پیش نمایش Fuel

Fuel 



اگر هوس یک بازی ریسینگ عجیب و متفاوت از دیگر بازیهای این سبک کرده اید باید تا سال 2009 صبر کنید. بله سال 2009 (که البته زیاد هم زمان دقیقی نیست) زمانی است که بازی Fuelعرضه خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد بر بسیاری از بازیهای هم سبکش غلبه خواهد کرد. چیزهایی که ما از ترایلر های پخش شده از بازی Fuel دیده ایم فراتر از بازیهای امروزی و تجربه شده های دیروزی ما بوده است. وسعت فوق العاده بازی , گرافیک و فیزیک عالی , حرکات بسیار زیبای اشیا و موجودات حاضر در بازی و در نهایت گیم پلی بسیار زیبا و منحصر به فرد بازی از جمله مولفه هایی هستند که میتوانند این بازی را به یکی از بهترین های سبک خودش تبدیل کنند. در این جا باید به pcباز ها هم مژده ای داد چون بالاخره آنها هم خواهند توانست چنین بازی را تجربه کنند.

 


این بازی قرار است برای سه پلت فورم PC ,XBOX360 , PS3 منتشر شود . سازنده بازی Asobo Studios و ناشر آن شرکت Codemasters میباشد. ممکن است خیلی ها شرکت Asobo Studios را نشناسند و به بازی که توسط این شرکت ساخته میشود اطمینان نداشته باشند اما در اینجا باید گفت که این بازی ، بازی بزرگی خواهد بود که Codemasters انتشار آن را به عهده گرفته است . البته من در اینجا نمیخواهم بگویم که اگر Codemasters انتشار هر بازی را برعهده گرفت آن بازی بازی بزرگی خواهد بود ، اما آنچه که ما تا کنون از ویدئوهای پخش شده از بازی دیده ایم نوید این امر را داده است . شاید تاکنون اطلاعات زیادی از بازی فاش نشده باشد اما همان مقدار اندکی که ما دیده ایم ما را در انتظار یکی از بهترین بازیهای سبک رانندگی گذاشته است. بهتر است اینک به خود بازی بپردازیم.

 


Fuel یک بازی Open World Racing میباشد که در آن بازیکنان انواع و اقسام آب و هوا نظیر طوفان و باران و گردباد و حتی یک دوره کامل شبانه روز را تجربه میکنند. تنوع آب و هوا یکی از مسائلی است که در این بازی خود را نشان خواهد داد و این بازی را به یک عنوان مجزا از دیگر بازیها تبدیل خواهد ساخت. در این بازی هر منطقه آب و هوای منحصر بفرد خود را دارد و انصافا این تنوع بسیار زیبا و واقع بینانه کار شده است . آب و هوای طوفانی که در بازی بسیار شاهد آن خواهیم بود یکی از زیبا ترین مولفه های آب و هوایی این بازی خواهد بود . وجود چنین چیزی بسیار خوب است اما نگرانی من از این است که تجربه این موقعیت بسیار زیبا پس از مدتی بازی کردن تکراری شود و لذت و هیجان اولیه خود را از دست بدهد. بازی فقط در طوفان و باران انجام نمیشود . به صراحت میتوان گفت که هرنوع آب و هوایی که ممکن است در یک بازی Open World وجود داشته باشد در این بازی وجود دارد. آب و هوای گرم که لذت بسیار خاص و حس واقع گرایانه ایی را به شما القا خواهد کرد. انعکاس و برخورد نور خورشید به چشمان شما آنقدر طبیعی کار شده است که گاهی باعث میشود مسیر مسابقه را گم کنید و از دور خارج شوید! رانندگی در شب هم تجربه ای نوین را مقابل شما قرار خواهد گذاشت . البته در اکثر بازیهای سبک رانندگی ما رانندگی در شب را داشته ایم اما رانندگی در شب بازی Fuel با دیگر بازیهای سبک خودش متفاوت خواهد بود. مسیر های عجیب و غریب به همراه تکنیک های مدرن رانندگی (در نوع دوچرخ و چهار چرخ) یک بازی متفاوت را خلق خواهد کرد.



در این بازی همه چیز در محیط ها وجود دارد ، از فرعی ترین اشیا گرفته تا اشیائی که باید در اطراف شما وجود داشته باشند. در محیط های جنگلی درختان و گیاهان ، در محیط های بیابانی ، آفتاب گرم و سوزان به همراه تمام ادوات و وسایلی که بوسیله انسانها تعبیه شده است ، همه و همه بسیار زیبا طراحی شده اند و به احتمال بسیار زیاد شما را راضی خواهند کرد. فیزیک بازی و اشیا موجود در بازی تاکنون از روی ترایلر های پخش شده خود را خوب نشان داده است و احتمالا فیزیک بازی از قدرت بالایی برخوردار خواهد بود.


به جمله بعدی توجه کنید . گفته میشود که مساحت محیطی که بازی در آن انجام میشود بیش از 14000 کیلومتر مربع(5000 مایل مربع) میباشد و بازکنان قادر خواهند بود که به هر جا که بخواهند بروند و درآنجا مسابقه بدهند، به طوری که چنین چیزی تا کنون بی سابقه بوده است و نمونه اش در هیچ بازی دیگری دیده نشده است. این قسمت از بازی میتواند قدرت یک بازی Open World را به رخ رقیبان خود بکشد. 14000کیلومتر مربع از محیط و به همراه تمام چیزهایی که در این محیط وجود دارد وسعت و حجم بصری بسیار بالایی را در اختیار قرار میدهد که به نظر من این میتواند دلیلی بر موفقیت پیش تر از عرضه بازی باشد.

 


یکی دیگر از مزایا و محاسنی که این بازی خواهد داشت سبک بودن بازی است.همیشه بازیخور ها از طولانی بودن لودینگ های بسیاری از بازی ها گله مند بوده اند و این لودینگ های طولانی را مایه ی اعصاب خوردی خود میدانسته اند. اما در بازی Fuel هیچ گونه لودینگی وجود ندارد(البته بنا به گفته سازندگان بازی) ! در بازی نقشه ها و محیط وسیعی وجود دارد که شما با وجود نداشتن هیچ گونه زمان بارگذاری خود را به خوبی درون این محیط ها حس خواهید کرد. علاوه بر مسائلی که پیش تر به آنها اشاره شد این مسئله هم میتواند برگ برنده ای برای بازی باشد.

 


در بازی Fuel میتوانید از انواع و اقسام خودرو های دوچرخ و چهارچرخ استفاده کنید و به مسابقه بپردازید. تنوع خودرو ها هم در بازی خوب است و در نوع خود جالب. با توجه به ترایلر های پخش شده از بازی، دراین بازی خودروهای عجیب و غریبی وجود دارد که شما میتوانید با آنها بازی کنید. خودرو ها از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار خواهند بود . تصادفات هم دربازی بسیار زیبا خواهند بود و جلوه های بصری بسیار بالایی برای شما خلق خواهند کرد. برخورد اتومبیل ها با هم و آسیب پذیری آنها هم واقع بینانه و زیبا خواهد بود .

 


از دیگر مواردی که با دیدن ترایلر بازی نظرم به آن جذب شد سیستم چرخش دوربین بود. در این بازی مانند دیگر بازی های هم سبکش انتظار نداشته باشید که دوربین همیشه شما را از یک زاویه تعیین شده نشان بدهد ! دوربین بازی در هر موقعیتی از بازی مکانی خاص را انتخاب میکند و مسابقه و حریفان شما را به شما نشان خواهد داد.

 


این بازی در سال 2009 عرضه خواهد شد و به نظر من بسیاری از بازیهای بزرگ هم سبکش مثل MotorStorm را با چالش روبرو خواهد کرد .وجود رقیبان بزرگی مانند MotorStorm باعث میشود که سازندگان عزم خود را بیشتر جزم کنند و به این بازی بزرگ بیشتر برسند و تا میتوانند بازی را بهتر بسازند. 
منتظر عرضه این شاهکار باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد