد و آن داستان شخصی به نام Ryan Cooper است که با ورود در مسابقات و شکست از Ryo تصمیم به پیشرفت در مسابقات و شکست Ryo میگیرد. در بین مراحل میان پرده هایی هم میبینیم که باید گفت با صداگذاری بد و طراحی معمولی شخصیتها این میان پرده ها هم بی مزه شده اند. هدف شرکت EA ایجاد نوعی تنوع در این سری بوده است و باید گفت مانند قبل مسابقات پر هیجان هستند و قسمت شبکه بازی بی نقص است. ولی بدون انگیزه بودن، بازی را سرد میکند و خراب شدن ماشین با وجود طراحی جالب و طبیعی بودن برخوردها، حس راحت و آزادانه رانندگی کردن قبل را از گیمر میگیرد. البته مثل اینکه شرکت EA قبل از این که بازی را منتشر کند پول خود را در آورده است، چون در بازی به هر طرف بچرخید بیش از حد تبلیغات مختلف مانند تبلیغ روغن موتور و لاستیک و..... میبینید.

 

بازی دارای مراحل زیادی است و شما را مدت زیادی سرگرم میکند. در بازی سبک قدیمی ترتیب مسابقات تا حد امکان حفظ شده است. هر مسابقه مهم شامل تعدادی پیش نیاز مانند: Grip که در آن باید بین 8 رقیب در مسابقه اول شوید. Drift که دوباره مورد استفاده قرار گرفته و جالب است. Drag که در ابتدا جالب به نظر میرسد ولی تکرار زیاد آن آزار دهنده میشود. و مسابقات دیگری که در آنها باید رکورد بزنید یا با بیشترین سرعت از Checkpoint ها عبور کنید.

 

باید گفت که دیگر از پلیس و هیجان آن و نیز میانبرها خبری نیست و مسابقات روندی تکراری پیدا میکنند. ماشینها تنوع زیادی ندارند و اکثراً همان ماشینهای قبل هستند. موزیکها در بازی جذاب نیستند و خیلی تکرار میشوند. شخصیتهای داستان تا حدی اعصاب خردکن میشوند، چرا که زیاد سر شما فریاد میزنند و همیشه اسم و فامیل شما را کامل تلفظ میکنند!

 

در کل بازی نتوانسته حق مطلب را ادا کند و در حد انتظار نیست.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد