نقد + راهنمای کامل NHL09


نقد و بررسی بازی NHL09 از سیمز47

سازنده

EA Canada

انتشار دهنده

Electronic Arts

پلتفورمها

PS2, PS3, Xbox 360, PC

نقد برای پلتفورم؟

Xbox 360

سبک بازی

ورزشی

درجه سنی برای بازی

تمام سنین ( +10 )

زمان  یادگیری

حدود 30 دقیقه

درجه سختی بازی

متوسط

تاریخ انتشار

September 9, 2008

نمره سیمز47 به بازی

(10/9.0) اطلاعات بیشتر در آخر نقد...

کپی برداری از جرء یا کل این مطلب بدون درج لینک و منبع سیمز47 غیر مجاز است!!!


نقد و بررسی:
با توجه به راهنمای مفصلی که نوشته شده و با خواندن آن می توانید با بازی آشنایی کامل پیدا کنید، نقد را کوتاه کرده ایم.  
مطمئنا خیلی از شما تا حالا نام هاکی را شنیده اید اما بعید می دانم کسی یک مسابقه هاکی را به طور کامل دیده باشد. در واقع دو نوع از این ورزش وجود دارید. یک نوع هاکی که در سالن انجام می شود و مسابقات آن در کشورمان هم در جریان است و دیگری هاکی روی یخ (  ICE HOCKEY ) که فقط در اروپا و آمریکا و کانادا به صورت حرفه ای دنبال می شود و همانند لیگ برتر انگلیس در فوتبال و  NBA در بسکتبال که معتبرترین لیگ های مربوط به آن ورزش هستند،  NHL  هم در  ICE HOCKEY معتبرترین است که در کشورهای امریکا و کانادا در جریان است. برای کسانی که در  FIFA یا  PES خبره هستند شاید در ابتدا، بازی کردن  NHL کمی سخت باشد مخصوصا گل زدن آن، اما به زودی بعد از یکی دو مسابقه که انجام دادید چنان جذب این بازی می شوید که دل کندن از آن سخت می شود.    NHL09در بسیاری از سایت های خارجی عنوان برترین بازی ورزشی سال و یکی از بهترین بازی ورزش سال های اخیر را به خود اختصاص داده است و مثل توپ سر و صدا کرده است! البته  NHL09   اولین بازی این سری نیست و من نسخه های 08، 07 و ... آن را هم بازی کرده ام اما بهترین آن است. نگران قوانین هاکی نباشید چون از فوتبال بی قانون تر است! هیچ اوت و بیرون رفتنی در بازی وجود ندارد مگر  PUCK ( توپ مخصوص هاکی ) را به میان تماشاچی ها بزنید، اگر کسی را هم هل بدهید یا حتی بزنید خطایی گرفته نمی شود و دیگر قوانین هم مثل فوتبال و فوتسال است که همه می شناسید بر خلاف بازی بسکت بال که اگر قوانین مسابقه را ندانید واقعا به مشکل برمی خورید. بازی هاکی سرعت خوبی دارد و حتی از فوتبال جذاب تر است چون معمولا در هر بازی 4 – 5 تا گل زده می شود. شاید در واقعیت   دیده   باشید که بازیکنان در هاکی روی یخ به جان هم میفتدند و همدیگر را می زنند و یکی از جذابیت های این ورزش هم همین است! اما در بازی قابلیت دعوا وجود ندارد. گل زدن در  NHL با آن دروازه کوچک و گلری که تقریبا کل آن را گرفته است کمی با فوتبال فرق دارد. ما راهنمای آنرا در پائین به طور کامل نوشته ایم که حتما مطالعه می کنید و بعد از بازی لذت می برید.  
گرافیک و صدا بسیار خوب شبیه سازی شده اند. تیم ها و ورزشگاه ها و بازیکنان و حتی مربی ها هم همینطور، این ویژگی سری بازی های  EA SPORTS و  2K است که بر خلاف شرکت کونامی که لیسانس فیفا و دیگر فدراسیون های ورزشی را را خریداری کرده اند. موسیقی ها هم که عمدتا راک هستند بسیار عالی هستند و هیجان شما را افزایش می دهند.
مانند تمام بازی های ورزشی دیگر  NHL09 در کنسول ها به خصوص   X360 بهتر از  PC است.
نوشتن این نقد همانطور که گفتم معرفی یک ورزش هیجان انگیز و فوق العاده برای کسانی که دیگر از  FIFA و  PES خسته شده اند که هر سال نسخه بعدی شان با قبلی فرقی ندارد! به شما توصیه می کنم حتما  NHL09  را تهیه کنید که لذت زیادی خواهید برد. چه بسا به هاکی علاقه مند شدید و مسابقات آن را دنبال کردید برای همین هم گفتم این مطلب به توسعه ورزش در کشورمان کمک می کند.

نتیجه گیری و امتیاز سیمز47 به بازی: NHL09

نوآوری

8.5 (بسیار خوب)

مد Be a Pro را قبل از اینکه بازی برایتان تکراری شود حتما بازی کنید تا جذابیت بی نظیر آن را از دست نداده اید. زاویه دوربین ها در بیشتر موارد مناسب و خوب طراحی شده اند و شما دید کافی دارید. برای فوتبال بازانی که اولین بار این بازی را انجام می دهند تماما نوآوری و جذابیت است!( + ) منوها نسبت به NHL های قبلی تکراری و قدیمی است ( - )

گیم پلی:

9.0 (عالی)

مد Be a Pro با کمترین نقص آمده است تا یکی از بهترین مدها در کل بازی های ورزشی باشد. با امکاناتی که وجود دارد آن لاین بازی کردن و وارد شدن به لیگ سراسری هاکی لطف یگری دارد. ( + )

صداگذاری:

) 9.0عالی)

صدای برخوردها، خراشیدن یخ، پچ پچ های درون زمین و بوق گل، همگی عالی هستند. Bill Clement و Gary Thorne به خوبی مسابقات را گزارش و از نکات طنز آمیز و القای هیجان به مسابقه استفاده می کنند. آهنگ های راک شنیدنی هستند. ( + )

گرافیک:

8.5  (بسیار خوب(

برخی مسائل فریم ریت ( - ) قیافه مربی ها و بازیکنان بسیار به واقعیت نزدیک است. ورزشگاه ها عالی طراحی شده اند و شما ویژگی های یخ را در زمین هاکی به خوبی احساس می کنید. جزئیات بسیار زیاد است و انیمیشن های برخورد و حرکات بازیکنان پیچیده و واقعی است. ( + )

امتیاز نویسنده نقد به بازی:(در آخرین نگاه)

8.5 ( بسیار خوب )

سرعتی که در ذات هاکی است آن را بسیار جذاب و یک تجربه به یاد ماندی کرده است. کنترل بازی انقدر راحت است که هر کسی حتی مبتدی ها به راحتی به آن عادت می کنند. ( + ) متاسفانه به دلیل طرفدار نداشتن این ورزش در ایران، شبیه سازی دقیق تیم ها و ... که نیمی از جذابیت این بازی را تشکیل می دهند به چشم نمی آید. نسخه PC بازی به خوبی نسخه های کنسولی نیست. ( - )

امتیاز سیمز47 به بازی:(میانگین نیست!)

9.0 ( عالی )

یکی از بهترین بازی های ورزشی چند سال اخیر را از دست ندهید.


در هاکی دروازبان شش دانگ از دروازه محافظت می کنند!


در مد Be a Pro بازیکن دلخواه خود را بسیازید و یکی از بهترین مدهای چند سال اخیر را تجربه کنید

گل زدن در هاکی با آن بوقی که به صدا درمی آید واقعا لذت بخش است!

راهنما:
این راهنما از 5 بخش تشکیل شده که فهرست آن به شرح زیر است:
1- منو
2- حمله
3- دفاع
4-  Be a Pro
5- Dynasty

بخش اول: منوی اصلی
EA SPORTS  در  NHL09 تعدادی  mode جدید و خوب را اضافه کرده است که ارزش این بازی را بیش از پیش بالا برده است. در این بخش شما شرح کوتاهی از مجموعه این مدها را می خوانید که به شما در شناخت آنها و راحت تر کار کردن با منوی اصلی بازی کمک می کند.

Play Now :  
این قسمت از بازی مانند قسمت  kick off سری فیفا می باشد. در این قسمت شما تیم خود و تیم حریفتان را انتخاب و با  CPU یا دوستتان بازی می کنید. این قسمت سریع ترین راه برای شروع یک بازی هاکی است.

Dynasty:در این قسمت همانند  manager mode سری فیفا می توانید به عنوان سرمربی گری و مدیریت هر باشگاهی که می خواهید را به عهده بگیرید. در این قسمت شما پس از فصل قانونی ساختار کلی تیم و بازیکنانتان را آماده ی مسابقات  play off ( جام حذفی ) می کنید. ما در این راهنمایی بیشتر از هر قسمت دیگری به این مد پرداخته ایم.

EA Sports World Tournament
این تورنومنت تیم های مختلف کشورهای جهان را دور هم گردآوری می کند. به جز بازیکنان سنتی تیم های   NHL، بازیکنان دیگر تیم ها با توجه با ملیت خود تیم بندی می شوند. مثلا کشور کانادا که قوی ترین تیم را نیز داراست، تیم ملی خود را به مسابقات آورده است. در اینجا شما می توانید تنظیمات مختلفی را در نحوه حذف شدن تیم ها در دوره مسابقاتی که برگزار می کنید انجام دهید.

 Shootout Modeاین بخش یک بازیکن را در مقابل دروازبان قرار می دهد. تقریبا حالتی مانند پنالتی در فوتبال را دارد با این تفاوت که شما از وسط زمین تا دم دروازه می توانید حرکت کنید. 

Practice - Shooting Drill
این قسمت تمرین بسیار خوبی برای شوت کردن و زدن هدف های شماست.


Practice - Skating Drill
در این قسمت شما با  puck ( توپ مخصوص هاکی! ) راه خود را از میان موانع مخروطی عبور می دهید. علاوه بر بالا بردن هر چه بیشتر سرعتتان باید  puck را هم نگه دارید تا از کنترل شما خارج نشود.

Practice - Team Practice
در این قسمت شما می توانید به صورت تمرینی تیم خود را در مقابل تیم دیگر یا فقط دروازبان آنها قرار دهید و تاکتیک های حمله و دفاع خود را اجرا کنید. تنظیمات در این قسمت بسیار زیاد است.


Practice - Goalie Practiceشما فقط کنترل دروازبان را به عهده دارید. می توانید خود را در برابر یک یا چند حریف قرار دهید. شما باید 5 فضای خالی دروازه تان را پوشش دهید. 


Create Playsبه شما اجازه می دهد تا بازی های مختلفی را ساخته و امتحان کنید. شما می توانید از بازیکنان مختلفی استفاده کنید و یک بازی را که ساخته اید در  practice mode امتحان کنید. شما می توانید بازی را ذخیره و آن را در طی یک مسابقه اجرا کنید. 

توجه: 
برای خواندن ادامه راهنمای کامل و عکس دار  باید لینک زیر را دانلود کنید، برای اجرای آن احتیاج به برنامه Adobe Reader دارید. 

http://pph47.persiangig.com/other/NHL%2009/NHL09.pdf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد