نقدوبررسی Clive Barkers Jericho

Clive Barkers Jericho 


7.0
نسبتا خوب
 
GamePlay 
 5
Graphics 
 6
Sound 
 7
Value 
 6
Tilt 
 7
سطح بازی: Normal
درجه سنی: Mature 17+
زمان یادگیری: بین 15 تا 30 دقیقه
نقد پلتفورم: PC PS3 X360
نقاط قوت : شخصیت پردازی خوب و کیفیت و جزئیات صدای عالی
نقاط ضعف : داستان نسبتا ضعیف و کلیشه ای - زمان Load طولانی
 
در حقیقت ساخت جریکو از دست نوشته های بارکر آغاز شد و بعد از مدتی در اختیار کمپانی کد مسترزقرار گرفت تا با حذف کردن قسمت هایی از متن و اضافه کردن مطالبی به آن، کار خود را بر روی پروژه جریکو آغاز کنند. اولین بازی بارکر Undying نام داشت که در سال 2001 برای کامپیوترهای شخصی ارائه شد و توانست جوایز زیادی را به خود اختصاص دهد.

دومین بازی که بارکر ساخت Demonik بود و متاسفانه در اواسط کار به دلیل تغییر کردن شرکت توسعه دهنده از ادامه ساخت آن خودداری کرد. و اما Jericho  جدیدترین کار او به شمار می آید و انتظارات زیادی از آن می رود.

اولین ایده های بازی توسط خود بارکر ارائه شد و مراحل تکامل را طی کرد تا سرانجام یک داستان واحد و کامل به دست آمد و در اختیار کمپانی های معروف گذاشته شد و بالاخره Codemasters مسئولیت انتشار بازی را به عهده گرفت. در آخر هم همکار و یار همیشگی بارکر Brian Gomez که در استودیو M.S. فعالیت میکند ایده های خودش را روی بازی پیاده کرد. داستان بازی در نوع خود جالب است و فرم کلی داستانی بازی را میشود چیزی بین تخیل و فلسفه آفرینش دانست .


قبل از اینکه خداوند آدم و حوا را به وجود بیاورد یک موجود کامل را خلق کرد و به زمینی که تازه به وجود امده بود فرستاد تا قلمروی خودش را بر روی آن به دست بیاورد این موجود بعد از میلیون ها سال هنوز هم روی زمین است و خودش را فرمانده دنیا میداند و معتقد است برای به آرامش رساندن زمین باید تمام  انسان ها را بکشد.


شما در بازی از محیطی هایی که شباهت زیادی به میدان های جنگ جهانی دوم دارد عبور خواهید کرد بعضی وقتها هم در زمان رومی ها و سومری ها به نبرد خواهید پرداخت. حتماً شما میپرسید که نقش ما این وسط چیست؟ ما عضو ارشد یک گروه رزمنده و آموزش دیده آمریکایی هستیم که شش عضو دارد و هر عضو میتواند دو اسلحه با خودش حمل کند و همچنین دو قدرت ماوراء طبیعی هم دارد. به عنوان مثال Black یک تک تیرانداز زن است و این قابلیت را دارد که اجسام را با ذهنش جا به جا کند و آتش بزند حتی میتواند با قدرت ذهنیش مسیر گلوله هارا تغییر بدهد و چندین نفر را همزمان از پا در بیاورد. عضو بعدی گروه Delgado نام دارد که یکی از اعضای زره پوش شماست او اهل اسپانیاست و قدرت ماوراء او یک روح سرگردان است که آن را همراهی میکند دلگادو هم قابلیت آتش زدن اجسام را دارد. سومین عضو تیم Jones است که قابلیت های فنی زیادی دارد و در واقع هدایت سیستم های ماشینی و رباتیک بازی را به عهده دارد. شاید بتوان یکی از جالب ترین عضو های تیم را Church دانست که یک زن نینجاست و با شمشیر مبارزه میکند قابلیتی که این نینجا دارد این است که میتواند پرواز کند و نیروی عقب برگرداندن زمانه را هم دارد.


استفاده از قابلیت شخصیتها جالب است. به عنوان مثال در مرحله ای از بازی یک سپاه صد نفری رومی به شما حمله میکند، در این وضعیت سربازان رومی سپرهارا جلوی سینه نگه داشته اند و سر هایشان بدون محافظ است. شما میتوانید از قدرت Black که تک تیراندازتان به شما میرود استفاده کنید یا میتوانید از قدرت دلگادو بهره ببرید. شما میتوانید در طی بازی هر کدام از اعضا را هدایت کنید و به افراد دیگه دستور بدهید و همچنین میتوانید مقام افراد تیم را ارتقاء بدهید. هوش مصنوعی هم تیمی های شما به اندازه کافی بالا هست علاوه بر این کامپیوتر هم به صورت خودکار شما را در استفاده از استراتژی ها کمک خواهد کرد.


تیم سازنده بیشتر تلاش خودشان را روی بخش اکشن اول شخص بازی متمرکز کردند و معتقد هستند دید اول شخص بهترین حالت برای القاء حس وحشت در میان تمام سبک هاست.

و اما طراحی محدود بازی قدرت مانور را از شما میگیرد و همچنین غول آخر بازی دارای ابهت در حد انتظار نیست. بازی دارای Loading های طولانی نیز میباشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد