نقدوبررسی The Da Vinci Code

The Da Vinci Code 

6.8
نسبتا خوب
 
GamePlay 
 7
Graphics 
 4
Sound 
 4
Value 
 5
Tilt 
 7
سطح بازی: Hard
درجه سنی: Teen
زمان یادگیری: بین 15 تا 30 دقیقه
نقد پلتفورم: PC PS2
نقاط قوت : معماهای جالب و بعضا مشکل
نقاط ضعف : تکراری شدن بعض از معماها و لوکیشن ها
 
موضوع تبدیل شدن این داستان به یک بازی شاید تکان دهنده باشد ولی واقعیت دارد و این حرکت جسورانه چندان هم با مخالفت مواجه نشده است و نتایج بدست آمده را میتوان راضی کننده خواند. البته باید برای آن دسته از کسانی که موضوع را نمیدانند توضیح دهیم که رمان نوشته شده توسط Dan Brown که به صورت فیلم و بازی در آمده است بسیار جنجال برانگیز بوده و فیلم آن هم در بسیاری از کشورهای مسیحی ممنوع الاکران اعلام شد. موضوع از این قرار است که رابرت لانگدون متخصص علامت شناسی طی جریانی خود را موظف به سر در آوردن از یک قتل عجیب میبیند و در این مسیر با دلایل و مدارکی محکم که واقعیت هم دارند پرده از کارهای کلیسا برمیدارد و تعریفی که آنها از مسیح داشتند را نقض میکند و سیاست های کلیسا را که هیچ کس انتظار آنها را ندارد آشکار میسازد. داستان به نقاطی بسیار حساس میرسد که ادامه آن همه را به وحشت می اندازد که دیگر نویسنده ادامه آن را جایز نمیداند و موضوع را رها میکند. البته این حقایقی که برملا میشوند میان تعداد اندکی از مردم که به فرقه های مربوطه متصل هستند و رابرت لانگدون باقی می ماند. اگر شما نیز این داستان را کامل بدانید با منطق خود آن را تایید میکنید. ما از توضیح کامل داستان برای مسائل حقوقی و همچنین از درجه نیفتادن جذابیت داستان خودداری کردیم.

 

از داستان بازی که بگذریم گیم پلی بازی هم خوب است و در آن مهارتهای شما مورد آزمایش قرار میگیرند. از حل معماها گرفته تا مخفی کاری و حتی مبارزه در بازی شما را به مبارزه می طلبند و این در حالی است که شما در هر دو نقش اصلی داستان یعنی رابرت لانگدون و سوفی ظاهر میشوید. شما باید معماها را حل کنید، ازقوه تخیل خود برای سمبل شناسی استفاده کنید و از استعداد خود برای کشف رمزهای مخفی در لغات استفاده کنید. پیرمردی که به قتل رسیده از خود نشانه ها و راهنمایی هایی به جا گذاشته ( پیرمرد عضو انجمن محافظان جام بر روی زمین بوده است ) که شما باید آنها را با سوالهای خود تطبیق دهید و مسائل را حل کنید. بعضی از جاها باید از نور تاریک برای خواندن رموز نوشته روی سطوح مثلا تابلوی ((مونا لیزا)) استفاده کنید. در بازی به هر سویی بروید جزئیاتی برای بررسی وجود دارد و روی تمام آنها میتوانید تاثیر گذار باشید.

 

کارهایی که در بازی به انجام میرسانید سرگرم کننده هستند و به ثمر رساندن آنها جذاب است. به عنوان مثال پیدا کردن و به هم چسباندن تکه های منجنیق برای از بین بردن یک راهب دیوانه و یا ترکیب کردن مواد شیمیائی برای بدست آوردن یک حلال که با آن یک تابلو را پاک کنید و پیغام مخفی در آن را بیابید و بسیاری دیگر.

 

در بازی و هنگامی که دنبال جمع آوری اطلاعات هستید باید حواس خود را جمع کنید چرا که رابرت لانگدون محکوم به اعدام است و پلیس به دنبال او میگردد و زمانی که در کلیسای کاتولیک ها به دنبال سرنخ میگردید راهب های متعصب به دنبال جان شما هستند. هنگامی که با دشمنی درگیر میشوید میتوانید گزینه هایی را انتخاب کنید مثلا اگر ضربه زدن را انتخاب کنید باید دکمه های گفته شده را به موقع بزنید تا او را از پا درآورید. در گزبنه های دیگر میتوانید او را هل دهید و دفاع کنید.

 

نکات ضعیف بازی در صداگذاری شخصیت ها میباشد که خوب به آن پرداخته نشده است. گرافیک بازی نیز چندان راضی کننده نیست و حالتی Float دارد. در بازی باگهایی نیز دیده میشود که به عنوان مثال بعضی وقتها به موانع غیر قابل دیدنی گیر میکنید و بعضی مواقع میان وسائل موجود در صفحه گیر میکنید. البته این نکات کم هستند و شاید بعضی افراد در طول بازی با آنها برخورد نکنند.

 

بازی 10 ساعت Play Time مفید دارد و اگر بدون وقفه و گیر کردن در معماها بازی کنید در 10 ساعت تمام میشود که البته به نظر نمیرسد کسی این کار را در اولین یا دومین سری بازی کردن انجام دهد.

 

بازی دارای حالت Secret-Items و یا موارد مخفی نیز هست و با انجام دادن این گزینه ها میتوانید نقاشیها و طرح ها و مراحله اضافی را داشته باشید. اگر کسی فیلم و داستان این رمان را دیده و خوانده باشد حتما بازی آن نیز برای مخاطب جالب است چرا که بسیاری از نکات ناگفته نیز در این بازی پرده برداری میشوند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد