پیش نمایش Fable II


Fable II 



بازی fable 2 یکی از محصولات شرکت مایکروسافت است و توسط Lion head Studios توسع یافته است . نسخه اول این بازی در سال 2004 منتشر شد fable 2 نیز در ادامه نسخه اول این بازی ساخته شده است و داستان بازی را 500 سال پس از اتفاقات نسخه اول دنبال می کند . بازی در یکی از مستعمرات انگلستان آغاز میشود و قهرمان بازی میتواند مرد یا زن باشد او یک انسان کاملا معمولی است و از سلاح های معمولی برای جنگ استفاده میکند . یکی از مهم ترین ویژگی های کاراکتر بازی ویژگی دگردیسی است ، در واقع کاراکتر بازی می تواند خوب یا بد باشد ، با توجه به این که بازیکن در طول بازی چگونه بازی کند کاراکتر پلید یا پاک خواهد بود . با توجه به شخصیتی که بازیکن برای کاراکتر بازی انتخاب میکند ، او حرکات و فنون و سلاح های متفاوتی را به کار خواهد گرفت . البته این ویژگی به پاک بودن یا پلید یا شیطانی بودن او مربوط نمیشود . شیوه جنگیدن کاراکتر بازی واقع گراست. او از سلاح هایی مانند شمشیر ، تفنگ ، تبر ، گرز استفاده میکند . سلاح ها معمولی به نظر می رسد ، اما کاراکتر بازی از هر یک از سلاح ها با توجه به موقعیت مکانی و شرایط دشمن به طرز خاصی بهره مند میشود .به عنوان مثال اگر بازیکن روی یک برج بلند مشغول مبارزه می شود از سلاح خود برای هل دادن حریف استفاده می کند. گاهی نیز از اشیای پیرامون بهره می برد و آن ها را مانند یک سلاح به کار می گیرد .


یکی از نکات جالبی که دراین بازی وجود دارد حیوان دست آموز است . کاراکتر بازی در شهر پرسه می زند و در خیابان های مختلف سگ های ولگردی وجو دارد که بازیکن میتواند با این سگ ها خوب یا بد رفتار کند و سگ ها متناسب با رفتار بازیکن عکس العمل نشان میدهند . اگر بازیکن با یک سگ خوش رفتاری کند سگ به او وفادار می شود و دنبال او راه می افتد . هر چه قدر که لطف کاراکتر بازی به سگ بیشتر شود ، سگ وفادار تر میشود و در جنگ ها برای صاحب خود فداکاری می کند سگ به خوبی مراقب صاحبش است و قبل از نزدیک شدن دشمنان به او با پارس کردن او را از وجود خطر آگاه می کند . در طول بازی سگ های زیادی وجود دارد اما با این وجود سازنده بازی مدعی است که هر یک از سگ ها منحصر بفردندو خصوصیات خاص خود را دارند مثلا اگر بازیکن با یک سگ بد رفتاری کرده باشد در برخورد مجدد ، سگ به او حمله خواهد می کند .


محیطی که بازی در آن اتفاق می افتد ،از چند شهر بزرگ و زمین های پیرامون آن تشکیل شده است . این فضا کاملاً دینامیک طراحی شده و در طول بازی دائم در حال تغییر است به عنوان مثال در نزدیک شهر ها کمپ های تجاری کوچک ساخته می شود . بازکن میتواند به یک کمپ کمک یا با آن مبارزه کند در این صورت یک کمپ می تواند رشد کند و کم کم به یک دهکده یا شهر تبدیل شود یا این که اندکی آبادانی خود را از دست بدهد و زمینی خشک و بی حاصل شود .


یکی از اتفاقاتی که در بیشتر بازی ها برای قهرمانان رخ می دهد ، مرگ است. در بیشتر بازیها اگر بازیکن نتواند به خوبی از موانع عبور کند ، ممکن است کاراکتر خود را به سمت مرگ هدایت کند در fable2 کاراکتر نمی میرد ، بلکه بر اثر جراحت یا آسیب دیدگی از هوش می رود . دشمنان بی رحم او نیز با سلاح های خود به جان کاراکتر می افتند در این صورت آثار بریدگی روی چهره کاراکتر به وجود می آید . این بریدگی ها و جراحت ها از شکست های او حکایت میکند . در صورتی که تعداد زخم های یک کاراکتر زیاد باشد ، او اعتبارش را از دست می دهد و مردم با او مانند یک شکست خورده بی آبرو رفتار می کنند .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد