نقدوبررسی Painkiller: Overdose

Painkiller: Overdose 


5.5
متوسط
 
GamePlay 
 7
Graphics 
 4
Sound 
 5
Value 
 6
Tilt 
 5
سطح بازی: Easy
درجه سنی: Mature 17+
زمان یادگیری: بین 0 تا 15 دقیقه
نقد پلتفورم: PC
نقاط قوت : تنوع زیاد در شخصیت های بازی
نقاط ضعف : زمان لود طولانی - تقلیدی از بازی های دیگر
 
یک ادامه از بازی نسبتاً معروف و قدیمی به نام Painkiller که باید گفت انگار این بازی از سال 2004 تا به حال دچار تغییر خاصی نشده است. همانند نسخه اول با سلاحهای عجیب و غریب به سراغ شیاطینی میروید که انگار از آلبومهای Iron Maiden (یک گروه موسیقی متال که برای آلبومها و آهنگهای خود موجودات عجیب و غریب طراحی میکند) فرار کرده اند. بازی دارای گرافیک ساده ای به نسبت تاریخ عرضه آن است و شاید اندکی از شماره اول بهتر شده و مقداری افکت به آن اضافه شده باشد.

در بازی شما نقش یک موجود نصف فرشته - نصف شیطان به اسم Belial را دارید که حرکاتی مانند سام ماجراجو دارد و جالب اینجاست که صدای او نیز پر شباهت به صدای سام است و به نظر می آید از همان گوینده بازی سام ماجراجو استفاده شده باشد. به جای نقش یک مرد مرده که دنبال همسرش است(داستان شماره قبل این بازی) شما نقش این موجود عجیب را دارید. این موجود عجیب مانند سام ماجراجو غرغر هم میکند و برای دشمنان کوری می خواند!!

همه چیز مانند قبل و تنها مقداری تغییرات جزئی پیدا کرده است. از جمله سلاحها که کارایی های همان سلاحها ولی به طریقی دیگر دارند. بازی حالتی خطی دارد به این صورت که وارد یک اتاق یا محیط بسته و یا یک چیزی شبیه اینها میشوید، در پشت سر شما بسته میشود، آهنگ شروع به نواختن میکند،. یک ((دو جین)) هیولا ظاهر میشوند و به شما حمله میکنند. یا شما آنها را میکشید یا آنها شما را و اگر موفق شدید به محیط بسته بعدی وارد میشوید و روز از نو - هیولا از نو !!!  در بازی با هیولاهای مختلفی از جمله شبح گلادیاتورها در روم ، نینجاها و کونگ فو کارها و رقاصه های قاتل در ژاپن و مومیاییهای مخوف در مصر و...... روبرو میشوید.

این سبک بازی طرفداران خاص خود را دارد و نمیشود گفت که منطق بازی شناسی همه چیز را تعیین میکند. اگر طرفدار بازیهایی از قبیل سام ماجراجو و شماره اول همین بازی باشید امتحان آن خالی از لطف نیست. هرچند که گیمرهای خارج از ایران با خرید این بازی برای پول خود تاسف میخورند و در یکی از سایتها دیده شد که یک خریدار عنوان کرده بود: مانند نام بازی(Painkiller به معنی زجرکش) من هم با خرید این بازی و پولی که پرداختم زجرکش شدم ولی در ایران آنقدر قیمت پایین هست که بشود آن را امتحان کرد. صحنه های اکشن بازی در کنترل کامل هستند و با وجود کثرت دشمنان میتوان به سرعت واکنش نشان داد. سیستم گرافیک ذره ای(Particle System) در حد خوبی قرار دارد و مواردی نظیر دود و غبار به خوبی نمایش داده میشوند.

از دیگر نقاط ضعف بازی Loading های طولانی آن است و حتی Quick Save ها هم دیر بارگذاری میشوند. بازی حالت شبکه هم دارد که در حد خود بد نیست ولی نمیتوان به آن کلمه خوب را نسبت داد.  


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد