نقدوبررسی X-Men: The Official Game

X-Men: The Official Game 


6.0
متوسط
 
GamePlay 
 6
Graphics 
 5
Sound 
 5
Value 
 4
Tilt 
 4
سطح بازی: Easy
درجه سنی: Teen
زمان یادگیری: بین 15 تا 30 دقیقه
نقد پلتفورم: PC X360 DS
نقاط قوت : گیم پلی جالب و پر تحرک
نقاط ضعف : گرافیک نه چندان حرفه ای و داستان پردازی ضعیف
یک بازی ساخته شده از روی فیلم X-MEN که روایت داستان فیلم شماره دوم و سوم این سری میباشد. معمولا بازیهایی که از روی فیلمها ساخته میشوند چندان موفق نمیباشند و حالت سوء استفاده از موقغیت دارند. البته تعدادی از آنها موفق به فروش بالا میشوند که آن را اکثرا مدیون محبوبیت فیلم و تبلیغات میباشند. بازی هایی مثل کینگ کنگ و ارباب حلقه ها و Transformers را باید استثناء دانست. این بازی نیز چندان نتوانسته است موفق ظاهر شود. 

ظاهرا این بازی مسیر فیلم را میرود ولی تمرکز آن روی سه شخصیت: Wolverine, Nightcrawler, Iceman میباشد. شاید این یک منتخب معقول از کاراکترها باشد و شاید هم Activision تنها این سه نفر (بازیگران اصلی فیلم : Hugh Jackman, Alan Cumming, Shawn Ashmore ) را توانسته برای ساختن بازی به کار گیرد!! 

با این سه کاراکتر و وضع طراحی مراحل شما نمیدانید داستان کجاست و به کجا میرود. برای شروع هر سه کاراکتر در یک محیط تمرینی برای آشنایی با حرکات و فنون آنها قرار میگیرند. مرحله بعد بازگشت به Alkali Lake (جایی که شماره دوم فیلم تمام میشود) برای پس گیری قطعات Cerebro Machine که توسط جنرال Stryker تصاحب شده است میباشد. شما با Nightcrawler شروع میکنید و بعدا این امکان را پیدا میکنید که با Nightcrawler بازی کنید و نبود Iceman در قسمت هایی از بازی دلیل قانع کننده ای ندارد. 

مهارت های شخصیتها از این قرار است که Wolverine با همان چنگالهای خود می جنگد که حالتی وحشیانه و آکروباتیک به او میدهد. Nightcrawler میتواند با استفاده از قدرت خود سریعاُ تغییر موقعیت دهد و یا به سایه ای تبدیل شود و سلامتی خود را بازگرداند. قسمت اکشن بازی Iceman میباشد و مراحل مربوط به او به این صورت است که روی هوا و هرچیز مساعدی اسکی میکند و با مهمات خود (یخ!) به دشمنان شلیک میکند. این قسمت حالت بازیهای شلیک در حال حرکت دارد و اندکی به بازی سرعت می بخشد. 

بازی کردن با Wolverine و Nightcrawler بسیار ساده و بی خطر است چون با قدرت های خاص خود به راحتی همه را نابود میکنند، تنها با Iceman است که باید دقت کنید و مراقب باشید به تله نیافتید. کشتن رئیس ها بسیار ساده است و حرکاتی قابل پیش بینی دارند و هوش مصنوعی آنها پائین است.
طراحی شخصیت ها خوب صورت گرفته است. تعدادی از مراحل بازی خوب و سرگرم کننده است.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد