نقدوبررسی Crysis

Crysis 


9.0
بسیار عالی
 
GamePlay 
 9
Graphics 
 9
Sound 
 9
Value 
 9
Tilt 
 9
سطح بازی: Normal
درجه سنی: Mature 17+
زمان یادگیری: بین 0 تا 15 دقیقه
نقد پلتفورم: PC
نقاط قوت : گرافیک بالا - فیزیک بالا - افکت گذاری صوتی عالی - طراحی بی نقص شخصیتها - حالت جذاب چند نفره
نقاط ضعف : -----------------------------------------------------------------
کمپانی Crytek با تولید Farcry در سال 2004 پتانسیل بالای خود را در بازی سازی به رخ کشید و جوایز زیادی برد. این شرکت باری دیگر برای ربودن گوی رقابت به میدان آمده و حقیقناً هم خود را از تک و تا نیانداخته است.
 
در سال 2006 یعنی حدوداً 18 ماه پیش با به نمایش در آمدن صحنه های این بازی و گرافیک و فیزیک دیده شده در آن همه به تعجب واداشته شدند. آن زمان برای همه ما باورنکردنی بود که یک بازی بتواند تا این حد واقعی به نظر برسد. باید گفت که بازی واقعاً از لحاظ فیزیک و گرافیک عالی است.

 

موضوع بازی از این قرار است که در سال 2020 یک تیم محقق آمریکایی به جزایر دورافتاده در جنوب دریای چین و در نزدیکی فیلیپین برای تحقیق در رابطه با یک شهاب سنگ که به این جزایر برخورد کرده رفته اند و توسط یک گروه نظامی مهاجم کره شمالی که در آنجا مستقر شده و کنترل آنجا را در دست دارند دستگیر شده اند. شما به عنوان یک نظامی آمریکایی با یک گروه عازم بررسی موضوع میشوید.

  
شما یک لباس با تکنولوژی بالا دارید که به شما قابلیتهایی مانند سرعت و قدرت و دفاع میبخشد و نیز میتواند شما را از دید دشمن مخفی کند.شما برای مبارزه میتوانید به صورت مخفیانه عمل کنید و با مخفی شدن افراد دشمن را بی سر و صدا بکشید و یا می توانید مانند رامبو قهرمان بازی در بیاورید و مستقیم به دشمن حمله کنید که در این صورت قابلیت سرعت و دفاع بخشیدن لباس به شما میتواند موثر باشد. البته دقت کردن و بی سر و صدا کشتن دشمن بسیار عاقلانه تر است. در این حالت میتوانید از قابلیت مخفی شدن توسط لباس استفاده کنید و بوسیله اسلحه همراه با صدا خفه کن دشمن را از پا در بیاورید یا از سیم برای خفه کردن و پرت کردن آنها از بلندی استفاده کنید. این لباس به شما قابلیتهای کاربردی بسیاری میدهد و مهم اینکه این قابلیتها به سرعت قابل تعویض هستند. در بازی افراد دشمن نیز چندان بی تجهیزات نیستند و تمام آنها دارای جلیقه ضد گلوله هستند که باید تا حد امکان سر آنها مورد هدف قرار گیرد. هوش مصنوعی آنها نیز بسیار بالاست و در حرکات خود باید دقت کافی به خرج دهید.

 
نقشه مراحل بازی بسیار گسترده است و شما در آن محدودیت تصمیم گیری ندارید. سلاحها در بازی کامل و طراحی آنها کاملا بی نقص است. شما میتوانید اسلحه خود را با افرودن وسائل جانبی مانند صدا خفه کن و نارنجک انداز و دوربین و ..... بهینه کنید. استفاده از اسلحه ها و شلیک کردن با آنها بسیار جالب و طبیعی جلوه میکند. هنگام شلیک گلوله و برخورد آن با اجسام و افراد دقیقاً به قدرت فیزیک بازی پی میبرید. در بازی کنترل ماشین آلات را نیز در دست میگیرید و قسمت جنگ با تانک بسیار جذاب است و انفجارها در بازی به حد قابل قبول زیبا هستند. افکت گذاری صوتی در بازی بسیار خوب است و موزیک بازی نیز به حال و هوای آن میخورد.طراحی شخصیتها در بازی به حد نهایت زیباست و شحصیتهای بازی بسیار طبیعی جلوه میکنند. قسمت شبکه بازی هم بسیار خوب کار شده است.
 
نکته بد برای علاقه مندان در رابطه با بازی نیاز آن به سیستمی قوی میباشد ولی باید گفت که این بازی ارزش خرید یک کارت گرافیک سری 8 را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد