نقدوبررسی Enemy Territory: Quake Wars

Enemy Territory: Quake Wars 


8.0
عالی
 
GamePlay 
 7
Graphics 
 8
Sound 
 6
Value 
 7
Tilt 
 8
سطح بازی: Normal
درجه سنی: Teen
زمان یادگیری: بین 15 تا 30 دقیقه
نقد پلتفورم: PC X360 PS3
نقاط قوت : مد حالت چند نفره عالی و کار گروهی خوب
نقاط ضعف : سختی نسبی در کنترل وسائل نقلیه مختلف در بازی
 
حدود دو سال پیش استودیویی به نام Splash Damage اعلام کرد که قصد دارد بازی آنلاینی را برای PC بسازد. در این میان Activision دست به همکاری با این استودیو زد تا بازی Enemy Territory: Quake Wars را تولید کند. اغلب گیمرها اگر بازی Battlefield 2 را بازی نکرده باشند حداقل آن را دیده اند. این بازی نیز مانند بازی BF2 می باشد. مهمترین نقطه قوتی که از این بازی می توان نام برد گرافیک زیبای آن است. هدف اصلی طراحی این بازی تولید بازیی برای گیم نتی ها و طرفداران بازی ها آنلاین بود که در نهایت تصمیم بر این شد که هم به صورت آنلاین و هم به صورت Single Player قابل اجرا باشد.

 

اولین وصفی که از بازی می توان داشت این است که این بازی در جهان آینده رخ می دهد. در بازی شاهد نبردها ی تن به تن، نبردهای ماشینی، نبردهای های هوایی و نبردهای دریایی علیه روبات های مهاجم خواهیم بود. در این بازی از اسلحه ها و تجهیزات جنگی جدیدی استفاده شده است که در کمتر بازی شاهد آن بوده ایم. از دیگر ویژگی های این بازی تغییر بازی از اول شخص به سوم شخص و عکس آن چه در نبردهای پیاده و چه در سواره است که در بعضی از صحنه های نبرد به کمک شما خواهد آمد. در این بازی بین 24 تا 32 بازیکن خواهند توانست با یکدیگر به مبارزه بپردازند که مشخص نیست چگونه این سرور خواهد توانست این امکان را برقرار کند در حین بازی قادر خواهید بود که کارکتر خود را عوض کنید و با توجه به هوش خود، فردی را انتخاب کنید که در موقعیت حساسی از بازی قرار گرفته و می تواند آسیب های جدی تری بر دشمن وارد کند. نقشه بازی قابلیت زوم و نزدیک نمایی را دارد و شما خواهید توانست به راحتی مکان خود را تشخیص دهید و با توجه به موقعیتی که خود و دوستانتان دارید در آن محل ظاهر شوید. اگر در بازی مکانی را تخریب و یا منفجر کنید در نقشه آن نقطه را با علامت های مخصوص خواهید دید. مبارزه با روبات هایی که از هوش مصنوعی بالایی با قدرت فوق بشری بهره می برند بسیاد جالب و هیجان انگیز است.

 

در بازی افراد زیادی وجود دارند که هر کدام وظیفه ی خاص خود را دارند برای مثال سرباز باید اسلحه ها را حمل کند، Field Ops در توپخانه وظیفه آتش بازی و بمباران را بر عهده دارند و یا از Covert Ops برای نفوذ درون دشمن به طور مخفیانه استفاده می شود و Engineer که نیرویی قدرتمند برای جنگیدن نیست ولی می تواند در خرابی تاسیسات دشمن و تعمیر وسایل نقلیه و تاسیسات نیروهای خودی کمک کند و دیگر نیروهایی که ویژگی های خاص خود را دارند.

 

در دو طرف جنگ شاهد وسایل جنگی جدید و پیشرفته و مختلف خواهیم بود که به زیبایی شبیه سازی شده اند به طوری که از هر وسیله باید در مکان مخصوصی استفاده کنید. برای مثال اگر قصد عبور از راه خاکی را دارید باید اتومبیل مخصوص به آن را استفاده کنید و اگر قصد عبور از جاده ی آسفالت شده را دارید باید از وسیله نقلیه دیگری استفاده کنید. این وسایل نقلیه قابلیت پیشرفت و جدید تر شدن را دارند. در اینجا تعدادی از این وسایل نقلیه را معرفی می کنیم. اول از همه هلی کوپترهای Anansi که قابلیت های زیادی مثل دور زدن در کمترین زمان و شتاب بالا را در بر دارند. جیپ و ماشین های فوق مدرن که قابلیت حرکت در آب و پرواز در ارتفاع کم را دارند و یا Badgerها که ضد گلوله هستند. تانک های قدرتمند Titan و جت پر سرعت Icarus که بسیار کارایی دارند. در کل افراد زیادی با ویژگی ها و وظایف خاص خود به همراه وسایل نقلیه مدرن استفاده شده است.

 

موتور این بازی، از بازی Doom 3 گرفته شده که حتمآ با آن آشنایی دارید. به نظر می رسد که ما شاهد بازیی با گرافیکی نسبتآ خوب و پیشرفته هستیم که تغییرات آب و هوایی و محیط اطراف را به خوبی نشان می دهد. افکت های نوری و سایه گذاری با توجه به عکس ها در حد خوبی است. در کل با موتور گرافیکی جدیدی سر و کار نداریم ولی ممکن است که این موتور گرافیکی Upgrade شده باشد.

 

سازندگان بازی در طراحی و شبیه سازی وسایل نقلیه تلاش زیادی کرده اند که با توجه به عکس ها متوجه خواهید شد که چقدر زیبا درون وسایل نقلیه طراحی شده است برای مثال با نگاه کردن درون هواپیما اطلاعاتی در مورد کابین خلبان پیدا خواهید کرد. فیزیک بازی بسیار بالا خواهد بود به طوری که وسایل نقلیه ضربه پذیر خواهند بود و اثرات برخورد تیر بر آن ها می ماند و با برخورد ماشین ها به سنگ ها و موانع خراب می شوند. در این بازی از تکنولوژی Megatexture و 32000 Pixels-Square استفاده شده است.

 

برای این بازی تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته شده مثل طوفان های شدید و گرد و غبار و باران و برف که این ها از نظر استراتژی جنگی تاثیر پذیر خواهند بود به طوری که گاهی به دلیل شرایط بد آب و هوایی شما قادر به پرواز نخواهید بود و باید از طریق عملیات زمینی بازی را ادامه دهید.

 

این بازی در واقع برگرفته از دو بازی است. یکی بازی Quake II و دیگری بازی Wolfenstein که می توان از آن ها به عنوان بازی های پیروز زمان خود نام برد. این بازی می تواند با قابلیت های فراوان در قسمت آنلاین و با گرافیک خود زضایت گیمر را جلب کند.

 

نکته منفی در این بازی عدم وجود Voice Chat میباشد.

 


نظرات 1 + ارسال نظر
mr-sisili پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 13:15 http://www.mr-sisili.blogfa.com

من شما رو لینکوندم شما هم لطف کنید منو به اسم جومونگ & mr-sisili
بلینکون
بازم سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد