نقدوبررسی Lord of the Rings: Return of the King

Lord of the Rings: Return of the King 

8.5
عالی
 
GamePlay 
 9
Graphics 
 7
Sound 
 6
Value 
 8
Tilt 
 9
سطح بازی: Normal
درجه سنی: Teen
زمان یادگیری: بین 15 تا 30 دقیقه
نقد پلتفورم: PC PS2
نقاط قوت : گیم پلی عالی همراه با روایتی متفاوت از فیلم
نقاط ضعف : عدم هماهنگی دوربین در برخی صحنه ها
 
تعبیری مناسب از فیلمی با همین نام که هر چند اکشنی ساده و کوتاه به نظر می آید ولی با صحنه های مبارزه جذاب و مراحل و ویدئوهای سینمائی مربوط به فیلم و حالت دو نفره باعث بوجود آمدن یک بازی در حد انتظار شده که بتواند ارزش نام خود را داشته باشد. با این ترتیب داستان بازی را همه میدانیم و نیازی به توضیح نیست . بازی به صورت سوم شخص اجرا میشود و در مسیر پادشاه شما میتوانید شخصیت خود را انتخاب کنید که یکی از سه شخصیت : Aragorn , Legolas و Gimli میباشد. در مسیر جادو بوسیله Gandalf و در مسیر هابیت ها بوسیله Frodo و دوستش Samwise بازی میکنید. سعی شده است در این بازی حرکات و تکنیکهای رزمی هر شخصیت شبیه سازی شود هرچند اندکی این تکنیکها با هم تداخل دارند ولی میتوان از آن چشم پوشی کرد.

مانند شماره قبل نیز شما اگر مراحل را سریع پاک سازی کنید درخور جایزه میشوید . در بازی میتوانید از حرکات سریع استفاده کنید یا از ضربات تمام کننده برای دشمنانی که روی زمین افتاده اند استفاده کنید و یا از تیر و کمان برای دشمنان دوردست استفاده کنید همچنین میتوانید از وسائل محیط استفاده کنید . به عنوان مثال از نیزه و قلاب سنگ و مشعل و.....  میتوانید بهره ببرید. بعضی شخصیت ها قدرت های خاصی دارند مثلا : SAM میتواند بوسیله شنل جادویی خود از دید دشمنان پنهان شود و Gandalf میتواند یک سپر محافظ برای خود ایجاد کند . مانند بسیاری دیگر از بازیهای این سبک شخصیتهای شما با مبارزه مهارت بدست می آورند. هرچه تاثیر گذارتر مبارزه کنید امتیاز مهارت بیشتری میگیرید و چندضرب های مختلفی بدست می آورید و همچنین تعدادی از این فنون را در بین مراحل با امتیاز مهارتی که بدست می آورید میتوانید خریداری کنید. روند مبارزه در این بازی ساده است به عنوان مثال دشمنانی که سپر دارند با ضربات سریع صدمه نمی بینند ولی با ضربات سنگین سپرشان میشکند. دشمنان تاکتیک مبارزه ای خوبی دارند و به سرعت شما را احاطه میکنند و شما باید از سیستم دفاعی خود به موقع استفاده کنید اما همانطور که گفته شد زیاد نیاز به صرف انرژی ندارید چرا که همزمان با دفاع میتوانید ضربه هم بزنید و مانند بسیاری بازیها که هنگام استفاده از دفاع دکمه های ضربه زدن کار نمیکنند نمیباشد . اجرای چندضرب ها نیز با چند دکمه ساده امکان پذیر است .

 

در هنگام مبارزه ها امکان ضربه خوردن زیاد است ولی وقتی دشمنی را میکشید از خود احیا کننده به جا میگذارد که باعث میشود به راحتی از پا در نیایید و با گرفتن احیا کننده ها سلامتی شخصیت خود را بازگردانید . طراحی مراحل این بازی از آن یک بازی مهیج میسازد. فضاهای مخوف و تعداد چند هزاری جنگجویان و صدای غرش جنگجویان در هوا و انفجار دیوارها باعث میشود شما خود را در جنگهای به ظاهر غیر قابل پیروزی دیده شده در فیلم احساس کنید. اگر در مرحله ای شکست بخورید باید از اول مرحله شروع کنید که البته مراحل نسبتا سخت تر و طولانی تر دارای یک یا دو Checkpoint میباشند. 

وصعیت قرارگیری دوربین خوب است و زاویه ها را به خوبی میگیرد که میتواند راضی کننده باشد.

بسیاری از بازی کننده هایی که نسخه قبل را بازی کرده اند دوست داشتند که حالت دو نفره را در بازی تجربه کنند که در این نسخه میسر شده است و میتوان گفت به خوبی روی آن کار شده است.

صداگذاری بازی در حد بسیار خوبی قرار دارد و میتوان گفت تاثیرگذاری آن از طراحی مراحل نیز بیشتر است. برای صداگذاری بازی از بسیاری بازیگران فیلم استفاده شده که باعث جذابیت بازی میشود. افکت گذاری بازی نیز بی نقص است و صدای ضربات صلاح ها و زره ها و فریادها و تمامی اجزای دیگر به خوبی شبیه سازی شده است.

هنگامی که بازی را تمام میکنید مراحل بازی آزاد میشود و میتوانید هرکدام از مراحل را با هر کاراکتری که میخواهید بازی کنید .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد