راهنمای بازی Race Driver : GRID

آموزش بازی گرید | راهنمای گرید | RACE DRIVER GRID | grid

تیتر های زرد آموزش فاکتورهای اصلی بازی هست . 
تیتر های آبی کمرنگ منوهای اصلی بازی هست .
تیتر های بنفش زیر مجموعه ی تیترهای بالای خود هستند .

شروع بازی : بعد از دیدن دمو به صفحه ی ساخت پروفایل میرسیم ٬ در گزینه ی اول اسم ٬ در گزینه ی دوم فامیل و در گزینه ی آخر کشور دلخواهتون رو انتخاب کنید البته زیاد دنبال ایران نگردید چون نداره . میتونید هر کشوری که دوستش دارید رو انتخاب کنید یا Rest of World رو . در صفحه ی بعدی اسمی رو انتخاب میکنید که در طول بازی شمارو باهاش صدا میزنن بهتره در قسمت Nicknames یه لقب برای خودتون انتخاب کنید . بعد میرسیم به منوی اصلی که تک تک همشو کالبد شکافی میکنم !

راهنمای کامل و آموزش همه چیز در مورد بازی در ادامه ی مطلب ...

سلام ٬ این هم راهنمای منو ها و کلا کل بازی و همچنین برخی ویژگی های بازی گرید که روش خیلی زحمت کشیدم . خودم تو ذهنم بود ضمن اینکه یکی از بازدید کننده ها هم درخواست کرده بود . امیدوارم راضی باشید ...( امین جان کجایی ؟!؟! دلمون برای مطالبت تنگ شده )

راهنمای بازی Race Driver : GRID

آموزش بازی گرید | راهنمای گرید | RACE DRIVER GRID | grid

تیتر های زرد آموزش فاکتورهای اصلی بازی هست . 
تیتر های آبی کمرنگ منوهای اصلی بازی هست .
تیتر های بنفش زیر مجموعه ی تیترهای بالای خود هستند .

شروع بازی : بعد از دیدن دمو به صفحه ی ساخت پروفایل میرسیم ٬ در گزینه ی اول اسم ٬ در گزینه ی دوم فامیل و در گزینه ی آخر کشور دلخواهتون رو انتخاب کنید البته زیاد دنبال ایران نگردید چون نداره . میتونید هر کشوری که دوستش دارید رو انتخاب کنید یا Rest of World رو . در صفحه ی بعدی اسمی رو انتخاب میکنید که در طول بازی شمارو باهاش صدا میزنن بهتره در قسمت Nicknames یه لقب برای خودتون انتخاب کنید . بعد میرسیم به منوی اصلی که تک تک همشو کالبد شکافی میکنم !

چگونگی فلش بک انجام دادن : وقتی تصادف کردید منتظر باشید تا حالت رپلی بیاد بعد با زدن کلید F2 برگردید عقبتر حالا با زدن کلید F12 فلش بک انجام میشه و برمیگردید کمی عقب تر . بقیه ی قابلیت ها مثل استخدام کردن و ... جلوتر گفته خواهد شد .

GRID WORLD : همون Career خودمون هست که حالت داستانی و اصلی بازی همین جاست . وقتی اومدید به این قسمت مستقیما میرید به مسابقه تا با حال و هوای بازی آشنا بشید . بعد از اولین مسابقه باید در قسمت Driver Offers برای تیم های دیگر مسابقه بدید تا شهرت ٬ مهارت و پول دربیارید . چند مسابقه ای انجام بدید تا ۶۰٫۰۰۰ € به دست بیارید . مقدار پولتون در گوشه ی سمت چپ و بالا مشخص هست . وقتی این مقدار پول رو به دست آوردید میتونید تیم تشکیل بدید ٬ بعد از آخرین مسابقه که پولتون جور شد یک صفحه ای میاد که شما باید توش یک اسم دلخواه برای تیم خود بذارید . در صفحه ی بعد رنگ و شماره ی ماشینتون رو مشخص کنید ٬ به این هم توجه کنید که هر ماشینی بخرید به این شکل درخواهد آمد . برای مشاده ی ماشینتون به صورت آزادانه کلید F1 رو زده و با کلید های جهت نما این ور اونور ببرید . از این به بعد هر وقت به GRID WORLD بیاید چهار گزینه خواهید داشت که در زیر همشو شفاف سازی میکنم .

Race Events : بیشتر وقت شما اینجا صرف خواهد شد ٬ این قسمت شامل سه ستون خواهد بود که ستون اول آمریکا ٬ ستون دوم اروپا و ستون سوم ژاپن میباشد . این سه ستون خود سه ردیف خواهد داشت که هر ردیف به منزله ی لیسانس میباشد . در هر ستون برای رفتن به لیسانس بعدی باید امتیازتون از حد معین بگذره ٬ برای رفتن به ستون دوم باید امتیازتون از ۸۰٫۰۰۰ و برای رفتن به ستون سوم باید امتیازتون از ۲۵۰٫۰۰۰ بگذره . منطقه ی آمریکا شامل لیسانس های Rookie Badge ٬ Pro Badge و National Badge میباشد همچنین منطقه ی اروپا شامل لیسانس های R ٬ B و A و منطقه ی ژاپن هم دارای لیسانس های Rookie ٬ Super Two و Super One میباشند . بعد از انجام مسابقات زیاد و باز کردن ردیف های سوم ٬ یک ردیف دیگری به نام Global اضافه میشود .

مسابقات ۲۴ ساعتی ( بخوانید ۲۴ دقیقه ای ) : این مسابقات بعد از چند بار برنده شددن در اونت ها برگزار میشوند به این ترتیب که در عرض ۲۴ دقیقه ( دربازی ۲۴ ساعت حساب میشود و تغییرات روز و شب نیز اعمال میشود ) و تا پایان آن هر کس در مکان اول باشد برنده میشود . وقتی به شما پیشنهاد انجام این مسابقات داده شود سه گزینه خواهید داشت ٬ برای تیم های دیگر مسابقه بدهید ٬ تیم خود را وارد کنید یا اصلا وارد نشوید . در پایان این مسابقات فصل هم تمام میشود و فصل جدیدی شروع میشود .

Driver Offers : آسانترین راه برای پول در آوردن مسابقه دادن برای تیم های دیگر است . در قسمت قبلی یعنی ریس اونتس برای انجام برخی مسابقه ها نیاز به خرید ماشین دارید و برای خرید آن باید پول داشته باشید میتوانید پول مورد نیاز خود را از اینجا تعیین کنید .

My Team : در این قسمت تیمتون رو کنترل خواهید کرد . گزینه ی اول برای تغییر نام تیمتون ٬ گزینه ی دوم برای رنگ آمیزی و شماره گذاری ماشینتون ٬ گزینه ی سوم برای دیدن رتبه ی تیم خودتون و تیم های دیگر و گزینه ی چهارم هم برای دیدنم امتیاز و رتبه ی خودتون و دیگر راننده ها به کار میره . با گذشت زمان و پیشرفت در بازی دو گزینه ی زیر نیز به این جمع اضافه خواهد شد .

Team Mate : در این بخش میتونید برای خود هم تیمی و کمک استخدام کنید برای اینکار دو راه دارید :

راهنمای تشکیل تیم : ۱) در همان قسمت بالا Ctrl رو بزنید ٬ در گزینه ی اول میزان پول اولیه ٬ در دومی محل و تخصص راننده و در سومی درصد پیروزیهای فرد رو انتخاب و با زدن کلید اینتر اونو جستجو کنید . اگر فردی وجود داشت که شرایط شما رو بپذیره با زدن اینتر در روش اونو استخدام کنید . ۲) در منوی مای تیم و در قسمت رنکینگ راننده ها روی راننده ی مورد نظر سیفت رو بزنید ٬ البته بعضی از اونها رو میتونید استخدام کنید .

Sponsors : با برنده شدن در مسابقات مختلف اسپانسرهای جدیدی آزاد میشوند که میتونید اینجا اونارو کنترل و عوض کنید و یا حذفشون کنید دقت کنید که هر اسپانسری به ازای انجام کاری که به شما میده پول خواهد داد ٬ این کار جلو Objective هر اسپانسر نشان داده میشود .

View Cars : در این قسمت میتونید ماشینهای خودتون رو ببینید ٬ بفروشید یا اونارو شستشو بدید .

RACE DAY : حالت عادی ماشین سواری که هیچ ربطی به قسمت دنیای گرید نداره . در خط اول کلاس مورد نظر ٬ در خط دوم ماشین مورد نظر ٬ در خط سوم محل مسابقه ٬ درخط چهارم راه ٬ در خط پنجم تعداد دور و در خط آخر هم تیمی که میخواید براش برونید رو انتخاب کنید . در صفحه ی بعدی درجه ی سختی و اول صف بودن یا آخرش رو انتخاب کرده و مسابقه بدید .

MULTIPLAYER : حالت چند نفره که به صورت آنلاین انجام میشه ٬ ما با این قسمت کاری نداریم .

OPTIONS : تنظیمات بازی هست که تک تک توضیح میدم .

My Profile : اینجا میتونید پروفایل خودتون رو ویرایش کنید ٬ عوض کنید یا یکی دیگه بسازید .

Driving Options : این قسمت خودش به چند بخش تقسیم میشه . گزینه ی اول برای عوض کردن حالت دنده ( اتوماتیک یا توسط شما ) و چند چیز دیگه که بهتره تغییرشون ندید . گزینه ی دوم دکمه های مورد استفاده در بازی رو نشون میده ٬ میتونید تغییرشون هم بدید :

تغییر دکمه ها به خصوص برای Game Pad یا دسته : به قسمت Controls برید بعد با زدن کلید جهت نمای راست بیاید روی حالت Custom ( یک بار اینتر بزنید تا تیک کنار Custom زده بشه ) ٬ حالا کلید Ctrl روی کیبرد رو بزنید تا ادیتیبل بشه بعد روی هر کلیدی که میخواهید عوضش کنید یک بار اینتر رو بزنید ٬ میبینید که روش علامت سوال آمد حالا هر کلیدی که دوست دارید جایگزین بشه بزنید ٬ اگر میخواهید از دسته یا گیم پد استفاده کنید دکمه های روی اونو بزنید .

گزینه ی سوم در بخش درایوینگ آپشنس برای تغییر تیزی یا کندی فرمون هست . گزینه ی آخری هم برای تغییر سرعت گاز و یا ترمز و چیزهای دیگه که توصیه ی میکنم اصلا تغییرشون ندید .

Screen Setup : در این قسمت میتونید تعیین کنید که تعداد دور و زمان نشون داده بشه یا نه همچنین نقشه ی گوچیک ٬ رتبه و ... .

Grafic Settings : همون طور که از اسمش پیداست برای تغییر ویژگی های گرافیکی بازی به کار میره . همچنین میتونید رزولیشن رو بیارید پایین ٬ جزئیات رو بالا پایین کنید و ...

Sound Setup : برای کم کردن یا زیاد کردن صدای افکت ها ٬ دیالوگ ها و موزیک مورد استفاده قرار میگیره .

Bonus Codes : برخی کدها رو میتونید اینجا وارد کنید که قبلا هم گذاشتیم ٬ اگر میخواهید همینجا کلیک کنید .

EXTRAS : اینجا میتونید کپی رایت بازی و اسامی سازندگان رو ببینید .

EXIT : اینم فکر نکنم کسی بدونه !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد