پیش نمایش Gears of War 2


Gears of War 2 



Gears of warبازی که به نوبه ی خود یک شاهکار عظیم بود و توانست درمدت کوتاهی طرفداران بسیاری را به خود جلب کند.h;k,k نسخه ی دوم این بازی یک اکشن سوم شخص و باز هم تاکتیکی است و توسط epic games ساخته خواهد شد ، ناشر بازی مانند نسخه ی قبلی مایکروسافت است. این بازی ، در انحصار کنسول ایکس باکس 360 خواهد بود، gears of war 1 نیز ، قرار بود یک اکسکلوسیو کامل باشد اما ، سرانجام نسخه ی پی سی آن نیز به بازار آمد(اگر چه خیلی دیرتر) و بازی در گروه تایم اکسکلوسیو جای گرفت.بنابراین به انتظار نشتن برای نسخه ی پی سی نیز کار نا معقولی نیست. شروع ساخت این بازی برای اولین بار در کنفرانس سازندگان بازی در تاریخ 20 فوریه 2008 توسط کلیف بلزینسکی اعلام شد. طرفداران از آن زمان و حتی زودتر منتظر این بازی بوده اند ، تاریخ انتشار نوامبر 2008 اعلام شده ، موتور گرافیکی بازی نیز نسخه ی سنگینی از آنریل انجین 3 خواهد بود.


دمویی که در کنفرانس سازندگان نمایش داده شد ، نشان میداد که هسته ی گیم پلی شباهت بسیاری به نسخه ی اول دارد و جذابیت قدیمی را دارد، یعنی اکشن سوم شخص به صورت تاکتیکی ،سرعتی است و مانند نسخه ی اول سنگرگیری در بازی اهمیت بسیار زیادی دارد. به هر حال امیدواریم گیم پلی نسخه ی دوم به عنوان دنباله ای از شاهکار اپیک خوب ظاهر شود ، در حدی که بتواند طرفداران را راضی کند.

جان دی ماگیو گوینده شخصیت اصلی بازی مارکوس فنیکس به گزارشگران سایت IGNگفت که بازیباز ها در نسخه ی جدید قادر خواهند بود تا با برومکس های عظیم الجثه به مبارزه بپردازند. همچنین او اظهار کرد که در این نسخه با داستانی عمیق تر ، شخصیت های تازه ، اسلحه های جدید و دشمنان نو مواجه خواهید شد. همچنین گیم پلی این اجازه را به بازیباز می دهد تا با کامپیوتر یا یک شخص دیگر به دوئل با اره برقی( بکار رفته در لانسر رایفل) مشغول شود. بعد از کنفرانس سازندگان در یک تریلر منتشر شده توسط اپیک قسمتی از گیم پلی بازی به نمایش گذاشته شد این تریلر یکی از قابلیت های جدید بازی مربوط به افراد زخمی یا مرده را نیز شامل می شد این قابلیت که قرار است در gears of war 2 شاهد آن باشیم بدین صورت است که بازیباز می تواند از اجساد به عنوان سپری برای گلوله استفاده کند و آن ها را همراه خود به اطراف حمل کند، از دیگر قسمت های گیم پلی که به نمایش درآمد خزیدن بر روی زمین بود. بازیباز در حالی که به شدت زخمی شده است روی زمین می افتد ، در این حالت او می تواند روی زمین بخزد و خود را به نزدیکترین پناهگاه یا دوستش برساند ، تا آخرین راه برای زنده ماندن را امتحان کرده باشد. همچنین با زدن دکمه ی A خزیدن سریع تر انجام می گیرد. البته در این حین درجه ی سلامتی رو به کاهش می گذارد و خون از بدن بازیباز به روی زمین می چکد و ردی قرمز بر روی کف باقی می گذارد ، دشمنان نیز می توانند با استفاده از رد خون زودتر از آن چه فکر می کنید دخل شما را بیاورند .


در نسخه ای از مجله ی game informer (که در می 2008 منتشر شده بود)، یکی از مقالات آشکار ساخت که گیم پلی بازی بخش های جدید زیادی دارد ، بازیباز ها اکنون می توانند در تنظیمات دلخواه خودشان در حالت co-op بازی کنند. به عنوان مثال شما درجه ی سختی را casual انتخاب می کنید در حالی که هم تیمی هایتان در حال مبارزه با درجه ی سختی hardcore هستند.در بازی 4 درجه ی سختی وجود خواهد داشت در مورد پایین ترین درجه ی سختی (casual) رود فرگوسن اظهار تاسف کرد در بازی اول با اینکه ما روی درجه ی سختی خوب کار کرده بودیم باز هم بازی کمی سخت به نظر می رسید.بعضی از افتخارات را xbox live پلیر ها می توانند در هر دوحالت تک نفره و چند نفره به دست آورند و این خود به جذابیت گیم پلی می افزاید مانند دستیابی به 1000 شلیک هدشات ! دشمنان جدیدی نیز به بازی اضافه خواهند شد که گروهی از آنان به توصیف کلیف بلزینسکی اینگونه هستند: برومک ها مثل یک بچه خرس های پاندا هستند.


برای یک داستان عمیق تر ، تیم سازنده جوشا اورتگا را استخدام کرده تا حالت درام بیشتری به این داستان تخیلی اضافه کند ، با توجه به آنچه در ادامه می خوانید به نظر می رسد که او کار خوب را به خوبی انجام خواهد داد.

داستان بازی 6 ماه بعد از انفجار بمب لایتمس در پایان نسخه ی اول شروع می شود. اکثر لوکاست ها از بین رفته اند. اما انفجار باعث جمع شدن مقدار زیادی محلول معلق در زیر زمین شده که می بایست تبخیر شوند ، با تبخیر این مایع ، بلای دیگری به نام راست لانگ به جان اندک تعداد انسان های زنده مانده می افتد. در حالی که انسان ها در حال وفق دادن خود با مشکلات هستند ، لوکاست های نجات یافته راهی برای ایجاد تونل در زیر قلعه ها ی انسان ها کشف می کنند.تنها مکان غیر قابل رسوخ انسان ها که امن ترین پناهگاه برای زنده ماندن است یعنی ژاکینتو پلاتئو مورد نفوذ قرار می گیرد ، و حالا برای جلو گیری از سقوط ژاکینتو ، مارکوس فینکس،دومینیک سانتیاگو ، و گروه چهار نفره ی جدید دلتا به مقابله با لوکاست ها می پردازند.


تهیه کننده بازی رود فرگوسن می گوید(( در نجات ژاکینتو آن ها حق انتخابی ندارند اما نباید جنگ را به لوکاست ها واگذار کنند.))
همچنین نویسنده ی کمیک بازی جوش اورتگا نیز در مورد داستان اعلام کرد: ((خطر و خطر کردن افزایش یافته ، این آخرین مقاومت برای انسانیت است . همه چیز تحت شعاع است ، هیچ جا امن نیست ...))


بخش هایی از داستان در نامه های شخصی، ضوابط پزشکی و یک راهنمای جنگ یافت می شوند. میان پرده ها نیز به وسیله ی موتور قوی اپیک رندر می شوند ، همچنین گقتگو ها بسیار با حس تر کار خواهند شد.


در این نسخه باز هم مارکوس فینکس و دومینیک سانتیگو به همراه سایر شخصیت های قبلی مانند کول و برد حضور خواهند داشت علاوه بر این بازی شخصیت های جدید زیادی را به شما معرفی خواهد کرد مانند چرمن پراسکات ، سرجوخه ی دیکتاتور COG ، تای کالیسو یک شخصیت معنوی و متفکر از جنگجویان باند وحشت ... و (( د زی)) یکی از موسسان که برای نجات خانواده اش به COG پیوست ، علاوه بر این همسر دومینیک ، ماریا، در بعضی از قسمت ها حضور پیدا می کند و جستجوی دومینیک برای یافتن او بخش مهمی از داستان را تشکیل می دهد.

حالت چند نفره ی بازی ، نیز شکل جدیدی به خود خواهد گرفت و تا سقف 10 نفر را پشتیبانی می کند. مجله ی x360 اعلام کرد در gears of war 2 جداقل 3 گونه ی جداگانه برای بخش چند نفره وجود خواهد داشت که حالت های guardian ، wingman و meatflag هستند. Guardian در واقع یک گونه از Assassination از بازی اصلی (نسخه ی 1) است ، اما بر خلاف نسخه ی یک به بازیباز ها اجازه ی ادامه ی بازی بعد از مرگ سرجوخه ی گروه را می دهد. Wingman بازیباز ها را به گرو ه های دو نفره تقسیم کرده و اجازه می دهد که در کنار هم مبارزه کنند. بخش سوم meatflag است که شباهت بسیاری به capture the flag دارد ، در این بخش افراد باید با کشتن افراد دشمن و حمل جسد و گوشت آن به مرکز بیس خودشان امتیاز بیشتری کسب کنند.

در کنفرانس سازندگان بازی های رایانه ای 2008 در سان فرانسیسکو و کالیفرنیا ، epic games سازنده ی بازی بهبود های زیادی را با عملکرد بالادر موتور بازی (unrel engine 3) به نمایش گذاست. برای اثبات قدرت گرافیکی تکنیک های جدید نور پردازی ، سایه های داینامیک در کنار پیکسل شیدینگ بالا برای رندر تصاویر هرچه نزدیک تر به واقعیت را توضیح داد . همچنین در ادامه به مقایسه ی میان شخصیت ها و محیط بازی با سایر بازی های ساخته شده بر پایه ی همین موتور گرافیکی کرد.


فیزیک بازی جدید شامل پیشرفت در پردازش افکت آب در نور های مختلف و حرکات داینامیک طبیعی می باشد. بدن های نرم شخصیت ها و طراحی گوشت لوکاست ها نیز وقت زیادی می برد. بزرگترین تغییر فیزیک نسبت به نسخه ی قبلی مایه هایی از تخریب محیط به صورت همزمان می باشد. بعضی از اشیا با توجه به نیرویی که تحمل می کنند ممکن است خمیده شوند یا بشکنند. در دموی به نمایش در آمده شاهد تخریب اجسام چوبی و قطعه سنگ ها بودیم. که خبر از فیزیک مناسب بازی می دهند ، بنابراین gears of war 2 از نظر فیزیک از سایر هم قطاران خود چندان عقب نخواهد ماند.


در 20 فوریه 2008 همراه با اعلان عمومی آغاز ساخت بازی ، تعدادی عکس و یک تم gears of war 2 به همراه تریلر به نمایش در آمده در کنفرانس در xbox live marketplace در دسترس کاربران ایکس باکس بودند. همچنین در 9 می 2008 یک نسخه ی کوتاه که گیم پلی را آشکار می ساخت در مارکتپلیس ایکس باکس قرار گرفت . به هر حال اینبار هم با یک عنوان معمولی یا هرچیز دیگری که نامش را می گذارید طرف نیستیم ، آنطور که اپیک می خواهد و می گوید ، کسانی که این بازی را تجربه می کنند و xbox 360 ندارند همیشه در حسرت یک نسخه ی elite خواهند ماند... با اینکه برای قضاوت زود است ولی ما منتظر این عنوان خواهیم نشست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد